Miksi sitä pidetään pinnallisena, jos haluaa kumppanilta tiettyä taloudellista tasoa?
Jos haluaa, että se kumppanikandidaatti omistaa muutakin kuin vuokraluukkuunsa halvan irtaimiston. Sitten taas se on ihan ok, jos haluaa, että kumppanikandidaatti on kaunis tai komea ja omaa ison siittimen, koska sen katsotaan vaikuttavan parisuhteen tyydyttävyyteen. Talousko sitten ei vaikuta tyydyttävyyteen?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Kauneuden tai rahan vaatiminen ovat kummatkin yhtä pinnallisia piirteitä. Onnea heille jotka näillä perustein ryhtyvät parisuhteisiin, ja toinen joutuukin varattomaksi tai ns. rupsahtaa :)
On kyse myös elämäntavasta. Nyt työttömänä en huolisi samanlaisessa paska elämätilanteessa olevaa kotona nysvääjää, koska tämä elämäntapa on suoraan sanottuna perseestä. Jau kyllä - olen turhautunut ja vihainen, koska työnhakemisesta huolimatta en ole saanut töitä ja ympäristä yrittää ehdotellä taloudellisentilanteen perusteella samassa asemassa olevia. No en todellakaan jaksaisi katsella päivästä toiseen samassa kämpässä jumivaa. Nyt jos joku vielä sanoo, että onpa ainakin aikaa toisillenne niin saa painua hiiteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se enää nykyaikana olekaan pinnallista. Kun koko kulttuuri on pinnallistunut ja materia on useimmille se maailman syvin olemus.
Materia ja ulkonäkö, ilmankos parisuhteet ei kestä.
Ei se materia, vaan se, että nuoruus iän köyhänä eloa ei ole tarkoitus jatkaa keski-iässä syömällä makaronia ja kalapuikkoja. Pitäisi olla tavoitteita elämässä ja elämä hallinnassa, jo terveyttäkin ajatellen.
En enää ikinä elätä yhtäkään miestä. Exä tienasi vähemmän kuin minä. Silti minä olin se joka jäin vanhempainvapaalle, hoiti sairaat lapset. Mies söi enemmän kuin minä ja lapset yhteensä. Mies kulutti sähköä ja vettä monin verroin minuun ja lapsiin saunomalla lähes päivitäin. Mies käytti omat lomansa ja rahansa laskettelureissuihin Alpeilla, minä kustansin lasten harratukset ja kielikurssit. Eron jälkeen lunastin miehen ulos yhteisestä talosta. Hassasi rahansa 3 vuodessa..
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä että tuota vaatii lähes poikkeuksetta tygjätasku nainen jolla itsellä ei ole varallisuutta ja omaisuutta joka tekee sen että kaikki näkee kilometrin päähän että nainen on vain rahan perässä joka tekee siittä pinnallisen.
Luuletko että minä sain rikkaan miehen hyvällä luonteellani? No en saanut, vaan kauniilla pinnalla. Yhtä pinnallisia ollaan molemmat, ei se häiritse kuin kateellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se enää nykyaikana olekaan pinnallista. Kun koko kulttuuri on pinnallistunut ja materia on useimmille se maailman syvin olemus.
Materia ja ulkonäkö, ilmankos parisuhteet ei kestä.
niinpä. jossain vaiheessa se mies kyllästyy elättämään loista siivellään
Ohhoh, täällä palstamiehet ovat vuosikausia väittäneet, ettei naisen koulutuksella tai tulotasolla ole sitten minkäänlaista väliä. Ovatko palstamiehet hallituksen toimien vuoksi äkkiä köyhtyneet?
Samaa olen ihmetellyt. Tuntuu myös vähän naiivilta, koska valtaosa kuitenkin pariutuu samasta sosioekonomisesta luokasta tulevan kanssa, ja siinä tulot sekä omistaminen ovat isoja juttuja.
Moni kuitenkin perustelee, että parisuhteessakin kemian pitäisi riittää. Minä en sitä ymmärrä, minusta parisuhde on vakavampi asia kuin kesäromanssi, ja siinä pitäisi olla jotenkin myös järki mukana.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pinnallista siinä on, että tahtoo elää runsasta elämää? Kukaan elä vapaaehtoisesti köyhyydessä tai tee työtä, jonka palkka on minimi, jos on mahdollisuus paremminkin palkattuun työhön.
Höpsis. Mulle tarjottiin johtajan pitkää sijaisuutta. En ottanut. Enkä toisessa työpaikassa ottanut yksikön esimiehen paikkaa.
