Verenluovuttajia tarvittaisiin enemmän
Ylellä juttu mutten onnistu linkkaamaan. Kriisiaikoina erityisesti. Itse luovutan 1-2 krt vuodessa. Veriryhmä O rh neg. Olen nainen.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SPR tekee sitä rahasta.
Miksipä sitä ilmaiseksi pitäisi tehdä?
SPR maksaa palkkaa työntekijöilleen, huolehtii kuljetuksesta, säilytyksestä ja veren käsittelystä. Mikä on sinun hintasi?
Miten hinnoittelet sen, että olet vastuussa ihmisten hengestä ja turvallisuudesta?
Miksipä sitä verta pitäisi ilmaiseksi luovuttaa? Jonkun kusisen piparin vuoksi? Anna mun kaikki kestää, mutta mun ajallani on hinta, jota SPR ei halua maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli joku vuosi tai 6kk ilman irtoseksisuhteita, joten eihän tällaista tapausta ole enää alle 40 vuotiaissa ainuttakaan!!!
Ei niihin kysymyksiin tarvi totuutta kertoa. Kyllä se veri tutkitaan.
Minusta verensaanti hätätilanteessa pitäisi evätä niiltä, jotka eivät ole ikinä luovuttaneet verta vaikka sille ei ole estettä.
Itse luovutan kolmen kuukauden välein.
Vierailija kirjoitti:
Minusta verensaanti hätätilanteessa pitäisi evätä niiltä, jotka eivät ole ikinä luovuttaneet verta vaikka sille ei ole estettä.
Ihan vapaasti. Minun verotustani voikin sitten alentaa, että lokit ja boomerit hoidetaan pildejä myöten
Purra ja Satonen voivat luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vapaasti. Minun verotustani voikin sitten alentaa, että lokit ja boomerit hoidetaan pildejä myöten
Ei voi.
Luin jostakin ettei mun veriryhmälle taata omaa verta, vaikka min veriryhmän verta saa antaa kaikille. Jos luovutan, eikä mulle taata oman veriryhmän verta, en voi luovuttaa. Väärän veriryhmän veri lyhentää mun tapauksessa elinikää.
Vierailija kirjoitti:
Luin jostakin ettei mun veriryhmälle taata omaa verta, vaikka min veriryhmän verta saa antaa kaikille. Jos luovutan, eikä mulle taata oman veriryhmän verta, en voi luovuttaa. Väärän veriryhmän veri lyhentää mun tapauksessa elinikää.
Ei sitä verta voida taata kellekään ellei sitä luovuteta riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
En luovuta. Annat ilmaiseksi veren ja sun verorahoilla sitä verta ostetaan sairaaloihin. SPR antaa sitö myös muualle maailmaan. Joo ei kiitos.
Tästä syystä lakkasin luovuttamasta. Joskus joku perusteli että mitä jos olen onnettomuudessa ja suuri verenhukka eikä verta olekaan, sanoin että silloin aikani on koittanut.
Käyn luovuttamassa säännöllisesti, viime vuonna 4 krt.
Tämä on minun hyväntekeväisyyteni. Hg on yli 150, luovutus tekee vain hyvää.
En voi luovuttaa. Minulla on leukemia.
SPR lähti vuonna 2015 innoissaan mukaan vuohineuvosbisnekseen ja jäi sille tielle. Siinä kohtaa syntyi ylittämätön kuilu minun ja SPR:n kaiken toiminnan välille.
Vierailija kirjoitti:
itsekin käyn 3kk välein, jos kerta itse on luovuttaja niin minun mielestä nämä ketkä ei luovuta niin sitten ei tarvitse niitä auttaakaa! apua ollaan kyllä parkumassa mutta itse ei auteta!
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli joku vuosi tai 6kk ilman irtoseksisuhteita, joten eihän tällaista tapausta ole enää alle 40 vuotiaissa ainuttakaan!!!
Heti alapeukkuja kun joku kirjoittaa ruman totuuden. Tyypillistä nykyajan menoa, mistään asiasta ei saa ääneen sanoa miten se oikeasti on.
Kävin kerran pyörähtämässä verenluovutuksessa, mittasivat siinä hemoglobiinin ennen luovutusta. Se oli niin alhaalla, että kehoittivat menemään lääkäriin. Lääkärissä todettu paha anemia, johon ei pelkkä pitkäkestoinekaan rautalääkitys auta. Punasoluja odotellessa!
Vierailija kirjoitti:
Itsekin käynyt yleensä 3 krt vuodessa, joskus jäänyt välistä joku luovutuskerta kun ajat on ollut kaikki Täynnä. yleensä ne ilta-ajat on itselle parhaimmat työn takia
Vierailija kirjoitti:
30 krt tulee tänä vuonna täyteen
En anna vertani SPR:n veribisnekseen.