Anni Vuohijoki yllättyi naisten pukeutumisesta kuntosalilla
https://www.iltalehti.fi/fitnessvoimailu/a/8f2902ba-216e-4853-bb18-248e…
Mitä helvettiä nyt taas?! Eri malliset naiset pitävät kaikki samanlaisia vaatteita?!
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ihonmyötäisissä vaatteissa näkee paremmin liikkeet ja kehon asennon itse peilistä meneekö liike oikein vai väärin. Se on tärkeää, että liike tulee oikein tehtyä.
Miksi tämä ei koske miehiä? Omalla salillani naisilla on tiukat trikoot ja miehillä löysät ylisuuret shortsit tai verkkarit. Eikö miesten tarvitse nähdä liikkeitä ja kehon asentoa?
Eipä siinä liiemmin asentoa tarvi tuijottaa, jos tekee jalkaliikkeinä pelkkää jalkaprässiä, polven koukistusta ja ojennusta, kuten suuri osa miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Siis apua. Olenko ainut, joka ymmärtää Annin "eri malliset naiset pitävät kaikki samanlaisia vaatteita" -kommentin positiivisena?! Ajattelen asian niin, että kaikki saavat olla salilla niissä vaatteissa, joissa haluavat ja viihtyvät kehon mallista ja koosta riippumatta. Näin tulkitsin myös Annin ajatelleen, koska mainitsi "itseään vähätellen" treenaavansa itse hupparissa ja pitkissä housuissa.
Mä ymmärsin ton samalla lailla. Et siis ollut ainoa :)
Ton hipthrust vs kyykky jutun näen myös Annin kanssa samalla lailla ihan lihastasapainoa ja kehon hyvinvointia ajatellen. Kyykyssä treenaat samalla liikkeellä oikeastaan koko alavartalon lihakset luonnollisella, ihmiselle ominaisella liikeradalla. Hipthrustissa kehität pääasiassa vain sun pakaralihasta. Liian voimakas pakaralihas voi aiheuttaa selkävaivoja.
Niitä pöpöjä siellä kuntosalilla taitaa olla eniten niissä desinfiointipulloissa joihin kaikki desinfiointia ahkerasti harrastavat tarttuvat palhain käsin. Itse pyyhkäisen veteen kistutetulla käsipyyhkeellä jos jäljiltäni jää hikijälkiä johonkin.
Löysät puuvillavaatteet sitoo hyvin hikeä itseensä ja sitä kautta viilentää urheilijaa. Minulla on usein t-paita ja kollarit hiestä litimärät ja ne tosiaan on välillä kylmätkin, kun pitää palautumistaukoja.
Trikoot on tukalat ja ahdistaa. Olen vanhankoulun kollarin kannattaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis apua. Olenko ainut, joka ymmärtää Annin "eri malliset naiset pitävät kaikki samanlaisia vaatteita" -kommentin positiivisena?! Ajattelen asian niin, että kaikki saavat olla salilla niissä vaatteissa, joissa haluavat ja viihtyvät kehon mallista ja koosta riippumatta. Näin tulkitsin myös Annin ajatelleen, koska mainitsi "itseään vähätellen" treenaavansa itse hupparissa ja pitkissä housuissa.
Mä ymmärsin ton samalla lailla. Et siis ollut ainoa :)
Ton hipthrust vs kyykky jutun näen myös Annin kanssa samalla lailla ihan lihastasapainoa ja kehon hyvinvointia ajatellen. Kyykyssä treenaat samalla liikkeellä oikeastaan koko alavartalon lihakset luonnollisella, ihmiselle ominaisella liikeradalla. Hipthrustissa kehität pääasiassa vain sun pakaralihasta. Liian voimakas pakaralihas voi aiheuttaa selkävaivoja.
Harvalla nykyajan ihmisellä taitaa olla niin voimakas pakaralihas, että siitä selkävaivoja aiheutuisi. Suurimmalla osalla on päinvastoin ns. nukkuvat ja heikot pakaralihakset istumisen seurauksena ja selkävaivoja sen takia. Tuo lantionnosto on kyykkyä parempi pakaraliike, koska kyykyssä ihminen tekee luontaisesti eniten töitä etureisillä eikä pakaroilla.
Paras pakaraliike toki on askelkyykky, kunhan sen tekee oikein eikä fuskaa työntämällä lantiota eteen.
Jaa, en tiedä noista nukkuvista pakaroista, enkä todellakaan istu töikseni, vaan heilun, nostelen ja riuhdon 8h joka työpäivä.
Yhden omituisuuden huomasin kyllä jalkaprässissä, eli kun laittoi oikein kunnolla painoja niin VASEN alaselän lihas ylirasittui aivan "tohjoksi'" mutta oikea selkälihas ei. Latasin siihen prässiin samat painot kuin yksi jalkapalloilija, eikä tuo ollut muuten ongelma, mutta se vasen selkälihas vain "sanoi sopimuksen irti."
Sitten kun yritti prässätä pelkkää vasenta jalkaa, niin se vasen selkälihas juili oikein toden teolla viikon, ennenkuin asettui.
Huomasinkin sitten että Normiliikkumisessa suosin oikeaa jalkaa koko ajan, että mene ja tiedä, olisiko vasen pylly vaikka nukuksissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntosali ihmiset on kovin pinnallisia. Salille mennään jotta saadaan keho näyttämään paremmalle, sitten kuntosali ihmiset on niitä jotka moittii muiden kehoja.
