Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet, jos haluat villasukat? Neulot itse, pyydät jotain sukulaista tekemään vai

Vierailija
08.01.2025 |

Ostatko kaupasta?

Itse pyydän aina äitiä tekemään ison läjän mulle villasukkia kun en itse osaa niitä neuloa. 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin roskakorista, aina sieltä joku pari löytyy.

Ainakin joulun jälkeen. 

Vierailija
42/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen ja suunnittelen mallit; ei ole toisilla samanlaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan (uutena) paikalliselta kirppikseltä, johon mummot niitä neulovat. <3 

Vierailija
44/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on naispuolinen kaveri, joka on himoneuvoja. Se neuloo juuri mieleiseni, kun satun tarvitsemaan. Tarjoan sitten vastaavasti vaikka ruuat tai kaljan vastalahjaksi.

Toinen tekee kymmenen tuntia sukkia ja sinä tarjoat kaljan? Eihän tuo ole nyt lähestulkoonkaan vastaava korvaus? Et näytä paljon arvostavan kaverisi aikaa ja työtä. Sama kuin työnantajasi antaisi työpäivän päätteeksi tikkarin. Olisitko tyytyväinen?

Minä harrastan neulomista ja sukat on harrastuksen sivutuote. Saan usein sukkaparin vastineeksi jonkun buffetruokailun ja se ilahduttaa minua. Ihan eri juttu olisi, jos minun pitäisi tehdä joku tietty malli tilauksen mukaan, se kävisi jo työstä.

Vierailija
45/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tekee ja on onnellinen, kun saa tuntea itsensä hyödylliseksi.

Vierailija
46/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on naispuolinen kaveri, joka on himoneuvoja. Se neuloo juuri mieleiseni, kun satun tarvitsemaan. Tarjoan sitten vastaavasti vaikka ruuat tai kaljan vastalahjaksi.

Toinen tekee kymmenen tuntia sukkia ja sinä tarjoat kaljan? Eihän tuo ole nyt lähestulkoonkaan vastaava korvaus? Et näytä paljon arvostavan kaverisi aikaa ja työtä. Sama kuin työnantajasi antaisi työpäivän päätteeksi tikkarin. Olisitko tyytyväinen?

Jos kutoja on tyytyväinen niin mitäpä se muille kuuluu, se riittää. -eri-

Vierailija
47/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon itse. Saan varmasti sopivan kokoiset, kestävät ja sen malliset kuin haluan. Kerran olen erehtynyt ostamaan kaupasta ennenkuin osasin neuloa ja ne villasukat kesti ehkä kuukauden. Itsetehdyt taas kestää vuosikymmeniä. 

Vierailija
48/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse. Tosin on jo niin monet, ettei nyt ihan äkkiä tule edes mieleen haluta uusia.

Vierailija
49/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Hesyn kaupasta tai jostain myyjäisistä, viimeksi ostin Hakunilan parturi-kampaamosta erinomaiset lyhytvartiset, sopii sisäkäyttöön.

Vierailija
50/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää viedä kirppikselle tai kierrätyskeskukseen, hyvää tavaraa ei saa hävittää. Voit myös antaa eteenpäin.

Vierailija
51/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiva niitä roskiksia, sillä nehän kuulema ovat täynnä mummojen kutomia lahjasukkia😏

Erityisesti kannattaa tonkia töölöläisten talojen roskikset, ne ovat kuulemma täynnä villasukkia heti joulun jälkeen, ehkä jo aattona.

Vierailija
52/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiturin Pörssistä löytyy hyviä villasukkia halvalla.

Vierailija
53/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää viedä kirppikselle tai kierrätyskeskukseen, hyvää tavaraa ei saa hävittää. Voit myös antaa eteenpäin.

Muista kertoa tuo ensi joulun alla tämän palstan villasukkahullulle. Nyt viime joulun alla hän vihdoin viimein unohti Vihreät Kuulat.

Vierailija
54/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon itse ja joskus ostan. Esim. Missiokaupasta saa tosi kauniita käsitöitä eli myös sukkia, mutta aika hintavia ovat. Toisaalta hyvästä työstä mielellään maksaa. Olen saanut myös lahjaksi juuri sukkia. Suvussani on taitavia tekijöitä.

Vierailija
55/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon itse ja jouluna saan usein äidin neulomat lahjaksi. Villasukkia tarvitaan paljon, sillä käytän niitä joka päivä ja nykyään langat on niin surkeita, että syksyllä neulottu sukkapari kestää hädin tuskin kevääseen, vaikkeivät samat tietenkään ole jalassa joka päivä.

Vierailija
56/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen. Nyt tosin jäänyt vähemmälle kun on niin monet jo eikä perhekään tarvi kun pidän senkin villasukissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi