Verenluovuttajia tarvittaisiin enemmän
Ylellä juttu mutten onnistu linkkaamaan. Kriisiaikoina erityisesti. Itse luovutan 1-2 krt vuodessa. Veriryhmä O rh neg. Olen nainen.
Kommentit (40)
En luovuta. Annat ilmaiseksi veren ja sun verorahoilla sitä verta ostetaan sairaaloihin. SPR antaa sitö myös muualle maailmaan. Joo ei kiitos.
Mitä takuita SPR antaa, ettei biometrisiä tietojani luovuteta vääriin käsiin?
Ennen oli joku vuosi tai 6kk ilman irtoseksisuhteita, joten eihän tällaista tapausta ole enää alle 40 vuotiaissa ainuttakaan!!!
Mitäpä jos tämä yleishyödylliseksi mainostettu yhdistys rupeaisi vaikka maksamaan osan voitoistaan kyllä luit aivan oikein osan voitoistaan näille luovutajille . Kyseessähän on yhden toimijan monopoli josta se saa maksun ihan rahana.
Vierailija kirjoitti:
En luovuta. Annat ilmaiseksi veren ja sun verorahoilla sitä verta ostetaan sairaaloihin. SPR antaa sitö myös muualle maailmaan. Joo ei kiitos.
Mistä se sitten saadaan, kun sinä itse tai omaisesi tarvitsevat sitä?
Omainen voi luovuttaa suoraan omaiselle jos hätä tulee. SPR on monopoli, ihmiset ei edes ymmärrä miten paljon SPR hyötyy tästä veri bisneksestä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos tämä yleishyödylliseksi mainostettu yhdistys rupeaisi vaikka maksamaan osan voitoistaan kyllä luit aivan oikein osan voitoistaan näille luovutajille . Kyseessähän on yhden toimijan monopoli josta se saa maksun ihan rahana.
Ja mitä luulet tapahtuvan, kun tätä aletaan tehdä rahasta? Siitä tulee köyhien luuserien hommaa.
Nyt luovuttajalla on jotain moraalisia periaatteita auttaa läheistään. Ihmishenki on jotain, mille ei voi laskea rahassa arvoa.
Oletko käynyt katsomassa, miten verta siellä veripankissa käsitellään? Minä olen, ja näin sen arvostuksen millä siellä toimittiin.
Voit tietysti kehittää synteettisen vastineen, jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Omainen voi luovuttaa suoraan omaiselle jos hätä tulee. SPR on monopoli, ihmiset ei edes ymmärrä miten paljon SPR hyötyy tästä veri bisneksestä.
Kysypä miten tämä käytännössä onnistuu, jos ja kun ole veren tarpeessa joskus elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
SPR tekee sitä rahasta.
Ei muuta kuin perustat kilpailevan yrityksen. Ihme, ettei sellaista toimijaa ole jo.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että se veri pitäisi ottaa sulta, kuljettaa, prosessoida verituotteiksi jne. kaikki ilmaiseksi? Veripalvelu ei jaa voittoa, vaan se käyttää varat toimintansa kustannusten maksamiseen.
Vierailija kirjoitti:
SPR tekee sitä rahasta.
SPR ei tienaa tuosta yhtään mitään. Veripalvelulla on oma, erillinen taloutensa.
Vierailija kirjoitti:
SPR tekee sitä rahasta.
Miksipä sitä ilmaiseksi pitäisi tehdä?
SPR maksaa palkkaa työntekijöilleen, huolehtii kuljetuksesta, säilytyksestä ja veren käsittelystä. Mikä on sinun hintasi?
Miten hinnoittelet sen, että olet vastuussa ihmisten hengestä ja turvallisuudesta?
Jos et luovuta, et ota sitä vastaankaan. Ja tähän sit poikkeustapaukset yms ettei niistä tarvi lässyttää.
Enpä viitsi ajella 100 km suuntaansa, että pääsisin luovuttamaan. Jos km-korvauksen maksaisivat niin kävisin.
Ei pysty.. Olen vastaanottavana osapuolena, säännöllisesti tiputellaan punasoluja kroonisen anemian takia. Ja silloin kun punasoluja saan niin arvot todella alhaalla, 80-90 hb on minulle vielä ns. "normaali"..
En rahoita kommunistista spr:ä. En ikinä ilman rahallista korvausta, lampaat luovuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysypä miten tämä käytännössä onnistuu, jos ja kun ole veren tarpeessa joskus elämässäsi.
Kaikki veriryhmät eivät sovi keskenään yhteen vaikka kuinka omaisia ollaan .
Olen k-rokottamaton. Tuskin kukaan haluaa saastaista, kulkusuen verta.
Kolestroliarvot päin persettä, verenpaine tapissa ja ikää on pian 60 v. Voi olla että soittavat poliisit jos menen luovutuspaikalle naamaani näyttämään.