Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea olet harrastanut elämäsi aikana?

Vierailija
10.01.2025 |

Minä tanssia, koripalloa, pianon soittoa, ratsastusta, teatteria

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtoa (lapsena, kilpailin jopa)

Laskettelua (lapsena ja teininä)

Taitoluistelua (lapsena ja teininä)

Lukemista (siitä asti, kun olen osannut lukea)

Piirtämistä (lapsena, teininä, aikuisena)

Pelaamista: lautapelit, palapelit, korttipelit, videopelit, uhkapelit (lapsena, teininä, aikuisena, uhkapelejä ei lapsena)

Pianonsoittoa (lapsena)

Balettia (lapsena)

Ratsastusta (lapsuuden heppakerho)

Partiota (lapsena)

Pyöräilyä (lapsena ja teininä)

Uimista (lapsena ja teininä)

Ruoanlaittoa (lapsuuden kokkikerhot, kun kokkaaminen ei ollut vielä pakollista eli oli vain harrastus)

Keräilyä: postimerkit, vanhat kolikot, Japanilainen butai (kaksi ekaa lapsena, viimeinen aikuisena)

Tennistä (teininä)

Aerobicia (teininä)

Ompelua ja vaatteiden tuunaamista (teininä)

Verkkosivujen suunnittelua ja HTML-ohjelmointikieltä (teininä)

Kirjoittamista (aikuisena)

Laulamista (aikuisena)

Neulomista (aikuisena)

Varmaan jotain unohtuikin. 

Vierailija
22/43 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssia (balettia, modernia-, show-, street- ja vatsatanssia, salsaa ja bachataa)

Ratsastusta, teatteria, kuorolaulua, salitreeniä, joogaa, pilatesta, juoksua.

Ruokaa ja viinejä, kirjallisuutta, muotihistoriaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jazz-tanssia, aerobicia, karatea, zumbaa, salilla käyntiä ja itämaista tanssia. Nyt keski-ikäisenä "vain" kävelen. Kävisin kyllä ryhmäliikuntatunneilla, mutta ei löydy mitään sopivaa.

Vierailija
24/43 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen, kirjoittaminen, pianonsoitto (en ole käynyt soittotunneilla). Samat harrastukset koko ikäni. Aikuisena on tullut mukaan muita soittimia, kävely ja pyöräily. Oikeastaan näitäkin harrastin jo lapsena. 

Vierailija
25/43 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitaransoittoa reilut 50 vuotta. Ukko Nooa menee jo melkein virheettömästi.

Vierailija
26/43 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalista nuorena mutta vaihdoin salibandyyn. Jaliksessa voitin 2 sm hopeaa. Salibandyssä 3 kultaa ja yhden hopean. Nykyään harrastan kalastusta  ja kuntoilen muuten vaan, olen jo piian 50 vuotias.

Vierailija
27/43 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastanut useampaa tanssilajia, soittanut useampaa instrumenttia, tehnyt taidetta useilla menetelmillä

Vierailija
28/43 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimistelua, rytmistä voimistelua, ilma-akrobatiaa, show-tanssia, kitaransoittoa, hiihtoa, juoksua, veneilyä, rata-autoilua, suunnistusta, maastopyöräilyä, partiota, vaeltamista, piirtämistä, lukemista, erilaisia käsitöitä

Vierailija
29/43 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanssia ja lumilautailua vaan, noistakin vuosikymmeniä aikaa

Vierailija
30/43 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoriurheilua: Moottoripyörällä road racing ja enduro. Autolla rata-ajo ja ralli. Näitä lajeja tuli harrastettua yhteensä sellaiset parikymmentä vuotta, mutta kokonaisia kilpasarjoja joihin osallistuin kuljettajana sarjan jokaiseen kilpailuun, oli viisi. Välivuosina ajoin vain treeniä ja yksittäisiä kilpailuja.

Vierailija
31/43 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 70-luvulla syntynyt mies ja mulla ei ollut lapsena oikein mitään harrastuksia, yhdessä atk -kerhossa kävin 80-luvulla, mutta senkin lopettivat jo muutaman kerran jälkeen.

Olin koulussa muiden hyljeksimä ja jopa vihattu, joten siitä syntyi pikemminkin kannustin pysyä vapaa-ajalla erossa muista ja olla omissa oloissani. Tietokonepelaaminen, telkkarinkatselu, piirtely ja sen sellainen oli harrastukseni.

Kun ei silloin muodostunut tavaksi mikään kodin ulkopuolinen harrastus, ei sitä ole muodostunut koskaan myöhemminkään.

