Mitä teet, jos haluat villasukat? Neulot itse, pyydät jotain sukulaista tekemään vai
Ostatko kaupasta?
Itse pyydän aina äitiä tekemään ison läjän mulle villasukkia kun en itse osaa niitä neuloa.
Kommentit (56)
Itse teen ja suunnittelen mallit; ei ole toisilla samanlaisia.
Ostan (uutena) paikalliselta kirppikseltä, johon mummot niitä neulovat. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on naispuolinen kaveri, joka on himoneuvoja. Se neuloo juuri mieleiseni, kun satun tarvitsemaan. Tarjoan sitten vastaavasti vaikka ruuat tai kaljan vastalahjaksi.
Toinen tekee kymmenen tuntia sukkia ja sinä tarjoat kaljan? Eihän tuo ole nyt lähestulkoonkaan vastaava korvaus? Et näytä paljon arvostavan kaverisi aikaa ja työtä. Sama kuin työnantajasi antaisi työpäivän päätteeksi tikkarin. Olisitko tyytyväinen?
Minä harrastan neulomista ja sukat on harrastuksen sivutuote. Saan usein sukkaparin vastineeksi jonkun buffetruokailun ja se ilahduttaa minua. Ihan eri juttu olisi, jos minun pitäisi tehdä joku tietty malli tilauksen mukaan, se kävisi jo työstä.
Äiti tekee ja on onnellinen, kun saa tuntea itsensä hyödylliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on naispuolinen kaveri, joka on himoneuvoja. Se neuloo juuri mieleiseni, kun satun tarvitsemaan. Tarjoan sitten vastaavasti vaikka ruuat tai kaljan vastalahjaksi.
Toinen tekee kymmenen tuntia sukkia ja sinä tarjoat kaljan? Eihän tuo ole nyt lähestulkoonkaan vastaava korvaus? Et näytä paljon arvostavan kaverisi aikaa ja työtä. Sama kuin työnantajasi antaisi työpäivän päätteeksi tikkarin. Olisitko tyytyväinen?
Jos kutoja on tyytyväinen niin mitäpä se muille kuuluu, se riittää. -eri-
Neulon itse. Saan varmasti sopivan kokoiset, kestävät ja sen malliset kuin haluan. Kerran olen erehtynyt ostamaan kaupasta ennenkuin osasin neuloa ja ne villasukat kesti ehkä kuukauden. Itsetehdyt taas kestää vuosikymmeniä.
Teen itse. Tosin on jo niin monet, ettei nyt ihan äkkiä tule edes mieleen haluta uusia.
Ostan Hesyn kaupasta tai jostain myyjäisistä, viimeksi ostin Hakunilan parturi-kampaamosta erinomaiset lyhytvartiset, sopii sisäkäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Etsin roskakorista, aina sieltä joku pari löytyy.
Pitää viedä kirppikselle tai kierrätyskeskukseen, hyvää tavaraa ei saa hävittää. Voit myös antaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Kaiva niitä roskiksia, sillä nehän kuulema ovat täynnä mummojen kutomia lahjasukkia😏
Erityisesti kannattaa tonkia töölöläisten talojen roskikset, ne ovat kuulemma täynnä villasukkia heti joulun jälkeen, ehkä jo aattona.
Saiturin Pörssistä löytyy hyviä villasukkia halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsin roskakorista, aina sieltä joku pari löytyy.
Pitää viedä kirppikselle tai kierrätyskeskukseen, hyvää tavaraa ei saa hävittää. Voit myös antaa eteenpäin.
Muista kertoa tuo ensi joulun alla tämän palstan villasukkahullulle. Nyt viime joulun alla hän vihdoin viimein unohti Vihreät Kuulat.
Neulon itse ja joskus ostan. Esim. Missiokaupasta saa tosi kauniita käsitöitä eli myös sukkia, mutta aika hintavia ovat. Toisaalta hyvästä työstä mielellään maksaa. Olen saanut myös lahjaksi juuri sukkia. Suvussani on taitavia tekijöitä.
Neulon itse ja jouluna saan usein äidin neulomat lahjaksi. Villasukkia tarvitaan paljon, sillä käytän niitä joka päivä ja nykyään langat on niin surkeita, että syksyllä neulottu sukkapari kestää hädin tuskin kevääseen, vaikkeivät samat tietenkään ole jalassa joka päivä.
Itse teen. Nyt tosin jäänyt vähemmälle kun on niin monet jo eikä perhekään tarvi kun pidän senkin villasukissa.
Ainakin joulun jälkeen.