Toimeentulo tuki uudistetaan, näitä toimia työryhmä ehdottaa
Nonni, jopa perusosaa alennetaan ja monelta osin muutenkin tehdään ihmisten elämää hankalammaksi.
https://www.verkkouutiset.fi/a/toimeentulotuki-uudistetaan-naita-toimia…
Kommentit (535)
Peukkuryöpyistä päätellen paikalla on joko kolmen vasuripäivystäjän tiimi tai yksi päivystäjä kolmen puhelimensa kanssa hakkaamassa samat kolme peukkua kerralla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs äänestitte persuja?
Toivottavasti PersKokkareiden äänestäjät tuntevat piston sydämessään kun alkaa ihmiset päättämään päivänsä kun ovat ajettu niin kovaan ahdinkoon.
Ja kuitenkaan vasurit ei näytä tuntevan mitään missään vaikka itse vetivät maan niin konkurssiin että nykyisen hallituksen on pakko tehdä asialle paljon ja kaikenlaista?
Kannattaisiko sinunkin tutustua eri hallitusten velkaantumiseen eli niihin kuuluisiin alijäämiin? Saatat yllättyä.
Et semmoinen epämääräinen käsienheiluttelulässy sitten vasurilta.
En ylläty ja olen tutustunut. MIkään ei tue väitettäsi että nykyhallituksen velkaantuminen johtuisi jost
Jos olisit tutustunut ja katsonut jokaiselta vuodelta valtion alijäämän ja verrannut sitä silloiseen hallituspohjaan niin et edes väittäisi vastaan. Ei tarvitse olla mikään "demaripsyko" vaan ihan vain katsoa faktat. Löydät ne helposti vaikka googlettamalla ja valitsemalla luotettavan lähteen. Ymmärrän toki käyttäytymisesi koska noinhan perussuomalainen käyttäytyy faktojen edessä. Kaikki on tietenkin Marinin vika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkkyä, ei kannata ainakaan ihmetellä suomen surkeita mt- ja im- tilastoja, eikä kyllä vauvakatoakaan, eihän tänne pelkästään orjaksi kannata syntyäkään, tämä siis siitä huolimatta että itse olen töissä, mutta eihän sitä tiedä nykyään että kuinka kauan!
Nyt on lakkautettu kuntouttavan työtoiminnan paikkoja ja monilta jäi nyt kokonaan paikka minne lähteä kotoa ja se 9€ per päivä pois.
4 paikkaa lähti Tampereelta ja jos mietitään että jokaisessa paikassa ollut n. 20 ihmistä niin se on jo 80 mt kuntoutujaa sun muuta nyt vain joutui jäämään kotiin vaikka halua olisi ollut käydä siellä.
Ja nyt toimeentulotuki hankaloitetaan eikä kaikki pysty hakemaan töitä ja sitten ei saa rahaa mistään. On tää sairasta.
Hyvä että on lopetettu. Kukaan ei halua käydä lajittelemassa muttereita minkään muun kuin sen 200e/ kk takia. Noille kuuluu maksaa oikeaa oikeaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupasivat ettei heikoimmassa asemassa olevilta leikata, mutta nyt kuritetaan sitten jopa köyhiä sairaita. Todellisuushan on ollut Suomessa jo vuosia sitä että toimeentulotuen alikäyttö on ongelma ja maamme on saanut toistuvia moitteita perusturvan liian alhaisesta tasosta Euroopan neuvoston sosiaalisten oikeuksien komitealta. Olen sanaton ja surullinen siitä mihin jamaan Suomea ollaan nyt viemässä. T. Sossutäti
Sossutätinä olet varmasti myös tietoinen ongelmasta, jossa te-palveluista karenssin saanut jää suosiolla alennetulle toimeentulotuelle, koska "kuntouttavaan työtoimintaan osallistuminen ei kiinnosta"? Olethan? Etkä näe siinä mitään ongelmaa? Jääkööt kotiin vaan.
Ja jos te sossutädit (ja työkkärintädit) vihdoin huomaisitte itse sen, että työttömyys ei ole sairaus johon tarvitsee kuntoutus
Niin, tässä tullaan hyvin hankalien kysymysten äärelle. Jussi, 24 vuotta, on ollut 4 vuotta työttömänä. Hän on lopettanut kuntouttavan työtoiminnan, koska ei koe sitä tarpeellisena. Mitä Jussin kannattaisi tehdä?
A) Mennä töihin
B) Mennä työkokeiluun
C) Jäädä kotiin
Toimeentulotuen perusosasta siis viedään tänä vuona siihen tullut 1% indeksikorotus
Vierailija kirjoitti:
Peukkuryöpyistä päätellen paikalla on joko kolmen vasuripäivystäjän tiimi tai yksi päivystäjä kolmen puhelimensa kanssa hakkaamassa samat kolme peukkua kerralla :D
Missä ne kaikki menkää töihin -huutelijat on peukuttamassa toisinpäin? Yleensä tällaiset keskustelut vetävät heitä puoleensa kuin hunaja kärpäsiä? Sinä taidat olla tuon edellisen sivun "menkää töihin" -huutelija?