Haluan tehdä työtä ihan vaan "rivissä". Sulkea läppärin ja puhelimen klo 16. En todellakaan halua olla tavoitettavissa 24/7 kuten noissa olisi pitänyt.
Teen työni tosi hyvin ja huolella, mutta en halua olla yhtään sen kummemmasta vastuussa. Joskus olen ollut lähiesimiehenä ja tykkäsin, mutta se oli harvinainen paikka. Enää en siihen lähde, enkä muissa paikoissa. Huoleton on onnellinen, vaikka palkka olisi pieni 😊
Ei siinä ole mitään pinnallista JOS rakastuu ihmiseen joka ei ole köyhä vaan fiksu ja näin taloudellisesti kompetentti. Jos taas rakastuu siihen kuinka paljon on varallisuutta on pinnallinen. On normaalia toivoa, ettei elämä ole yhtä kituuttamista tukien varassa. Pinnallisuus on monen asian summa ja kokonaisuus ratkaisee, ei terve itsesuojeluvaisto
Tapasimme puolison kanssa kun hän opiskeli, ja oli lähes varaton, minä taas ollut 7v 24/7 tehtaassa vuorotöissä ja varallisuutta ja kova palkka. Opiskelun jälkeen oli 6v kaupassa töissä ja välillä opiskellen. Olen aina pitänyt häntä arvokkaana ja huolehtinut jos hänen rahat ei riittänyt, maksoin asuntolainaamme vähän isommin jos hänellä oli vaikeeta.
Nyt tilanne toisinpäin, terveyteni ei kestä vuorotyötä, tai yövuoroja ja olen päivätöissä, tuloni laski 55k€-> 27k€ (verotuskin tasii onneksi) mutta puolisoni sai kyllä aivan huippuduunin ja tienaa 80k€ vuodessa.
Meillä on aina ollut molemminpuolinen iso luottamus ja kunnioitus toista kohtaan, ikinä edes käynyt mielessä vaatia mitään taloudellista tasoa. Ehkä ennemmin vaadimme nuorena toisilta järkevää rahankäyttöä, emme niinkä taloudellista tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Tapasimme puolison kanssa kun hän opiskeli, ja oli lähes varaton, minä taas ollut 7v 24/7 tehtaassa vuorotöissä ja varallisuutta ja kova palkka. Opiskelun jälkeen oli 6v kaupassa töissä ja välillä opiskellen. Olen aina pitänyt häntä arvokkaana ja huolehtinut jos hänen rahat ei riittänyt, maksoin asuntolainaamme vähän isommin jos hänellä oli vaikeeta.
Nyt tilanne toisinpäin, terveyteni ei kestä vuorotyötä, tai yövuoroja ja olen päivätöissä, tuloni laski 55k€-> 27k€ (verotuskin tasii onneksi) mutta puolisoni sai kyllä aivan huippuduunin ja tienaa 80k€ vuodessa.
Meillä on aina ollut molemminpuolinen iso luottamus ja kunnioitus toista kohtaan, ikinä edes käynyt mielessä vaatia mitään taloudellista tasoa. Ehkä ennemmin vaadimme nuorena toisilta järkevää rahankäyttöä, emme niinkä taloudellista tasoa.
Niin, kaksi persaukista kun päätyy yhteen niin se on ihan ok. Kunhan ne tulevaisuudennäkymät on samat.
Samanlaiset arvot rahan suhteen on vielä tärkeämpää. Tavatessa kumppanilla voi olla vaikka perintöä, mutta jos hän on tuhlaajaluonne, rahat voivat olla mennyttä pian.
Olen seurustellut nuorempana pitkään ja asunut avoliitossa miljonäärin kanssa. En kuitenkaan ajatellut, että minun pitäisi seuraavassa suhteessakin hakea samanlaista varakkuutta. Nykyinen mieheni on ihan keskituloinen. Hänellä on kuitenkin samanlaiset arvot rahan suhteen. Elämme taloudellisesti, mutta emme pihistele. Kaikkea ei pistetä palamaan, vaan säästöihin ja sijoituksiin menee säännöllisesti rahaa. Ja onnellisempi olen nykyisen mieeni kanssa kuin tuon miljonäärin. Luonne menee kuitenkin rahan edelle.
Vierailija kirjoitti:
En alkaisi ketään elättämään. Pitää olla jonkinlainen työpaikka. Ulkonäöltään siisti niin, että näkee pitävänsä itsestään edes jonkin verran huolta. Ei ole ällöttävämpää kuin mies, jolla housut roikkuu niin, ettå persvako näkyy ja parta rehottaa.
