Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perinnöttömäksi jättäminen

Vierailija
09.01.2025 |

Vanhempani ovat alkaneet kiristämään perinnöllä, koska en enää taivu heidän tahtoonsa. Olen koko elämäni ollut miellyttämisenhaluinen enkä ole uskaltanut tuottaa vanhemmille "pettymyksiä" vaikka olen jo reilusti yli 4-kymppinen. Kerroin heille etten tarvitse perintöä ja on heiltä lähinnä säälittävää uhkailla sillä. Onko kokemuksia?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
42/54 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on isä juuri tuollainen. Kiristys jatkunut lapsuudesta saakka. Vuosien mittaan niin monelle naiselle jaellut juuri niitä perintöjä, joilla minua on vuosien mittaan kiristänyt, että uskottavuus täysi nolla. Hän mittaa ihmisarvon sillä, kuinka hyvin häntä nöyristellään ja palvellaan. Oma lapsi ei siinä kilpailussa voi tietenkään pärjätä, kun ne naiset on aina "niin ihania", että niiden ihanuutta pitää joka puheenvuorossa ylistää, olipa kuuntelijana kuka tahansa. Noloa. Eipä sillä niiden naisten lisäksi sitten muita kavereita, saati ystäviä, ole ollutkaan. Paitsi viinapullo tietysti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on isä juuri tuollainen. Kiristys jatkunut lapsuudesta saakka. Vuosien mittaan niin monelle naiselle jaellut juuri niitä perintöjä, joilla minua on vuosien mittaan kiristänyt, että uskottavuus täysi nolla. Hän mittaa ihmisarvon sillä, kuinka hyvin häntä nöyristellään ja palvellaan. Oma lapsi ei siinä kilpailussa voi tietenkään pärjätä, kun ne naiset on aina "niin ihania", että niiden ihanuutta pitää joka puheenvuorossa ylistää, olipa kuuntelijana kuka tahansa. Noloa. Eipä sillä niiden naisten lisäksi sitten muita kavereita, saati ystäviä, ole ollutkaan. Paitsi viinapullo tietysti.

Kuulostaa hiukan narsistiselta isältä :( on kyllä säälittävää ja surullista toimintaa aikuiselta mieheltä.

Vierailija
44/54 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut isältä käteistä perintönä jo pitkään. Haen siltä 5000 euroa aina.

Vierailija
45/54 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. mut siis lakiosan saa aina, paitsi jos on jotenkin niin törkeällä tavalla käyttäytynyt että sen lakiosankin voi poistaa saamalistalta.

Näinpä, mutta mikään ei myöskään estä vanhempia tuhlaamasta perintöään. 

Vierailija
46/54 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään jos itse tuhlaavat omat rahansa ja vaikka polttaisivat omat talonsa mutta kiristäminen on tässä se mikä sapettaa. Että miten alas voi ihminen vajota kun yrittää kontrolloida jälkipolvea. 

Vierailija
47/54 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään jos itse tuhlaavat omat rahansa ja vaikka polttaisivat omat talonsa mutta kiristäminen on tässä se mikä sapettaa. Että miten alas voi ihminen vajota kun yrittää kontrolloida jälkipolvea. 

Kontrollointi on kyllä outoa, kun ei toiset edes tee mitään ihmeellistä, johon pitäisi puuttua. Aina pitää silti olla mielipide joka asiaan.

Vierailija
48/54 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakiosan saat aina, ja voit myös vanhempien kuoleman jälkeen riitauttaa koko testamentin. Rahaa tulet saamaan joka tapauksessa.

Muuan äijä myi metsänsä ja poltti rahat. Kaikenlaisia paskoja on vanhemmissakin. 

Vaikea kuvitella, millä vanhemmat kiristäisivät? Ja oletko ap älyltäsi normaali?

Perinnöttömäksi voi jättää vain jos lapsi on tuomittu vakavista rikoksista. Esim. harrastus tai seurustelusuhde ei ole sellainen syy.

Ja se rikos pitänee olla kohdistunut perinnönjättäjään! Esim. jos tapat perinnönjättäjän ja jäät kiinni. Tai aiheutat niin vakavan vammautumisen pahoinpitelyllä, että meni koko elämä piloille.

Ei tarvi. Riittää ihan vaikka solvaus

kuten outi alasen tapauksessa. Olisin laittanut linkinkin mutta kun yritän sitä copypasteta niin linkki ei tule vastausruutuun. Jos joku tietää miten linkkaaminen onnistuu niin olisin siitä tiedosta kiitollinen.

Vierailija
49/54 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakiosan saat aina, ja voit myös vanhempien kuoleman jälkeen riitauttaa koko testamentin. Rahaa tulet saamaan joka tapauksessa.

Ei testamenttia voi riitauttaa. Lakiosan voi vaatia, ellei ole tehnyt jotain tosi pahasti loukkaavaa. Omaisuus voi olla myös kiinteää.

Vierailija
50/54 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He voivat tuhlata omaisuutensa jo eläessään niin, että ei jää mitään perittävää. Samalla tosin menee perintö sisaruksiltasi.

Vierailija
51/54 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos vanhemmat saavat mieleensä että pikatahtia käyttävät/tuhlaavat omaisuutensa niin ettei mitään perittävää ole sitten enää jäljellä. 

Tuohan olisi paras vaihtoehto. Jokainen sukupolvi voi elää omilla hankkeillaan. Tai ainakin voisivat olla pihistelemättä rahojaan, ja ostaa niillä vaikka palveluita, eikä painostaa lapsiaan tekemään niitä.

Vierailija
52/54 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kontrollointi on kyllä outoa, kun ei toiset edes tee mitään ihmeellistä, johon pitäisi puuttua. Aina pitää silti olla mielipide joka asiaan.

Miksi ihmeessä antaudutte kiristetyksi? Ei kaikkea ole pakko sietää  (ahneusko mahdolliselle perinnölle?), voi ottaa etäisyyttä. Ne lakiosathan sieltä saa joka tapauksessa.

Vierailija
53/54 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
54/54 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up