Mitä kaikkea olet harrastanut elämäsi aikana?
Minä tanssia, koripalloa, pianon soittoa, ratsastusta, teatteria
Kommentit (43)
Tanssia (balettia, modernia-, show-, street- ja vatsatanssia, salsaa ja bachataa)
Ratsastusta, teatteria, kuorolaulua, salitreeniä, joogaa, pilatesta, juoksua.
Ruokaa ja viinejä, kirjallisuutta, muotihistoriaa.
Jazz-tanssia, aerobicia, karatea, zumbaa, salilla käyntiä ja itämaista tanssia. Nyt keski-ikäisenä "vain" kävelen. Kävisin kyllä ryhmäliikuntatunneilla, mutta ei löydy mitään sopivaa.
Lukeminen, kirjoittaminen, pianonsoitto (en ole käynyt soittotunneilla). Samat harrastukset koko ikäni. Aikuisena on tullut mukaan muita soittimia, kävely ja pyöräily. Oikeastaan näitäkin harrastin jo lapsena.
Kitaransoittoa reilut 50 vuotta. Ukko Nooa menee jo melkein virheettömästi.
Jalista nuorena mutta vaihdoin salibandyyn. Jaliksessa voitin 2 sm hopeaa. Salibandyssä 3 kultaa ja yhden hopean. Nykyään harrastan kalastusta ja kuntoilen muuten vaan, olen jo piian 50 vuotias.
harrastanut useampaa tanssilajia, soittanut useampaa instrumenttia, tehnyt taidetta useilla menetelmillä
Voimistelua, rytmistä voimistelua, ilma-akrobatiaa, show-tanssia, kitaransoittoa, hiihtoa, juoksua, veneilyä, rata-autoilua, suunnistusta, maastopyöräilyä, partiota, vaeltamista, piirtämistä, lukemista, erilaisia käsitöitä
tanssia ja lumilautailua vaan, noistakin vuosikymmeniä aikaa
Moottoriurheilua: Moottoripyörällä road racing ja enduro. Autolla rata-ajo ja ralli. Näitä lajeja tuli harrastettua yhteensä sellaiset parikymmentä vuotta, mutta kokonaisia kilpasarjoja joihin osallistuin kuljettajana sarjan jokaiseen kilpailuun, oli viisi. Välivuosina ajoin vain treeniä ja yksittäisiä kilpailuja.
Vierailija kirjoitti:
Olen 70-luvulla syntynyt mies ja mulla ei ollut lapsena oikein mitään harrastuksia, yhdessä atk -kerhossa kävin 80-luvulla, mutta senkin lopettivat jo muutaman kerran jälkeen.
Olin koulussa muiden hyljeksimä ja jopa vihattu, joten siitä syntyi pikemminkin kannustin pysyä vapaa-ajalla erossa muista ja olla omissa oloissani. Tietokonepelaaminen, telkkarinkatselu, piirtely ja sen sellainen oli harrastukseni.
Kun ei silloin muodostunut tavaksi mikään kodin ulkopuolinen harrastus, ei sitä ole muodostunut koskaan myöhemminkään.
Harrastukset on lähinnä kotona itsekseen puuhastelua nykyisin, joskus käyn kävely- tai pyörälenkeillä, autolla liikkunut muuten aikuisiälläni.
Joskus olen lukenut "tavoitteellisesta harrastuksesta", en edes tiedä mikä sellainen on.
Tavoitteellisuus puuttuu täälläkin, mutta jotenkin on elämä mennyt. Jälkeenpäin katsottuna, onhan sitä jotain tehnyt, pelannut, kävellyt ja pyöräillyt. Riippuu miten asian ilmaisee. Se on se oma elämä ainut mikä on. Pitää vaan jaksaa eikä masennu.
Suunnistus, jooga, tanssi, uinti.
Pianon ja kitaran soitto, lukeminen, värittäminen, tanssia ainakin viittä eri lajia, kuntosali, kotijumppa, ryhmäliikunnat, hölkkä, kävely, uinti, kiipeily, hiihto, jooga, voimannosto, pesäpallo, agility, rally-toko, canicross, koirahiihto, ompelu, neulonta, virkkaus, kasvimaan pito, pyöräily, parin eri kielen opintoja kansalaisopistossa... montakohan unohdin. Joo, innostun helposti, mutta yhtä nopeasti innostus lopahtaa.
