Muutto ulkomaille - rahallisesti järkevää?
Olen pian valmistumassa. Suomessa oman alan töitä vaihtelevasti. Olen saanut Ruotsista työtarjouksen omalta alalta. He toivovat, että muuttaisin sinne heti. Saisin 8vko palkallisen kesäloman ja vakituisen paikan suorilta. Ongelmana on lähinnä se, että minulla on vuokrakämppä Suomessa vuoden sopimuksella. Joutuisin maksamaan sopimussakon (1kk vuokra). Muuton järjestäminen myös mietityttää, miten saan tavarani siirrettyä Ruotsiin ja mitä tämä tulisi maksamaan? Taloudellinen puoli mietityttää.
Toinen vaihtoehto on, että jään Suomeen töihin. Olen saanut töitä (ei oma ala) kesän loppuun, lomaa ei olisi. Jatkosta ei mitään tietoa.
Mulla on pidempään ollut unelmana päästä Ruotsiin töihin ja olisin tästä hyvin innoissaan. Järjestelyt ja niiden hinta kuitenkin mietityttää. Miten sinä toimisit? Pitäisikö vielä jäädä Suomeen, säästää rahaa ja odottaa että pystyn asunnon irtisanomaan ilmaiseksi? Vai mennä ja nauttia oman alan töistä sekä kesälomasta kahdeksan vuoden lomattoman puurtamisen jälkeen? Tämä houkuttelisi mutta en tiedä miten saan käytännössä järjestymään.
Kommentit (23)
Jos ap on miespuolinen ehdottomasti matkaan, suomessa ei ole suomalaisille miehille mitään tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennenkin nähty kun joku muuttaa ulkomaille,niin myy kaiken omaisuuden pois. Vaikka jonkusen monta tuntia avoin näyttö, otat sisään vain tietyn määrän ihmisiä kerralla. Ehtona käteinen tai mobilepay, tavarat lähtee samantien kantoon ellei muuta sovita. Maksu ensin kuiten jos sovitaan et sohva haetaan kahden tunnin kuluttua. Ehtona,jos ei ostaja tule tasan sovittuun kellon aikaan,rahoja ei palauteta ja sohva menee uudelleen myyntiin. Jos siis ostaja sanoo,että hän tulee klo 16, eikä näy eikä kuulu niin oma moka.
Miksi ihmisen pitäisi myydä pilkkahinnalla kalusteensa ja muut tavarat muuttaessaan Ruotsiin? Myisitkö sinä, jos muutat kotimaassa? Miksi hmeessä niin pitäisi tehdä jos muuttaa naapurimaahan? Luuletko tosiaan, ettei muuttoauto aja rajan yli?
Onko joku puhunut pilkkahinnasta? Tosin jos kalusteet on sellaisia,et niistä saa vain pilkkahinnan,kannattaako sitä romua sitten roudata autolla Ruotsiin?
Mitä hittoa älä nyt ainakaan mitään lainaa ota johonkin muuttoon!