Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet, jos haluat villasukat? Neulot itse, pyydät jotain sukulaista tekemään vai

Vierailija
08.01.2025 |

Ostatko kaupasta?

Itse pyydän aina äitiä tekemään ison läjän mulle villasukkia kun en itse osaa niitä neuloa. 

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaupasta tai saan lahjaksi. Pidän aika harvoin niin kestävät tosi pitkään.

Vierailija
2/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti niitä tekee vaikken ehdi edes pyytää. Käyttöön tulee kaikki. En enää itse neulo, koska nivelrikon takia se homma on niin hidasta ja tulee rumaa jälkeä.

Vierailija
4/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan pinosta. Minulla on aina tekemiäni villasukkia iso pino. K

Vierailija
5/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintedin kautta olen ostanut muutamat edullisesti.

Vierailija
6/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on naispuolinen kaveri, joka on himoneuvoja. Se neuloo juuri mieleiseni, kun satun tarvitsemaan. Tarjoan sitten vastaavasti vaikka ruuat tai kaljan vastalahjaksi.

Vierailija
7/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon itse. Aika monet käyttämättömätkin on kaapissa 

Vierailija
8/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en saa mistään mieluisia, neulon itse. Anoppi neuloo pyytämättä kaikkia ihania minulle ja lapsille. Ostan hänelle välillä lankoja, mutta en pyydä tekemään. 

Vierailija
9/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vintedin kautta olen ostanut muutamat edullisesti.

Oletkohan minun tekemäni :)

Vierailija
10/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon itse. Joskus oon löytänyt kirppikseltä ihan uusia villasukkia edullisesti. Kaapissa on muutamat käyttämättömät. Käytän villasukkia päivittäin. 

Vierailija
11/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot neulovat, heille tehdään tilaus, ihanaa kun on tuollaisia mummoja vielä😊 

Vierailija
12/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on naispuolinen kaveri, joka on himoneuvoja. Se neuloo juuri mieleiseni, kun satun tarvitsemaan. Tarjoan sitten vastaavasti vaikka ruuat tai kaljan vastalahjaksi.

Toinen tekee kymmenen tuntia sukkia ja sinä tarjoat kaljan? Eihän tuo ole nyt lähestulkoonkaan vastaava korvaus? Et näytä paljon arvostavan kaverisi aikaa ja työtä. Sama kuin työnantajasi antaisi työpäivän päätteeksi tikkarin. Olisitko tyytyväinen?

Vierailija
13/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neulon itse. Joskus oon löytänyt kirppikseltä ihan uusia villasukkia edullisesti. Kaapissa on muutamat käyttämättömät. Käytän villasukkia päivittäin. 

Minäkin neulon itse ellei äiti ole väkisellä tunkenut sukkia mukaan. Mutta muutama vuosi sitten löysin kirpparilta uusia yksivärisiä sukkia 3€/pari.  Langan hinta. Ostin muistaakseni ainakin kahdet. Yksi pari kestää vuosia kun en käytä kuin kovilla pakkasilla.

Vierailija
14/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan uudet käyttämättömät itse neulotut villasukat Kirppikseltä. Kirppiksillä niitä on paljon myynnissä ja lapasetkin olen aina ostanut kirppiksiltä. Joskus ostin myös pipoja kirppiksiltä, mistä mun kaveri sai kamalat sätkyt :D 

Vierailija
15/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen tekee kymmenen tuntia sukkia ja sinä tarjoat kaljan? Eihän tuo ole nyt lähestulkoonkaan vastaava korvaus? Et näytä paljon arvostavan kaverisi aikaa ja työtä. Sama kuin työnantajasi antaisi työpäivän päätteeksi tikkarin. Olisitko tyytyväinen?

Pitäisikö maksaa 100€, kun siihen on mennyt aikaa? Ennemmin sitä voisi verrata, että minä käyn auttamassa vaikka muutossa. 

Vierailija
16/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon itse ja neulon muillekin. Teen niitä myös myyntiin.

Vierailija
17/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Himoneuloja neuloo ihan omaksi huvikseen. Itsekin neulon jatkuvasti, kun katson vaikka jotain sarjamaratonia. On kiva neuloa muillekin kuin itselle. Itsellä n varmaan yli 30 paria sukkia ja suuri osa käyttämättömiä. Neulon perheenjäsenille useita pareja vuosittain ja nyt neulon kaverille ihan lankapalkalla. 

Vierailija
18/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilautan kaverille ja pyydän tekemään...itseltäkin onnistuisi mutta kädet ei tykkää ohuista puikoista.Villapaitoja teen paksummasta langasta ja paksuilla puikoilla itse

Vierailija
19/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaupasta. Nyt tosin jo monta paria kaapissa ja ei paljon käyttöä oo.

Vierailija
20/56 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi opetella kutomaan, tekisi itse ja säästäisi :D  Nyt olen vai  katsonut googlella ja torin ja emmyn ja huutonetin, jos joku myy uusia käsin kudottija villasukkia edullisesti.

Käsinkudotuilla on käsityöliikkeissä kovat hinnat tyyliin 30 euroa pari, tai mielummi åaljon enemmän, mutta jotkut ilmeisesti kutovat ja kutovat harrastukseksi ja tulee paljon yli tarpeen ja ei ole niin väliä saada omasta työstä maksimaalinen (tai edes kohtuullinen) korvaus ja villasukkia löytyy siten tyyliin 10 euroa pari, joka on säälittävän halpa hinta käsinkudotuists, posti hyötyy ja ottaa hurjat kulut.