Ei se ulkonäkö, vaan itsestä huolehtiminen ja elämän taidot.
Olen käynyt töissä nuoresta iästä lähtien, pitänyt huolta itsestäni taloudellisesti, ulkoisesti ja terveydellisesti, joten voin odottaa samoja elämän periaateita myös mieheltä.
Itse olen köyhä, työkyvyttömyyseläkkeellä oleva nainen. Kyllä minä haluaisin miehen jolla on rahaa. Ei tarvitse olla mikään miljonääri mutta en myöskään halua mitään köyhää. Haluan miehen joka voi turvata meidän talouden ja tuo ns leivän pöytään. Itse hoitaisin kaikki kotihommat.
Kävisin kyllä mielelläni töissä ja tienaisin omat rahani, mutta koska en enää nykyään siihen pysty niin siksi oon päättäny näin.
Ei se tämä pienellä rahalla kituuttaminenkaan mitään elämisen arvosta ole.
Eipä toisaalta ole löytyny sitä miestäkään, enkä kyllä kovin aktiivisesti ole jaksanu ettiäkään.
Haaveillahan aina voi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ollaan totuttu naisten hyväksikäyttöön ja jos nainen haluaa jotakin vastineeksi omasta työstään, tarjotaan ennemminkin nyrkkiä tai kenkää kuin korvausta. Sinun pitää vaan itse päättää mitä haluat ja antaa köyhien rutista itsekseen. Saat haluta ihan mitä haluat.
Paskapuhetta.
Vierailija kirjoitti:
Palsta-ulit suuttuu siitäkin, että nainen toivoo mieheltä samantasoista koulutusta kuin itsellä, esim. akateemista. Amikset on muka yhtä älykkäitä tai jopa älykkäämpiä kuin joku maisteri..
Hyvin voivat ollakin. t: tohtori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauneuden tai rahan vaatiminen ovat kummatkin yhtä pinnallisia piirteitä. Onnea heille jotka näillä perustein ryhtyvät parisuhteisiin, ja toinen joutuukin varattomaksi tai ns. rupsahtaa :)
On kyse myös elämäntavasta. Nyt työttömänä en huolisi samanlaisessa paska elämätilanteessa olevaa kotona nysvääjää, koska tämä elämäntapa on suoraan sanottuna perseestä. Jau kyllä - olen turhautunut ja vihainen, koska työnhakemisesta huolimatta en ole saanut töitä ja ympäristä yrittää ehdotellä taloudellisentilanteen perusteella samassa asemassa olevia. No en todellakaan jaksaisi katsella päivästä toiseen samassa kämpässä jumivaa. Nyt jos joku vielä sanoo, että onpa ainakin aikaa toisillenne niin saa painua hiiteen.
Ok, eli koska et itse ole saanut töitä niin et hetkeäkään jaksa katsella samanlaista kuin itsesi? Jokainen tosiaan kumppaninsa ja seuransa valitsee. Joillain on pitkään töitä ja kohtaa työttömyys, joillekin se on tutumpaa pätkätöiden myötä. Joku nysvää enemmän kotona, toiset harrastaa ja pitää itsestään huolta. Ne on niitä valintoja, minulle työttömyys ei olisi kynnyskysymys koska olen kohdannut aikanaan sitä itse sekä kumppanini myös, kummastakaan meistä se ei ole tehnyt huonompaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi välität mitä muuta ajattelevat? En itse ainakaan ottaisi köyhää puolisoa, koska miksi haluaisin elämääni ihmisen, joka voi vain istua kotona (ja luultavasti istuukin)? En myöskään ottaisi puolisoa, jolla on tatuointeja, mielenterveysongelmia, lapsia, ylipainoa tai käyttää alkoholia saati huumeita. Me kaikki olemme erilaisia ja haluamme eri asioita, eikä siinä ole mitään väärää.
Eihän köyhyys ja kotona istuminen ole synonyymeja toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä että tuota vaatii lähes poikkeuksetta tygjätasku nainen jolla itsellä ei ole varallisuutta ja omaisuutta joka tekee sen että kaikki näkee kilometrin päähän että nainen on vain rahan perässä joka tekee siittä pinnallisen.
Eli köyhän pitää haluta köyhä puoliso jotta voidaan kärsiä yhdessä? Eihän esimerkiksi opiskelija voi sitten valita työssäkäyvää puolisoa
Tulotaso ei vaikuta seksuaaliseen tyydytykseen.