Miksi sitä pidetään pinnallisena, jos haluaa kumppanilta tiettyä taloudellista tasoa?
Jos haluaa, että se kumppanikandidaatti omistaa muutakin kuin vuokraluukkuunsa halvan irtaimiston. Sitten taas se on ihan ok, jos haluaa, että kumppanikandidaatti on kaunis tai komea ja omaa ison siittimen, koska sen katsotaan vaikuttavan parisuhteen tyydyttävyyteen. Talousko sitten ei vaikuta tyydyttävyyteen?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
On erityisen kauneuden ja komeudenkin haluaminen pinnallista.
Jaa. Saattaahan joillakin olla tietoistakin vaatia komeutta/kauneutta. Ennemmin lienee kuitenkin kyse siitä, että viehättyy ja tahtoo kumppanin joka on myös seksuaalisesti puoleensavetävä. Parisuhde on kuitenkin myös seksuaalinen suhde. Se mitä taasen tulotasoon tulee, niin kuinka moni on niin hyvätuloinen, että kustantaa myös puolison puolesta saman elämäntaidot kuin itselleen, jos hänen tulonsa ovat huomattavasti matalammat?
Haluan kauniin naisen, joka on samalla aaltopituudella kanssani. Tämä halu tekee minut onnettomaksi, koska se luo tunteen, ettei elämäni jo nykyolosuhteissa ole täydellistä ja tarvitsen siihen muka jotain lisää.
Mitään pinnallista tässä halussani ei ole, kuten ei ap:nkään halussa. Ne ovat vain osoituksia kehittymättömyydestämme.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä pinnallista siinä on, että tahtoo elää runsasta elämää? "
Koska sitä juuri kutsutaan pinnallisuudeksi. Pinnallisuuden vastakohta on syvällisyys jota on mm. pyyteetön rakkaus, toisen kohtaaminen ihmisenä jne.
Ja millä tavalla taloudellinen tiukkuus liittyy mainitsemiisi syvällisiin puoliin?
Voisin varmasti rakatua työttömään taivaanrannanmaalariin mutta olen sen verran järkevä etten sitoutuisi häneen enkä perustaisi perhettä.
Olen todella tarkka rahoista joten edellytän samaa puolisolta
Eniten varallisuutta normikansassa on niiden boomerien lapsilla, jotka osti halvalla 10-50 asuntoa lama-aikana. Palkkatuloja pitäisi olla 200-500k euroa päästäkseen samaan
Ei sitä itsessään suurin osa pidäkään, jos itse on suurinpiirtein samalla tasolla. Jos taas persaukinen toivoo ministerin elintasoa, niin ymmärrettävästi se herättää jokusen kysymyksen.
Sehän se on syvällisyydestä huipentuma, kun kun pariskunnan välillä ei ole seksuaalista kemiaa ja kuun lopussa tapellaan siitä ostetaanko makaronia vai riisiä, koska muuhun ei ole varaa. Kyllä rakkaus kukkii.
Kyllä. Sarkasmia.
Kuulostaa lähitulevaisuudessa siintävältä erolta. Paitsi ettei kummallakaan ole varaa erota ja riitely jatkuu.
Naisille nyt sallitaan vaatia vaikka mitä, vaikka itse olisi millainen läpeensä tatuoitu xxxxl viidelle eri miehelle porsinut mätisäkki.
Mies jos edes vihjaa haluavansa naisen.. lause keskeytetään ja todetaan heti alkuun että ei ole oikeutta vaatia cis naista, vaan esim naiseksi identivioituvankin on KELVATTAVA.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä itsessään suurin osa pidäkään, jos itse on suurinpiirtein samalla tasolla. Jos taas persaukinen toivoo ministerin elintasoa, niin ymmärrettävästi se herättää jokusen kysymyksen.
Kyllä minä ainakin pyrin kohentamaan elintasoa työn kautta enkä etsimällä mahdollisimman varakasta miestä. Juuri siksi en ny työttömänä opiskelijana edes deittaile, koska en tahdo samassa taloudellisessa jamassa olevaa kumppania.
Mä luulin että rakkaus on sokea. Ilmeisesti se onkin vain rahan ja materian perässä kulkeva analysoiva voima?
M23 kirjoitti:
Mä luulin että rakkaus on sokea. Ilmeisesti se onkin vain rahan ja materian perässä kulkeva analysoiva voima?
Ei rakkaus ole sokea.
En mä aikoinaan mitään miljonääriä etsinyt, mutta tietynlainen tulotaso ja taloustaidot oli oltava. Ihan sama kuinka mukava, komea tai muuten kuuma mies on, mutta jos raha polttaa heti taskuun reiän, niin ei kiitos.
Halusin puolison, en elättiä.
Jos nyt kerran ollaan niin syvällisiä niin missä ovat kaikki 35-vuotiaat, mallikasvoiset ja fitness-vartaloista miehet, joilla on viisinumeroinen kuukausitulot ja jotka hinkuvat deittailemaan minua hitusen yli nelikymppistä, ylipainoista ja matalan tulotason omaavaa naista?
No eipä ole näkynyt.
On ok jos omaat itse saman tulotason
Haluan elämääni taloudellista vakautta, matkustelua ja elämyksiä. Onnistuu joko yksin tai kumppanin kanssa joka on samaa tulotasoa. Olen hyvätuloinen, mutta en kauaa jos pitää kustantaa kaikki kahdelle. Haluan asua omistusasunnossa kantakaupungissa meren rannalla. Onnistuu hyvin kun puoliso tienaa yhtä paljon kuin minä. Käymme joka viikko ravintolassa ja matkalle lähdetään kun siltä tuntuu, ei tarvitse säästää sitä varten. Emme koskaan riitele rahasta koska siitä ei ole puutetta.
Kai sitä saa pitää mitä tahansa haluamaansa rajaa kumppanin varallisuudelle. Hulluahan se olisi itse tienata 5000 e/kk ja sitten on pinnallinen, jos ei halua työtöntä tai pienipalkkaista miestä? Nainen on kouluttautunut ja tekee vaativaa työtä, jotta voi tuisa elintasoon oman panoksensa.
Kauneuden tai rahan vaatiminen ovat kummatkin yhtä pinnallisia piirteitä. Onnea heille jotka näillä perustein ryhtyvät parisuhteisiin, ja toinen joutuukin varattomaksi tai ns. rupsahtaa :)
En alkaisi ketään elättämään. Pitää olla jonkinlainen työpaikka. Ulkonäöltään siisti niin, että näkee pitävänsä itsestään edes jonkin verran huolta. Ei ole ällöttävämpää kuin mies, jolla housut roikkuu niin, ettå persvako näkyy ja parta rehottaa.
Ei se ulkonäkö, vaan itsestä huolehtiminen ja elämän taidot.
Ei se iso SEAT mitään takaa.
Mersu se olla pitää.
Tässä on nyt ihmisiltä mennyt sekaisin se mitä pinnallisuudella tarkoitetaan ja se onko tämä automaattisesti jotenkin huonoa. Varallisuus, ammatti, ulkonäkö jne. ovat kaikki pinnallisia asioita. Sitä se sana nyt vain tarkoittaa.
Ihan toinen asia on se onko pinnallinen automaattisesti huono asia ja onko väärin haluta myös pinnallisia asioita.