Vierailija kirjoitti:
Rikollisuus tulee kasvamaan.
Kunhan ryöstävät sitten persujen ja kokomus ja kristittyjen sekä RKP:n edustajien koteja. Me muut ollaan tähän ihan syyttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupasivat ettei heikoimmassa asemassa olevilta leikata, mutta nyt kuritetaan sitten jopa köyhiä sairaita. Todellisuushan on ollut Suomessa jo vuosia sitä että toimeentulotuen alikäyttö on ongelma ja maamme on saanut toistuvia moitteita perusturvan liian alhaisesta tasosta Euroopan neuvoston sosiaalisten oikeuksien komitealta. Olen sanaton ja surullinen siitä mihin jamaan Suomea ollaan nyt viemässä. T. Sossutäti
Sossutätinä olet varmasti myös tietoinen ongelmasta, jossa te-palveluista karenssin saanut jää suosiolla alennetulle toimeentulotuelle, koska "kuntouttavaan työtoimintaan osallistuminen ei kiinnosta"? Olethan? Etkä näe siinä mitään ongelmaa? Jääkööt kotiin vaan.
Ja jos te sossutädit (ja työkkärintädit) vihdoin huomaisitte itse sen, että t
Tarjoapa Jussille töitä valtiolta sihteerinä? Ai, mutku ei kelpaakaan töihin kun ei ole nainen eikä tietty nainen.
Vierailija kirjoitti:
Rikollisuus tulee kasvamaan.
Kohdistuen meihin viattomiin. Ihminen on vastuussa omista tekemisistään. Turha meihin viattomiin kohdistaa rikoksia
"Työkykyistä toimeentulotuen hakijaa voidaan velvoittaa työskentelemään julkisorganisaation osoittamissa työtehtävissä tuen saannin ehtona Tanskan toimeentulotuen tapaan, mikäli työtehtäviä ja palveluita on saatavilla.".
https://stm.fi/documents/1271139/198978037/Toimeentulotukilain+kokonais…
Kiitos hallitus,kiitos jos saatte tämän aikaan! Aivan liikaa läpilaiskoja makaa kotona! Minun lapseni tekevät suorittavia töitä eikä aina naurata!
Vierailija kirjoitti:
"Työkykyistä toimeentulotuen hakijaa voidaan velvoittaa työskentelemään julkisorganisaation osoittamissa työtehtävissä tuen saannin ehtona Tanskan toimeentulotuen tapaan, mikäli työtehtäviä ja palveluita on saatavilla.".
Ilman työsopimusta ei ole myöskään työnjohto-oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jotain työnkaltaista aktivointia, josta normaalisti maksettaisiin palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs äänestitte persuja?
No juuri tämän takia, luuseripummit.
Ei se sun ihmisarvoas nosta, että jollain toisella menee huonommin.
Nyt on yritetty työntää, potkia, aktivoida melko pehmein ottein. Nyt vain potkitaan rajummin ja leikataan herkemmin. Näin minä sen ymmärsin. Annetaan tiukemmin jo se vanha viesti, että jotain pitää tehdä tai ainakin yrittää että tukea ei leikata.
Vierailija kirjoitti:
HUOM! "Mikäli työtehtäviä on saatavilla." Eihän niitä ole nytkään saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos te sossutädit (ja työkkärintädit) vihdoin huomaisitte itse sen, että työttömyys ei ole sairaus johon tarvitsee kuntoutus
Mua yrittivät kerran kuntouttavaan. Sanoin että kuka näin on päättänyt ja millä valtuuksilla ja vaadin lääkärin tarkastusta että olenko kuntoutuksen tarpeessa. Valitin oikeusasiamiehelle. Eivät ole sen jälkeen yrittäneet. Omat oikeudet pitää tietää. Työkkäri kiusaa ihmisiä jotka omia oikeuksiaan eivät tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on yritetty työntää, potkia, aktivoida melko pehmein ottein. Nyt vain potkitaan rajummin ja leikataan herkemmin. Näin minä sen ymmärsin. Annetaan tiukemmin jo se vanha viesti, että jotain pitää tehdä tai ainakin yrittää että tukea ei leikata.
Ehkä kannattaisi kokeilla patukointia potkimisen sijaan?
Työnantajia ensisijaisesti pitäisi potkia ja patukoida jotta palkkaavat työttömiä eikä vain työpaikan vaihtajia.
Ja jos te sossutädit (ja työkkärintädit) vihdoin huomaisitte itse sen, että työttömyys ei ole sairaus johon tarvitsee kuntoutusta. Eli siis älkää tunkeko väkisin terveitä työttömiä työkokeiluihin, työpajoihin tai muihin älyttömiin systeemeihin jotka on tarkoitettu oikeasti vajaatyökykyisille tai esim. päihdekuntoutujille.