Jalkapalloa, uintia, rullalautailua, painonnostoa, jenkkifutista, jääkiekkoa, juoksua, karatea, ampumista, lukemista, pienoismallien tekemistä, elokuvien katselua, pelailua ja keräilyä.
Pianonsoittoa, sellonsoittoa, laulamista (opiskellut myös ammattiin), tanssia eri muodoissaan, piirtämistä/maalaamista, valokuvausta, neulomista, ompelemista, grafiikan tekemistä, karatea, kuntosaliharjoittelua, hölkkäämistä, ratsastusta, lukemista....
Pianonsoitto
tennis
laskettelu
telinevoimistelu
uimahyppy
kilpapurjehdus
kuntosali
juoksu
laitesukellus
jooga
suunnistus
kutominen
vaellus
lukeminen
teatterikerho
bändi
(yritin kuoroa)
Mun listalta unohtui ainakin
Kuoro
Vesijuoksu
Triathlon
Lukeminen
Ryhmäliikunta (pilates, kahvakuula)
Vaellus
Partio, puupuhaltimen soitto orkestereineen, jumppia eri muodoissa, tanssia, rytmistä voimistelua, runokerhoa, kuvataidetta eri muodoissa, ratsastusta. Monenlaista olen kokeillut. Varmaan ihan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Partio, puupuhaltimen soitto orkestereineen, jumppia eri muodoissa, tanssia, rytmistä voimistelua, runokerhoa, kuvataidetta eri muodoissa, ratsastusta. Monenlaista olen kokeillut. Varmaan ihan hyvä.
Jooga ja pesäpallo unohtuivat.
Yleisurheilua. Maaseudulla ei oikein ollut valmennusta ja kunnollisia olosuhteita joten se jäi. Juoksuun olisi ollut jotain lahjoja, lähinnä 200 ja 400 metriä. Kenttälajeissa olin huono, mutta melkein kaikkea tuli kokeiltua. Näytelmäkerhoa, mutta sitä ei järjestetty kuin parin vuoden ajan sitten vissiin joku rahoitus loppui. Kitaransoittoa vaikka en ole musikaalinen, mutta opin hyvin mekaanisesti ja ymmärrän nuotit. Kirjeenvaihtoa. Radioamatööritoimintaa kokeilin, opin morsettamaan mutta jotenkin loppui mielenkiinto. Nämä lapsena. Aikuisiällä vapaaehtoistoimintaa eläinsuojelussa ja kaikenlaista opiskelua kansalaisopistossa, lähinnä kieliä. Neulominen on harrastus jonka aloitin lapsena ja se on pysynyt. Kuntosalilla tuli käytyä myös ihan aikuisena, mutta koronan myötä ostin välineitä kotiin ja salille ei ole enää mielenkiintoa - välineitä tulee kyllä käytettyäkin. Sitten puuhastelua on myös dekkareiden lukeminen, sanaristikot, kävelylenkit, sekä kesäaikaan luontopolut ja kalastus.
Hiihtoa (lapsena, kilpailin jopa)
Laskettelua (lapsena ja teininä)
Taitoluistelua (lapsena ja teininä)
Lukemista (siitä asti, kun olen osannut lukea)
Piirtämistä (lapsena, teininä, aikuisena)
Pelaamista: lautapelit, palapelit, korttipelit, videopelit, uhkapelit (lapsena, teininä, aikuisena, uhkapelejä ei lapsena)
Pianonsoittoa (lapsena)
Balettia (lapsena)
Ratsastusta (lapsuuden heppakerho)
Partiota (lapsena)
Pyöräilyä (lapsena ja teininä)
Uimista (lapsena ja teininä)
Ruoanlaittoa (lapsuuden kokkikerhot, kun kokkaaminen ei ollut vielä pakollista eli oli vain harrastus)
Keräilyä: postimerkit, vanhat kolikot, Japanilainen butai (kaksi ekaa lapsena, viimeinen aikuisena)
Tennistä (teininä)
Aerobicia (teininä)
Ompelua ja vaatteiden tuunaamista (teininä)
Verkkosivujen suunnittelua ja HTML-ohjelmointikieltä (teininä)
Kirjoittamista (aikuisena)
Laulamista (aikuisena)
Neulomista (aikuisena)
Varmaan jotain unohtuikin.