vaipat 5v
Miten ohjata nätisti kaveripariskuntaa joka antaa esikoisensa 5v edelleen nukkua vaipat jalassa?
Kommentit (24)
Yokastelussa ei mitaan havettavaa ole enka ole niin myoskaan sanonut olisi ehka suotavaa etta te joiden lapset ovat asian kanssa tekemisissa/kosketuksissa menisitte julkisuuteen ja ehka tukisitte enemman kyseisten asioiden etujarjestoja! Silla sita levitettaisiin tietoisuutta ja tata keskustelua ei tarvitsisi kayda taalla vaan olisimme aah, niin tietoisia tasta hormonaalisesta kypsymattomyydesta mika johta yokasteluun!
Neuvola jarjestelma on monessa muussakin maassa kuin suomessa ja voin jopa vaittaa etta toimii joissain tapauksissa paremmin myos muualla. Mina itse taas koen etta lapseni ovat terveita ja kasvavat hyvin ja kehittyvat niin ei ole tarvetta kuluttaa yhteiskunnan varoja ilmaisiin sessioihin neuvolassa. Ymmarran kylla etta onhan se yhdenlainen tapa viettaa aikaa:)
Yövaippa 5 v ikäisellä, kai on heidän asia. Hormonaalista ja voi olla jotain muutakin mukana, asiahan ei kuulu ulkopuolisille.
Omalla autistilapsellani oli päivävaippa vielä 4 v ikäisenä. Yövaippa vielä 5 v ikäisenä. Vahinkoja tapahtui paljon vielä tämän jälkeen, niin päivällä kuin yölläkin. Kyse ei ollut siitä, etteikö potalla olisi istutettu alle vuoden ikäisestä, joka ikinen päivä monta monituista kertaa. Käytettiin tarrapalkintoja ja ties mitä, mutta kun sitä hallintaa ei ollut niin ei sitä ei vaan ollut. Jatkuvaa pissa- ja kakkapyykkiä, mm. kastuneita toppahaalareita ja kenkiä, jaksanut jatkuvasti pyörittää. Lapsi oppii kuivaksi, kun on siihen valmis. Osa kehityshäiriöisistä ei välttämättä ikinä. Henkilökohtaisia juttuja.
Ja totta kai lapsi mielummin kayttaa vaippaa kun kastelee petinsa, yritetaan nyt kuitenkin olla olettamatta etta toinen osapuoli meista olisi tyhma....... Amerikassa on hyvin yleista etta 5 vuotiailla on viela vaippa ( paivallakin ). Minun mielestani kuitenkin sita vaipattomuutta voisi harjoitella hiukan aikaisemmin ja KYLLA minun mielestani on ihan kiva kun lapsista tulee itsenaisia ja he oppivat esimerkiksi pyyhkimaan oman pyllynsa ja pesemaan alapaansa, osaavat/jaksavat kavella sen kilometrin kauppan ja takaisin eivatka istu viela 3v rattaissa mutta nama ovat minun mielipiteitani ja elamma myos naiden mukaisesti ( siis meidan oman rytmin ja arvojen mukaan ).
Kuten aiemmin sanoin niin on hyva etta toiset kokevat taman asian nain vahvasti ja puolustavat kantaansa.