Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko työkavereille kertoa irtisanoutumisesta?

Vierailija
08.01.2025 |

Eli otsikko.

Pomolle olen ilmoittanut mutta hän ei työskentele meidän pisteessä ja hänen kauttaan tieto tuskin edes menee irtisanomisajalla mun työkavereille.

Oon siis työporukassa kiusattu ja ihan ulkopuolinen niin siksi ei tekisi mieli edes sanoa tästä kenellekään. Eihän se oo mun velvollisuus mitenkään?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 

Vierailija
2/26 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot jos huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään.

Vierailija
4/26 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Itse kerroin vain yhdelle työkaverille pari kolme päivää ennen viimeistä työpäivääni. Muut eivät tienneet edes viimeisenä päivänä töistä lähtiessäni. 

Vierailija
5/26 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työehtosopimuksesta. 

Vierailija
6/26 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan kertonut, vaikka olin ihan hyvissä väleissä työkavereiden kanssa. Ajattelin, et kaipa se pomo kertoo, jos hänen mielestään muut sen tiedon tarvitsevat. Ei kertonut kuin parille sellaiselle, joille mun piti hommani siirtää. Joskus aiemmin muuten pomo on jopa pyytänyt, että en kertoisi ainakaan heti, että olen lähdössä.

Vierailija
7/26 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran ollut vastaavassa tilanteessa kuin sä. Jatkuvaa seläntakana puhumista ja ulkopuolelle jättämistä. Esimiehelle kahdesti asiasta kommentoin, että mun on vaikea suorittaa töitäni, kun mulle ei kaikkea oleellista kerrota. ei mtiään vaikutusta. Pomo itsekin enemmän oli toisessa pisteessä, joten me saatiin olla miten sattuu.. Selvähän se. Aikani kattelin ja sitten irtisanoin itseni. Kelleen en kertonut.

Vikana päivänä sitten pomo tuli "kahville", joita en tarjonnut tietenkään. Ei mitään pointtia, että niille kpäille olisin kahvit tarjonnut. Kyllähän siellä naamoja veny ja korvat lerpatti, kun silleen ykskaks lähden. Jätin kuulemma pulaan. :D Niin edelleenkin mulla oli 30 vrk irtisanomisaika, kuten kaikilla. Ehkä se oli se tuhmamuna esimies, joka jätti kaikki pulaan. En säästellyt sanoja silloin.

Nautin kyllä tilanteesta, että olkaa hyvä vaan.

Vierailija
8/26 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag förberedde en gång mitt avsked med att sätta allt färdigt i skick för min efterträdare. Då jag som nästa sak åkte på semester och berättade just före att jag inte kommer tillbaka, fick man en rejäl utskällning om hur man kan göra så, allt förberedande arbete till trots.

Då man från den gången framåt har bytt arbete har man bara gjort det utan att förbereda något eller berätta någon något om det. De märker nog någon vacker dag att allt inte är som förut. Löneförhöjningar och annat trevligt har erbjudits, men om de kommer först då man redan har skaffat annat så vet man hur lätt nästa gång blir. Det är bara att lämna nycklarna och PC:n i bilen och ge bilens nycklar till infon vid ingången. Tjänamårjens och framåt.

Vierailija
9/26 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/26 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kerroin vain pomolle ja esitin toiveen, ettei asiasta kerrota muille ennen kuin olen lähtenyt. Lähimmälle työkaverille kerroin, koska pidin hänestä. Salaisuus säilyi. 

Vierailija
11/26 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi koska olisi kamalaa jos siitä alettaisi hössöttää ja järjestää jotain hitsin jäähyväiskekkereitä. Inhoan olla huomion keskipisteenä.

Vierailija
12/26 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kertoa. Siinäpähän ihmettelevät kun ei näy enään.

Vierailija
13/26 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epäsosiaalista jättää kertomatta..

Vierailija
14/26 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen ja ulkopuolelle jättäminen vasta epäsosiaalista onkin.

Vierailija
15/26 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kertois ainakaan, vikana päivänä sanoisin että kiitos ja näkemiin. 

Vierailija
16/26 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse jos ei halua. Se on esimiehen tehtävä.

Vierailija
17/26 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen ja ulkopuolelle jättäminen vasta epäsosiaalista onkin.

Näille kiusaajille ei tarvitse kertoa mitään. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
18/26 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työehtosopimuksesta. 

Juu, ei riipu siitäkään. Ilmoitusvelvollisuutta ei ole.

Vierailija
19/26 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kertoisi koska olisi kamalaa jos siitä alettaisi hössöttää ja järjestää jotain hitsin jäähyväiskekkereitä. Inhoan olla huomion keskipisteenä.

Meillä pomo järjestää kekkerit, joten hänelle pitää erikseen sanoa, ettei mitään kekkereitä sitten. 

Vierailija
20/26 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan tuollaisessa tilanteessa kertoisi mitään. 

Työkaveri yritti lähteä vähin äänin hyvissä väleissä mutta matalalla profiililla ja sille väkisin järkättiin pikku läksiäiset. Olisi selvästi halunnut lähteä ilman ylimääräistä huomiota mutta tyytyi kohtaloonsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan