Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aivan loppu päiväkotiaamuista

Vierailija
10.01.2025 |

Lapsi kiukuttelee tai vastustemee eikä halua lähteä päiväkotiin. Ottaa aivan ****** voimille kun 2 vuotias haluaisi olla vaan äidin kanssa eikä halua pukea eikä herätä ja lähtö on vaikeaa.. ja 10 min kävelymatkaan menee tunti.. olen aivan loppu. 

Ja vielä opiskelen. Ahdistaa kun pitäisi mennä töihin kevään aikana ja on tiukka aikataulu aamulla. Suoraan sanottuna, miten saa  suostuteltua tai pakotettua aamulla lapsen mukaani. En jaksa häntä kantaa kävelymatkaa. Minulla on voimat loppu näiden aamuisten taistelujen jälkeen. 

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan vajaa kaks kilsaa mentiin kävellen, ei ollut rattaita, eikä mitään vöitäkään sen puoleen!

Vanhemmuus on hukassa jos ei saa kaksvuotiasta päiväkotiin!

Vierailija
22/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sepä se kun hän pomppaa kyllä sekunnissa pois rattaista tai pulkan kyydistä. Ei häntä voi vaan laittaa sinne. 

Vai onko joku saanut kiukuttelevan 2 vuotiaan pysymään rattaissa. Onhan siinä jo ne turvavyöt mutta sitten on niiden laittamisessa vielä isompi taistelu kuin siinä kävelyssä. Vastustelee tpdella voimakkaasti. Hän haluaa itse kävellä ja kävelee kyllä mutta ei todellakaan ripeästi vaan kaikkea puuhaa, hangessa kävelyä, keksii on koko matkan. 

Lapsi rattaisiin ja vyöt kiinni. Kyllä se siinä pysyy vaikka huutaisi kuin syötävä. Meni vielä 3-vuotiaanakin, vaikka silloin rattailla mentiin ainoastaan niinä kiukkupäivinä. Meni myös kainalossa toisella kädellä rattaita työntäen 3-vuotiaana, kun pikkusisarus oli rattaissa ja päiväkodista piti päästä kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sepä se kun hän pomppaa kyllä sekunnissa pois rattaista tai pulkan kyydistä. Ei häntä voi vaan laittaa sinne. 

Vai onko joku saanut kiukuttelevan 2 vuotiaan pysymään rattaissa. Onhan siinä jo ne turvavyöt mutta sitten on niiden laittamisessa vielä isompi taistelu kuin siinä kävelyssä. Vastustelee tpdella voimakkaasti. Hän haluaa itse kävellä ja kävelee kyllä mutta ei todellakaan ripeästi vaan kaikkea puuhaa, hangessa kävelyä, keksii on koko matkan. 

Hanki valjaat niin jo pysyy rattaissa.

Vierailija
24/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, lapset ovat kyllä ihania, sen 10 min kun niitä tehdään.

t: iskä

Vierailija
25/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas otin päiväkodista pois omani koska hän selkeästi ei vielä kestänyt 2v ikäisenä sen paikan kuormitusta. Aloin tehdä 4pvä/vko töitä ja laitoin lapsen perhepäivähoitoon -vastustelu loppui ja stressikierre katkesi koko perheeltä ja ehkä lapsen mielenterveyskin säästyi.

Lapsi oli 5v kun aloitti uudelleen päiväkodin ja jatkoi eskariin. Eivät ne lapset huvikseen vastusta ja ole hankalia, se on heidän ainoa tapansa kertoa että sietokyky ylittyyy.

Vierailija
26/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsi ei kestä päiväkotia. Siellä on aika paljon ääntä ja muita kuormitustekijöitä. Kiusaako joku häntä siellä?

Pakko myös kysyä miten et saa 2v rattaiden valjaisiin. Mulla 5v erityislapsi ja hänet saa raivarin sattuessa kyllä viä rattaiden valjaisiin

Vierailija
27/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lapsi ei kestä päiväkotia. Siellä on aika paljon ääntä ja muita kuormitustekijöitä. Kiusaako joku häntä siellä?

Pakko myös kysyä miten et saa 2v rattaiden valjaisiin. Mulla 5v erityislapsi ja hänet saa raivarin sattuessa kyllä viä rattaiden valjaisiin

2v osaa jo painaa sitä nappia mistä rattaiden valjaat saa auki.

Vierailija
28/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä kaikki neljä noin pienenä pukenut sängyssä nukkuessa ja kantanut suoraan lämpimään autoon (sinun tapauksessasi rattaisiin/pulkkaan) 10min per lapsi menee. 

Miten aamutoimet? Vessa, aamupala (jos ei syö päiväkodissa) hampaiden pesu...

Vierailija
29/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten se laitetaan takaisin kiinni.

