Onko teillä kapselikeitin? Mikä olisi hyvä? Kokemuksia?
Onko teillä kotona sellainen kapselikeitin kahvikoneena? Niitä näkee nykyään hotellihuoneissa ja somevaikuttajien videoissa. Onko kapselikeitin ollut hyvä teidän mielestä?
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuollainen Wilfan testivoittaja kapselikeitin https://yleiskone.com/paras-kapselikeitin/ johon käy kaikki Starbucks, Nespresso- ja Dolce Gusto kapselit eli ei ole vain yhden kapselimerkin monopolin alla. Plussaa myös siitä että voi käyttää myös pelkkää kahvijauhetta.
Mulla on nähtävästi tuollainen kartelli dolce gusto kun käy vaan sen merkin kapselit eikä voi maistaa muiden merkkien muita makuja vaikka tekisi mieli :(
Cittarissa ainakin myytiin kapselisovitinta gustoon että pystyi käyttämään muitakin kapseleita.
Ei ole. Ei ole tarvinnut kapseleita keitellä. Vedenkeitin kyllä on ja keitän vettä päivittäin.
Oikeat kahviharrastajathan ei pidä kapselikeittimiä minään, mutta itse oon tykänny Nespresson Vertuo-keittimestä.
Meillä oli Calypso Paulig kuppikahvi keitin ja erittäin hyvää . Miksi se lopetettiin ei tietoa. Maksoi 40€ tarjouksesta joskus vuosia sitten. Kun ne lopettivat ne kapselit heitettiin roskiin. Ehjä kone . Tehdäänkö Nestle Venäjällä vielä. Jotain ranskalaisia tuotteita myydään Venäjällä ellei ne ole kopioita piraatteja. Suomalaisen voi paketin etiketti on kopioitu siellä. Voi on sieltä. Samoin kuin FAZERIA on kopioitu paperin puolesta mutta tuote on muuta. Valmiskahveissa on maitojauhe / karrageeni niin suolisto ei pidä niistä. VR myy virolaisia kopioita Suomen eväsleivästä. Muuten muumaalaiset ei oikein ymmärrä meidän luonnon kukkia eikä kasveja kuin puitakaan. Muussa mielessä kuin varastaa ne tai tuhota. Eikä puunhoidosta kaadetaan terveitä puita. Sivuhuomautus. Parasta kahvia on ihan keitetty kahvi vanhan ajan pannutyyliin kun vertaa keittimiin. Ei tule poroja kun odottaa että porot laskeutuu. Eikä heiluta .
Oliko ehkä Calypsoon joku sovitin ? Niihin ei käynyt mikään nespressot.
Tuota minäkin ihmettelin. Niitähän olisi kaikkialla tuolla.
Kapselikeittimillä ei saa hyvää kahvia. Jos kahvista ymmärtää yhtään mitään, ymmärtää että kyseisellä keinolla hyvän kahvin tuottaminen on sula mahdottomuus.
tää rupee aina niin kah-vituttamaan
Dolce gusto on ollut käytössä vuosikaudet ja se on ihan täydellinen minun tarpeisiini. Juon 0-2 kupillista viikossa, ei enää avattuja, väljähtäneitä kahvipaketteja kaapissa.
Dolce gusto-kapseleista löytyy myös monia makuvaihtoehtoja. Kapseleiden säilyvyys on hyvä.
Moi! Käytii tänään Testo Manin ja Raudon kaa leffassa tsiigaas Dare Devil!
Vierailija kirjoitti:
Kuppi maksaa melkein euron -> älä osta
No ei ole pakko maksaa. Meillä on Nespresso keitin jonka kupin hinnaksi tulee alle 20 centtiä ja Dolce custo keitin jolla kupillinen tulee muutaman centin kalliimmaksi. Kunhan ymmärtää tilata isommissa erissä verkkokaupoista ulkomailta, en mainosta mutta googlella löytyy helposti useitakin kauppoja. Kapselit on tiiviitä, pitkät säilymisajat joten kahvi on tuoretta joka kerta, ja makuja todellakin löytyy. Itse en aikaisemmin juuri kahvia juonut koska nämä suomalaisten hapokkaat vaaleat suodatinjauhatus paahdot korvensi rintaa, kapseleilla en ole moista huomannut, ja pidän muutenkin aromikkaammista tummista ja voimakkaista paahdoista.
No ihmisiä on joka lähtöön toinen tuhlaa rahansa lastenvaatteisiin ja joku sitten johonkin muuhun.
Tuntuu hyvältä mies tässä sitä maataan kaakkois-helsingin saariston merellisessä miljoonatalossa lungisti omassa huoneessa. Mites teillä?
Kannattaa ostaa mieluummin vedenkeitin ha pikakahvia. Tulee halvemmaksi ja helpommaksi. Kapselikeittimen ainoa tarkoitus on tehdä valmistajalleen enemmän rahaa ns. partahöylähinnoittelulla eli myydään keitin halvalla ja nyhdetään sikahinta kapseleista.
Tuleeko niillä kapselikeittimillä tarpeeksi kuumaa kahvia?
Minulla on sekä Nespresso Vertuo että Atelier. Molemmilla saa erittäin hyvää kahvia.
Vertuota käytän silloin, kun haluan kannullisen kahvia tai ison mukillisen (230ml). Saa sillä kyllä vaikka espressoakin. Atelierilla taas saa kaikkea mahdollista alkaen espressosta maitokahviin, jääkahviin, frappé jne.
Minulla oli myös Dolce Gusto-keitin, mutta siitä ei voi edes puhua samana päivänä kuin Nespressosta, DG laatu ei yllä lähimainkaan samalle tasolle.