Harrastukset on lähinnä kotona itsekseen puuhastelua nykyisin, joskus käyn kävely- tai pyörälenkeillä, autolla liikkunut muuten aikuisiälläni.

Joskus olen lukenut "tavoitteellisesta harrastuksesta", en edes tiedä mikä sellainen on.

Tavoitteellisuus puuttuu täälläkin, mutta jotenkin on elämä mennyt. Jälkeenpäin katsottuna, onhan sitä jotain tehnyt, pelannut, kävellyt ja pyöräillyt. Riippuu miten asian ilmaisee. Se on se oma elämä ainut mikä on. Pitää vaan jaksaa eikä masennu.

Vierailija
32/43 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnistus, jooga, tanssi, uinti. 

Vierailija
33/43 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pianon ja kitaran soitto, lukeminen, värittäminen, tanssia ainakin viittä eri lajia, kuntosali, kotijumppa, ryhmäliikunnat, hölkkä, kävely, uinti, kiipeily, hiihto, jooga, voimannosto, pesäpallo, agility, rally-toko, canicross, koirahiihto, ompelu, neulonta, virkkaus, kasvimaan pito, pyöräily, parin eri kielen opintoja kansalaisopistossa... montakohan unohdin. Joo, innostun helposti, mutta yhtä nopeasti innostus lopahtaa. 

Vierailija
34/43 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapalloa, uintia, rullalautailua, painonnostoa, jenkkifutista, jääkiekkoa, juoksua, karatea, ampumista, lukemista, pienoismallien tekemistä, elokuvien katselua, pelailua ja keräilyä.

Vierailija
35/43 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pianonsoittoa, sellonsoittoa, laulamista (opiskellut myös ammattiin), tanssia eri muodoissaan, piirtämistä/maalaamista, valokuvausta, neulomista, ompelemista, grafiikan tekemistä, karatea, kuntosaliharjoittelua, hölkkäämistä, ratsastusta, lukemista.... 

Vierailija
36/43 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pianonsoitto

tennis 

laskettelu

telinevoimistelu

uimahyppy

kilpapurjehdus

kuntosali

juoksu

laitesukellus

jooga

suunnistus

kutominen

vaellus

lukeminen

teatterikerho

bändi

(yritin kuoroa)

Vierailija
37/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun listalta unohtui ainakin

Kuoro

Vesijuoksu

Triathlon

Lukeminen

Ryhmäliikunta (pilates, kahvakuula)

Vaellus

Vierailija
38/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partio, puupuhaltimen soitto orkestereineen, jumppia eri muodoissa, tanssia, rytmistä voimistelua, runokerhoa, kuvataidetta eri muodoissa, ratsastusta. Monenlaista olen kokeillut. Varmaan ihan hyvä. 

Vierailija
39/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Partio, puupuhaltimen soitto orkestereineen, jumppia eri muodoissa, tanssia, rytmistä voimistelua, runokerhoa, kuvataidetta eri muodoissa, ratsastusta. Monenlaista olen kokeillut. Varmaan ihan hyvä. 

Jooga ja pesäpallo unohtuivat. 

Vierailija
40/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisurheilua. Maaseudulla ei oikein ollut valmennusta ja kunnollisia olosuhteita joten se jäi. Juoksuun olisi ollut jotain lahjoja, lähinnä 200 ja 400 metriä. Kenttälajeissa olin huono, mutta melkein kaikkea tuli kokeiltua. Näytelmäkerhoa, mutta sitä ei järjestetty kuin parin vuoden ajan sitten vissiin joku rahoitus loppui. Kitaransoittoa vaikka en ole musikaalinen, mutta opin hyvin mekaanisesti ja ymmärrän nuotit. Kirjeenvaihtoa. Radioamatööritoimintaa kokeilin, opin morsettamaan mutta jotenkin loppui mielenkiinto. Nämä lapsena. Aikuisiällä vapaaehtoistoimintaa eläinsuojelussa ja kaikenlaista opiskelua kansalaisopistossa, lähinnä kieliä. Neulominen on harrastus jonka aloitin lapsena ja se on pysynyt.  Kuntosalilla tuli käytyä myös ihan aikuisena, mutta koronan myötä ostin välineitä kotiin ja salille ei ole enää mielenkiintoa - välineitä tulee kyllä käytettyäkin. Sitten puuhastelua on myös dekkareiden lukeminen, sanaristikot, kävelylenkit, sekä kesäaikaan luontopolut ja kalastus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän