Miksi jotkut nykyajan "uskovaiset" kuvittelee, että on olemassa joku liberaali Jumala?
Monet itseään uskovaisena pitävät ovat muokanneet Jumalakuvansakin siten, että he kuvittelevat, että on olemassa joku kristinuskon Jumalan liberaaliversio. Mistä olette saaneet tuollaista päähänne? Luuletteko, että Raamatun sanomaa noin vain muokataan trendien mukaan ja ollaan samalla siinä sitten olevinaan vanhurskaita uskovaisia? Miksi luulette, että Raamattu sanoo tien Taivaaseen olevan pitkä ja kapea, ja suurimmalta osalta saavuttamaton? No juuri siksi, koska se tie on haastava, lähes mahdoton, ja ei sitä millään liberaalilla katsomuksella noin vain omin päin levennetä.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omast mielestäni hauskaa on se, että sitä pidetään yleisesti täydellisen hyvänä vaikka raamatussa esitetty jumala on mustasukkainen ja ylpeä siitä; pikkumainen, epäoikeudenmukainen, anteeksiantamaton kontrollifriikki; kostonhimoinen, verenhimoinen etninen puhdistaja; naisvihaaja, homofobinen, rasistinen etc... Terveisin: kaikki jotka on oikeasti lukenut kyseisen opuksen
Tähän siis sellainen lisäys että en ota kantaa siihen millainen jumala on tai on olematta, mutta tällaisen kuvan raamattu antaa objektiiviselle lukijalle tästä hahmosta. Ettei mene puurot ja vellit sekaisin.
No, sinä itse määrittelet itsesi objektiiviseksi, joku toinen välttämättä ei.
Vierailija kirjoitti:
Aina, ihan alusta alkaenhan Raamattua on muokattu aikansa trendeihin sopiviksi. Ihmisten kirjoittama kirja se on, ei mistään Taivaasta faksilla tullut.
Saisimmeko top-3 muokkaukset?
(ei kuitenkaan pidätetä hengitystämme...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä tarkoitat liberaalilla Jumalalla, mutta minä ajattelen, että on vain yksi Jumala. Se on vain vähän erilainen joka uskonnossa, koska kulttuuri.
Se, miten olen tähän päätynyt on se, että Jumalan on Rakkaus. Rakkaus ei VOI toimia niin, että se antaisi totuutensa vain x miljoonalle ihmiselle ja sanoisi muille, että lä-lä-lää, te muutte ette saa koskaan tietää minusta! Rakkaus ei voisi olla niin julma.
Ehkä nyt ymmärrät lähetystyön tärkeyden.
En ymmärrä. Ensinnäkin x lähetystyöntekijää ei voi saavuttaa 5 miljardia ihmistä. Toisekseen ainakin ennen vanhaan lähetystyö oli pakottamista. SeKIN on rakkauden logiikan vastaista.
tiedoksesi, että olen fundamentalistisaarnaajan tytär. Tietoni Raamatusta on keskivertoa paremmalla
Eli jos 5 miljardia ihmistä "ei voi saavuttaa", niin ei pidä yrittääkään, vaan pitää antaa kansakuntien mennä suoraan ikuiseen kadotukseen?
Entä miten ihmeessä muutama lähetyssaarnaaja voi pakottaa kansan johonkin uskoon, kun ei siihen ole kyennyt edes Neukut joilla sentään oli käytössä rajattomat valtuudet omaava salainen poliisi ja koko muukin sortokoneisto. Silti itäblokin maat vaihtoi kapitalismiin ja liittyi Natoon heti kun tilanne salli.
Kätsäähän se on että kuolevainen ihminen noin vaan menee ja vähän muokkailee jumalaansa.
Otsikon kysymys pitäisi muotoilla:
Miksi jotkut nykyajan "uskovaiset" kuvittelee, että on olemassa ylipäätään joku Jumala?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä tarkoitat liberaalilla Jumalalla, mutta minä ajattelen, että on vain yksi Jumala. Se on vain vähän erilainen joka uskonnossa, koska kulttuuri.
Se, miten olen tähän päätynyt on se, että Jumalan on Rakkaus. Rakkaus ei VOI toimia niin, että se antaisi totuutensa vain x miljoonalle ihmiselle ja sanoisi muille, että lä-lä-lää, te muutte ette saa koskaan tietää minusta! Rakkaus ei voisi olla niin julma.
Ehkä nyt ymmärrät lähetystyön tärkeyden.
En ymmärrä. Ensinnäkin x lähetystyöntekijää ei voi saavuttaa 5 miljardia ihmistä. Toisekseen ainakin ennen vanhaan lähetystyö oli pakottamista. SeKIN on rakkauden logiikan vastaista.
tiedoksesi, että olen fundamentalistisaarnaajan t
Eli jos 5 miljardia ihmistä "ei voi saavuttaa", niin ei pidä yrittääkään, vaan pitää antaa kansakuntien mennä suoraan ikuiseen kadotukseen?
Entä miten ihmeessä muutama lähetyssaarnaaja voi pakottaa kansan johonkin uskoon, kun ei siihen ole kyennyt edes Neukut joilla sentään oli käytössä rajattomat valtuudet omaava salainen poliisi ja koko muukin sortokoneisto. Silti itäblokin maat vaihtoi kapitalismiin ja liittyi Natoon heti kun tilanne salli.
Logiikasta puhuin.
Olen lapsena erittäin läheltä nähnyt tätä käännyttämistä. Kyllä se oli hienovaraista pakottamista. Se on eri asia, kuinka usein toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina, ihan alusta alkaenhan Raamattua on muokattu aikansa trendeihin sopiviksi. Ihmisten kirjoittama kirja se on, ei mistään Taivaasta faksilla tullut.
Septuaginta, Nikean kirkolliskokous, Karthagon kirkolliskokous.
No eikös se luvannut vedenpaisumuksen jälkeen ettei tee tätä enää ikinä? Eli paljasti olevansa tunteileva liberaalinössö.
Hän myöskin LOI koko luonnon siinä missä tosimies vain tuhoaa sitä. Saatanan vihervassari.
"Luuletteko, että Raamatun sanomaa noin vain muokataan trendien mukaan ja ollaan samalla siinä sitten olevinaan vanhurskaita uskovaisia?"
No faktahan on että Raamatusta on luettavissa kaksi hyvin erilaista käsitystä Jumalasta. Toinen on armollinen, rakastava, ihmisen heikkoudet ymmärtävä ja oikeudenmukainen. Toinen on pikkumainen, julma ja äreä sekä täynnä tarkkoja sääntöjä.
Noista sitten eri käsitykset kristinuskosta ovat valinneet sen oman sekoituksensa.
Eivät nämä oikeasti usko Jumalaan vaan kirkko on yksi osa oikean ideologian levittämisessä. Ihan mikä tahansa organisaatio pitää valjastaa levittämään totuutta.
"Monet itseään uskovaisena pitävät ovat muokanneet Jumalakuvansakin siten, että he kuvittelevat, että on olemassa joku kristinuskon Jumalan liberaaliversio. Mistä olette saaneet tuollaista päähänne?"
No on aika hankala rakastaa sitä vähemmän liberaalia versiota Jumalasta. Siis sitä joka murhaa pikkulapsia ja hukuttaa maailman veden alle ja tarjoaa kivityksiä rangaistukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käytännössä ajattelet, että on olemassa yksi kaikki kansat kattava Jumala, joka päästää kaikki Taivaaseen, koska jokainen voi määritellä "rakkauden" omalla tavallaan.
Jejep, ok.
Kierrän todella kaukaa nämä itseään "tosiuskovaisina" pitävät, jotka keskittyvät lähinnä siihen kuka heidän mielestään ei sinne taivaaseen pääse. Tuomitsevat muita ihmisiä ihan urakalla... joka itsensä ylentää se alennetaan ja kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan... on kadonnut jonnekin.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Septuaginta, Nikean kirkolliskokous, Karthagon kirkolliskokous.
Haetiin siis tarkkaa kirjaa, kappaletta ja jaetta ja että mitä siinä muutettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käytännössä ajattelet, että on olemassa yksi kaikki kansat kattava Jumala, joka päästää kaikki Taivaaseen, koska jokainen voi määritellä "rakkauden" omalla tavallaan.
Jejep, ok.
Kierrän todella kaukaa nämä itseään "tosiuskovaisina" pitävät, jotka keskittyvät lähinnä siihen kuka heidän mielestään ei sinne taivaaseen pääse. Tuomits
Tuomion perusteethan on Raamatussa kaikkien nähtävillä, ei siis tarvitse alkaa itse tuomitsemaan. Lisäksi synnin saa tuomita aina.
Ihmisen jumalkäsitys näyttää heijastelevan lähinnä ihmisen omaa sisäistä mielenmaisemaa... osalla se näyttää olevan todella synkkää ja mustaa muita ihmisiä tuomitsevaa.
Ap - mihin seurakuntaan tai uskonsuuntaan kuulut? Tai sinä, joka puhuu taivaaseen menemisestä?
Aika tiukkoja käsityksiä. Mikä suunta on näin tiukka?
Ihmiset ovat eksyneet siitä se johtuu. Uskokaa kolmiyhteiseen Jumalaan ja tehkää parannus synneistänne niin pelastutte kadotukselta!
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat eksyneet siitä se johtuu. Uskokaa kolmiyhteiseen Jumalaan ja tehkää parannus synneistänne niin pelastutte kadotukselta!
Mitä uskonsuuntaa tarkalleen edustat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omast mielestäni hauskaa on se, että sitä pidetään yleisesti täydellisen hyvänä vaikka raamatussa esitetty jumala on mustasukkainen ja ylpeä siitä; pikkumainen, epäoikeudenmukainen, anteeksiantamaton kontrollifriikki; kostonhimoinen, verenhimoinen etninen puhdistaja; naisvihaaja, homofobinen, rasistinen etc... Terveisin: kaikki jotka on oikeasti lukenut kyseisen opuksen
Kai näin vain vanhassa testamentissa? Ei uudessa, vai?
Anteeksi, onko VT osalta kyseessä sama jumala vai eri kuin UT?
Aivan erilainen Jumala on UT:ssa ja VT: ssa. Joten sen perusteella täytyy olla enemmän kuin yksi jumala. Raamatussakin mainitaan jumalten kokous.
Jotkut sanovat, että vt kuvaa vanhaa ihmistä ja ut uudestisyntynyttä. Eli siksi symboliikka.