Mitä teet, jos haluat villasukat? Neulot itse, pyydät jotain sukulaista tekemään vai
Ostatko kaupasta?
Itse pyydän aina äitiä tekemään ison läjän mulle villasukkia kun en itse osaa niitä neuloa.
Kommentit (56)
Etsin ohjeen, tsekkaan lankavarastot, tarvittaessa ostan langat ja alan neuloa.
Vierailija kirjoitti:
Etsin ohjeen, tsekkaan lankavarastot, tarvittaessa ostan langat ja alan neuloa.
Siis perussukat kyllä neulon ilman ohjetta, mutta kun aina kaipaa vähän erilaista, välillä kirjoneuletta, välillä palmikkoa, välillä pitsineuletta jne.
-22
kirpputoreille joku viitsii neuloa ja vielä edullisesti, joten sieltä.Itse en voi neuloa enää kyynärpää vian takia
Teen itse, mutta parit pitkävartiset olen ostanut myyjäisistä ihan kannatuksen vuoksi. Nyt mulla on niitä niin paljon, etten tarvitse vuosiin uusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on naispuolinen kaveri, joka on himoneuvoja. Se neuloo juuri mieleiseni, kun satun tarvitsemaan. Tarjoan sitten vastaavasti vaikka ruuat tai kaljan vastalahjaksi.
Toinen tekee kymmenen tuntia sukkia ja sinä tarjoat kaljan? Eihän tuo ole nyt lähestulkoonkaan vastaava korvaus? Et näytä paljon arvostavan kaverisi aikaa ja työtä. Sama kuin työnantajasi antaisi työpäivän päätteeksi tikkarin. Olisitko tyytyväinen?
Täällä tuntuu muut saavan mummot ja äidit neulomaan ihan ilmaiseksi?
Vanhuksia saa hyväksikäyttää?
Kyllä meillä päin tehdään kavereille palveluksia ihan ruoka+ kaljapalkalla ja ilmaiseksikin, voitko kuvitella? Hieman niinkuin muutot ja rakennustalkoot, jotka tuskin ainakaan kevyempiä hommia on.
Vierailija kirjoitti:
Jos en saa mistään mieluisia, neulon itse. Anoppi neuloo pyytämättä kaikkia ihania minulle ja lapsille. Ostan hänelle välillä lankoja, mutta en pyydä tekemään.
Ootpa kiva miniä. 👍
Etsin roskakorista, aina sieltä joku pari löytyy.
Mulla on jatkuvasti uudet villasukat tekeillä, lähimmille oon antanut ihan yli tarpeen ja sit joillekkin tutuille.
Itsellänikin taas uudet nätit ja lämpöiset villasukat jalassa. Muuten ihmiset eivät osaa oikein arvostaa tällaista lahjaa, sitä on vaikea ymmärtää. Ei ne itsestään valmistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on naispuolinen kaveri, joka on himoneuvoja. Se neuloo juuri mieleiseni, kun satun tarvitsemaan. Tarjoan sitten vastaavasti vaikka ruuat tai kaljan vastalahjaksi.
Toinen tekee kymmenen tuntia sukkia ja sinä tarjoat kaljan? Eihän tuo ole nyt lähestulkoonkaan vastaava korvaus? Et näytä paljon arvostavan kaverisi aikaa ja työtä. Sama kuin työnantajasi antaisi työpäivän päätteeksi tikkarin. Olisitko tyytyväinen?
Pitäisikö maksaa 100€, kun siihen on mennyt aikaa? Ennemmin sitä voisi verrata, että minä käyn auttamassa vaikka muutossa.
Ei ole verrannollinen. Sillä tarjoamasi kaljan hinnalla ei saa edes lankoja sukkiin. Jos sukkien tekijälle asia on ok niin hyvä, mutta sinun on hyvä tietää, että se satane
En tee sukkia ja lapasia,mutta muita käsitöitä on kämppä niin täynnä että kyllä mä niitä kohtuuden rajoissa ihan ilmaiseksi annan jos joku vaan tykkää.
Kaljasta en tietenkään kieltäydy mutta en mä niistä ole kavereilta rahaa vailla. Tietenkin jos on ostaja, joka maksaa oikean hinnan niin myyn, koska tarvitsen rahaa mutta musta on ihana, jos jollain ystävällä tulee oikeaan käyttöön ja oikeasti pitää jostain käsin tekemästäni.
Vasta roudasin yhdelle kaverille tavaraa (mm hyllyjä ja koriste-esineitä) varmaan yli 200e arvosta kun mulla tulee sitä tuotetta ihan liikaa ja hän tykkäsi niistä niin kovin. (Itseasiassa, mä maksoin itse matkakulut vielä kun halusin häntä nähdä muutenkin).
Hän kyllä jeesii mua myös ihan ilmaiseksikin, vaikka samoista asioista saisi varmasti muualta rahaa.
Ystävyys toimii niin.
Neulon itse paljon sukkia sukulaisille ja ystäville lahjaksi. Usein kysyn toiveita väristä tai kuviosta. Längantähteistä teen sitten kirjoneulesukkia joista usein tulee tosi nättejä. Itse pidän aina villasukkia sisällä, monesti myös yöllä. Yösukkia neulonut meeinovillasta, joka ei kutita.
Kaiva niitä roskiksia, sillä nehän kuulema ovat täynnä mummojen kutomia lahjasukkia😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö maksaa 100€, kun siihen on mennyt aikaa? Ennemmin sitä voisi verrata, että minä käyn auttamassa vaikka muutossa.
Jos käyt auttamassa muutossa niin miksi kirjoitit että tarjoat kaljan? Ihan eri asia. Muutto on hyvä vaihtokauppa, jollet yksin kaikkea kanna.
Miksi et ole pyytänyt äitiäsi opettamaan? Edessä on sekin päivä, että äidin neulomat sukat ovat lopussa.
Minä olen se äiti, jonka lapset saavat aikaan ehkä patalapun jos sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä neulon kun katselen sarjoja ja se ei tunnu työltä. Annan ilmaiseksi sukkia kenelle vain joka hoksaa pyytää.
Vanha koulukaveri kutoo sukkia, joten ostan häneltä. Hän on nyt kaksi kertaa lähettänyt sukat postitse.
Neulon itte, ku just oon oppinu sen kantapään tekemään 🤩
Ostan kaupasta. Tykkään neuloa itsekin, mutten ole jaksanut etsiä pehmeää, kulutusta kestävää lankaa. Lapset tykkäävät ihan 7 veljeksellä tehdyistä villasukista, mutta omaan jalkaani se on epämiellyttävää lankaa.
Olen neulonut itse, ostanut huutonetistä, saanut sukulaiselta ja tyttärestä on tullut himoneuloja, joten sieltä. Nyt mulla on 4 paria, joten en enempää hetkeen tarvitse.
Ei ole verrannollinen. Sillä tarjoamasi kaljan hinnalla ei saa edes lankoja sukkiin. Jos sukkien tekijälle asia on ok niin hyvä, mutta sinun on hyvä tietää, että se satanen olisi lähempänä oikeaa kuin kalja.