Kuntosali-ihminen kuolee muutamassa sekunnistta tositilanteessa. On vain pullistelulihaksia. Ei nopeutta ja tappavaa voimaa elintärkeisiin elimiin.
Missä elimissä sinulla on tappavaa voimaa? Maksassa ehkä? Munuaisissa? Haimassa?
Luulen että tässä on kyseessä ns. Bullshidon piireissä käytetty "tumma voima," jonka sisäistämisessä on tärkeää oppia ensin lause: " Tummaa voimaa, voit sä käyttää, tupakilta näyttää."
Järkyttykää. Olen 57v nainen ja olen käynyt salilla oikeastaan koko ikäni. Pukeudun (perse?)trikoisiin ja toppeihin, koska niissä on hyvä treenata. Mun mies on ostanut mulle niitä myös lahjaksi, koska näytän niissä kuulemma tosi hyvältä. Käymme usein myös yhdessä treenaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttykää. Olen 57v nainen ja olen käynyt salilla oikeastaan koko ikäni. Pukeudun (perse?)trikoisiin ja toppeihin, koska niissä on hyvä treenata. Mun mies on ostanut mulle niitä myös lahjaksi, koska näytän niissä kuulemma tosi hyvältä. Käymme usein myös yhdessä treenaamassa.
Mutta aatteleppa sitä että kun Steven Seagal oli 57 niin se oli jo ennen sitä ihan hirvee.
Paa ne trikoot sille...hä?
Kunnolliset pieru verkkarit riittää nais bodareille heidän tasonsa o niin heikko. Varsinki jos rupsahtaminen on alkanut noin 30+ iässä.
Vierailija kirjoitti:
En kestäisi, jos siellä pitäisi puhua ihmisten kanssa.
Oikeasti, nimeäpä paikka missä suomalainen JOUTUU puhumaan (tai ylipäänsä haluaa) muiden ihmisten kanssa, poislukien vaikka toimistotyö. Eikä sielläkään tarvitse, teet itsenäistä työtä, käyt yksin syömässä ja lähdet himaan yksin autolla 😅
Vierailija kirjoitti:
Löysät puuvillavaatteet sitoo hyvin hikeä itseensä ja sitä kautta viilentää urheilijaa. Minulla on usein t-paita ja kollarit hiestä litimärät ja ne tosiaan on välillä kylmätkin, kun pitää palautumistaukoja.
Puuvillavaatteet nimenomaan imevät sen hien itseensä ja sitten lilluvat märkinä. Kuten kuvailitkin. Tekniset urheiluvaatteet (joiden ei tarvitse olla ihonmyötäisiä) sen sijaan siirtävät kosteuden pois iholta ja swn jälkeen kuivuvat nopeasti. Ei tarvi hengailla litimärissä collegeissa (yök!).
Kummallista, että kaksi Annin viidestä kommentista koski naisten pukeutumista. Miksi hän siihen halusi puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuvillavaatteet nimenomaan imevät sen hien itseensä ja sitten lilluvat märkinä. Kuten kuvailitkin. Tekniset urheiluvaatteet (joiden ei tarvitse olla ihonmyötäisiä) sen sijaan siirtävät kosteuden pois iholta ja swn jälkeen kuivuvat nopeasti. Ei tarvi hengailla litimärissä collegeissa (yök!).
Tekniset vaatteet tuntuvat vain kuivalta. Ei se hiki minnekään maagisesti haihdu. Puuvilla voi pestä 60 ja hiki ei jää haisemaan. Tekniset vaatteet harvoin kestävät 60 pesua ja haisevat hieltä pesun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mies haluaa katsella ja esitellä sun kroppaa muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa möläytys, mutta eipä ole fiksuimmasta päästä koskaan ollut kyseinen ihminen. Epävarmuutta koittaa paikata huomiota hakemalla. Youtubessa kun katsoin jotain videoitua podcastiaan niin se epävarmuus oli ihan suoraan nähtävissä.
Tuskinpa tyhmimmästäkään päästä, sillä hän on sekä diplomi-insinööri että lääkäri.
Jotain on päässä vialla, kun möläyttelee mitä sylki suuhun tuo.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että hyvä olla käymättä jatkossakin kuntosalilla, sen verran on nappia ottaneet kävijät.
Mistäs sinä tiedät, millaisia ne kävijät ovat, kun et kerran itse käy siellä?
Naiset käyvät saleilla lähinnä esittelemässä itseään. Kummallista, että miehet pystyvät treenaamaan muissa kuin vartalonmyötäisissä trikoissa...
Kuulun siihen vanhaan koulukuntaan ja olen 45v. En ole koskaan hyväksynyt trikoita edes shortsien alle juoksulenkeillä.
Trikoot on tyyliin kasarin hevirokkarit.
En vain kykene pitämään niitä. Olen liian vanha ja pidän niitä nolon näköisinä. Olen collegen suosija. Rentoja vaatteita jotka imee sen hien eikä pudottele niitä pitkin salia muiden iloksi.
Yhden kerran menin ryhmäpyöräilyyn pitkissä kalsareissa, koska treenihousut oli jäänyt kotiin, mutta ei kukaan huomannut eroa.
Eiköhän jokainen saa pukeutua niinku haluu ja tehdä ne liikkeet mitkä haluu ilman että joku per seilijä arvostelee ja kommentoi?