Vierailija
30/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan vajaa kaks kilsaa mentiin kävellen, ei ollut rattaita, eikä mitään vöitäkään sen puoleen!

Vanhemmuus on hukassa jos ei saa kaksvuotiasta päiväkotiin!

Ymmärsin että aloittaja saa kyllä lapsen päiväkotiin, mutta kaipaisi jotain helpotusta aamuihin.

Vierailija
31/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotusta aamuihin tulee, kun lapsi kasvaa, kun muistaa kasvattaa johdonmukaisesti lastaan. Jos kasvatustyö jää tekemättä, aamut eivät helpotu edes kouluiässä 

Vierailija
32/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta rattaisiin uudet valjaat jossa erilainen kiinnitys systeemi

Vierailija
33/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lapsi hankkia opiskelun oheen. Töitäkin vasta pitäis harjoitella tekemään.

Lapsi jo pikkuisena työnnetty reservaattiin hullunmyllyyn. Sekopääksi taapero siellä muuttuu. 

Mikä idea tässä on. Silkkaa hulluutta.

Ja nyt kaduttaa tuo rasittava lapsi.

Lapsi EI OLE RAKASTETTU. Totuus.

Vierailija
34/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te laitatte lapsenne noihin paikkoihin pitkiin päiviin kun eivät selvästikkään sitä vielä kestä? Luuletko sä että se lapsi huvikseen sulle kiukuttelee? Se pieni ihminen yrittää kertoa sulle, että on ihan hajalla teidän aamuista ja kuormittuu aivan liikaa päiväkotikaaoksessa.

Aivan järkyttäviä nuo laita remmillä kiinni ja vie väkisin-kommentit. Sitten saman ihmiset ihmettelee 10v päästä miksi teini on ahdistunut ja sekoilee itsetuhoisena.

Vierailija
35/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko lapsi on jo ollut päiväkodissa vai alkoiko vasta? 

Vierailija
36/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tuommoinen erityisherkkä uhriutuja ylipäätään valitsi porsia?

Vierailija
37/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, lapset ovat kyllä ihania, sen 10 min kun niitä tehdään.

t: iskä

ja seuraavat 18v joutuukin maksamaan mammalle elatusmaksuja

Vierailija
38/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, että 2-vuotias haluaa olla mielummin äidin kanssa kuin päiväkodissa. On tosi pieni vielä päiväkotiin. 

Vierailija
39/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpotusta aamuihin tulee, kun lapsi kasvaa, kun muistaa kasvattaa johdonmukaisesti lastaan. Jos kasvatustyö jää tekemättä, aamut eivät helpotu edes kouluiässä 

Meillä helpottui kun päiväkoti vaihtui. Jokin ahdisti vanhassa päiväkodissa ja uudessa aamut alkoi sujua.

Vierailija
40/53 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä valitettavasti on aika paljonkin, että uhmaikää läpikäyvää 2-3-vuotiasta ei saada aamuisin päiväkotiin; ei edes kahden aikuisen voimin, autolla. 

Ap, sä voit aivan hyvin laittaa lapsen valjailla rattaisiin kiinni, vaikka taistelis vastaan. Kaikkia vaatteitakaan ei tarvi aina päälle saada, mut silti lähdetään, vaikka ilman kenkiä sitten. Yleensä tota ei tarvitse edes tehdä monta kertaa, kun lapsi huomaa että olet päättäväinen ja et anna periksi.

Sen lisäksi paljon huomion kiinnittämistä muualle heti kun lapsi on taisteltu rattaisiin kiinni. Esim. kävellessä oooh katso mikä bussi/lumilinna/orava tuolla on, löydätkö sä missä on bussipysäkki/suojatie/iso kivi, eikä jäädä siihen omaan ja lapsen tunteeseen vellomaan. Tarrataulut käyttöön, jokaisesta aamusta kun on menty reippaasti saa tarran ja kolmesta tarrasta saa päiväkodin jälkeen palkinnon x, mikä on lapsen lempijuttu. 

Kannustan lämpimästi käymään ne taistelut läpi nyt, koska niitä voi tulla myös myöhemmin ja sitä hankalampia, mitä enemmän on aiemmin antanut periksi. Itse kannoin omaa 6-vuotiasta vielä kouluunkin joinakin aamuina, se oli jo aika hankalaa ihan fyysisesti mutta piru vie en antanut periksi!! Nyt se nassikka on 13 v ja ei enää tarvi kantaa, vaikka ei se nykyäänkään aina haluais kouluun mennä 😊

Kovaa päätä itelle ja tsemppiä, vanhemmuus on rankkaa etenkin kovapäisen lapsen kanssa, mutta kyllä se siitä. Jos sua huolestuttaa joku asia päiväkodin päässä, se pitää ottaa siellä rohkeasti puheeksi. 

T. Äiti ja varhaiskasvattaja