Onko teistä 40euron sähkölasku 3kk paljon?
Kommentit (40)
Ei ole paljon. Se lienee saa olla 60 euroa kuukaudessa tttuen normien mukaan muuten tulee valitusta.
On tuo aika kallista. Minulla on yleensä vitosen luokkaa kuukausi. Onko sähkönsiirtomaksu mukana laskelmassa? Silloin todella halpaa
Vierailija kirjoitti:
Ei ole paljon. Se lienee saa olla 60 euroa kuukaudessa tttuen normien mukaan muuten tulee valitusta.
se saa olla 150 kilovattituntia kuukaudessa
Itsellä just tuli ja 3 kk lasku on kaikkinensa 90 e
Maksoin just n. 300 e/kk (siirto+sähkö) eikä se ollut mielestäni paljoa. Kun menee yli 600 e/kk, niin alkaa olla paljon.
Istutko pimeässä? Minulla 45 neliön kaksiossa kuukauden sähkölasku siirtoineen n. 30 € .
Ei ole. Itse maksan työmarkkinatuestani suurempaa sähkölaskua (Pörssusähkösopimus) ja asun pienehkössä yksiössä.
Ei ole. Itse vaihdoin Vattenfallille fortumilta koska jm on ulkoistanut sopparit ja asiakaspalvelun huijarifirmalle. Minulle saatettiin soittaa ja kysyä olenko tyytyväinen sopimukseen. Mitään muuta ei puhuttu ja muutoksia sopimukseen en tehnyt, silti joka puhelun jälkeen tuli uusi maksullinen lisäpalvelu. Jopa yhteydenotostani aiheesta tuli uusi lisäpalvelu!
Vika fortumin laskussa oli sähkö ja perusmaksu yht.12 e kun kokonaissumma oli yli 40 e.
Seuraavassa kuussa vf:n lasku oli 16 e. Eli sähkö kallistui hieman mutta lasku pieneni huomattavasti. Olen tyytyväinen.
Ei ole. Minulla on kuukauden sähkölasku siirtoineen, veroineen ja muine maksuineen noin 170 euroa talvella.
Halpaa sähköä. Minkä kokoinen asunto ja ono tuossa pelkkä kulutus vai siirrot mukana?
Meillä on kolmiossa (vajaat 70 neliötä) viimeisin sähkölasku noin 85e kolmelta kuukaudelta. Sisältää sähkön+siirtomaksun.
Ne ottaa ap:lta koko sulaketaulun ja kaapelit pois jos ei sitä sähköä ala kulumaan kohtuullisa määriä.
En tiedä. Kk lasku kaikkineen meillä noin 40€, en tiedä onko kallis vai ei. Kerrostalo neliö eikä paljonkaan säästellä. Se menee mikä menee,tehdään ruuat ja leivotaan ym.normi jutut. Ja maksetaan lasku itse omista tuloista.
Eihän tuosta voi sanoa mitään kun ei tiedä lämmitysmuotoa tai asunnon kokoa. Ainoa millä voi mitään vertailla on kWh -hinta.
Ei ole . Meillä pelkkä kuukausi sulake maksu maksaa hieman tuota enemmän .Sähköön kuukausimaksuineen menee n. 40 ,- kuussa. Siirtomaksut ja muut verot vielä päälle.Kuussa menee reilu satanen kaikkineen.Mielestäni vielä säästelen sähköä .
Kun on noin edulliset laskut, niin ei kannattaisi paljon sähkölaskuja edes miettiä. Jos etsit säästökohteita, niin tee hintavertailu Energiamarkkinaviraston sahkonhinta.fi -sivustolla.
Normaali yksin kerrostalossa asuvan lasku, lisäksi tulee n 80 euron siirtomaksu paikalliselta sähköyhtiöltä.
Meillä sähkölasku talvella 100-300e/kk ja tähän kallis Kajaven siirto päälle.
Onko tuo siis kokonaisuudessaan vai pelkkä kulutus?