Minkä ikäinen olet, ja kuinka nuoren/vanhan ihmisen kanssa voisit olla parisuhteessa?
Kommentit (101)
Olen 35 ja +- 5 vuotta kumpaankin suuntaan on mulle ok.
Olen 53-vuotias, enkä oikeastaan osaa sanoa. En usko, että minulla olisi tarpeeksi yhteistä vaikkapa kolmekymppisen kanssa. Enkä usko, että viehättyisin eläkeikäisestä.
28v. Mieluiten jonkun 90-luvulla syntyneen kanssa.
Olen 40.v ja 48-35.v. Liian alas tai ylös ei ole hyvä mennä. Erilaiset maailmat.
Olen 33, mies on 25. Jos nyt eroaisimme, varmaan yrittäisin iskeä hänen ikäisiään, itseäni vanhempia en haluaisi. Toki pettyisin katkerasti, kun iskuyritykseni tuskin ottaisivat tuulta alleen.
Olen ~42 ja 35-50 kiinnostaa. Paitsi yksi poikkeustapaus on kuuminta hottia, vaikka alle puolet iästäni. ;)
Sellainen luonteva haitari miehen iäksi olisi 36-46. Liukumaa voi olla molempiin suuntiin, mutta sitten pitää olla todella timanttisesti yhteensopiva. Kokemukseni on, että miehet eivät ole henkisesti sen kypsempiä vaikka olisivat joulupukin entisiä rippikoulukavereita, joten lähinnä kiinnostaa että elämäntilanne olisi suunnilleen sama ja fyysinen ikääntymisprosessi olisi samassa vaiheessa. N36
Olen aina ollut sitä mieltä, että suunnilleen saman ikäinen on parasta seuraa. Ollaan samassa elämäntilanteessa ja koettu samoja asioita, eikä kumpikaan voi ottaa yliotetta toisesta ikänsä ja elämänkokemuksensa perusteella. Henkilökohtainen kipurajani ja ehdoton maksimi olisi 5 vuotta. Nyt olen ehtinyt 60 kypsään ikään ja edelleen samaa mieltä. Eipä sillä, että seuraa etsisin, saman kaverin kanssa olen ollut puolet elämästäni ja jos se vaikka juuri nyt yhtäkkiä häipyisi tai heittäisi henkensä, en haluaisi enää ketään uutta elämääni hämmentämään. Meillä ikäeroa lähes tasan 1 vuosi.
Max 60 v. Itse olen 56v. En halua olla eri aikaan eläkkeellä.
53, naimisissa 58 vuotiaan kanssa.
Olen 47v nainen, voisin harkita maksimissaan 5-8 vuotta nuorempaa tai vanhempaa miestä. Toki jos johonkuhun rakastuu, niin se on asia erikseen, mutta varta vasten en sitä nuorempia tai varsinkaan vanhempia katsele. Jos saisin valita, toivoisin suurin piirtein samanikäisen miehen kuin olen itsekin.
25-60
M48
Jostain syystä alaspäin - sori siitä.
Olen 52-vuotias. Yli kymmenen vuotta sinkkuna, enkä halua parisuhdetta enää minkään ikäisen miehen kanssa. :)
Olen 45-vuotias, mieheni on 43. Tämä ikäero on mulle just sopiva. Ollaan sen verran samanikäisiä, että olemme eläneet samalla aikakaudella ja kokeneet samat asiat ja ilmiöt. Voidaan muistella nuoruudestamme samanlaisia juttuja.
Alle 35-vuotiasta miestä en voisi kuvitellakaan pokailevani, näyttävätkin vielä niin poikasista! Toisaalta en viehäty myöskään pappaikäisistä, joten päälle viisikymppiset eivät sytytä.
Tapasin mieheni, kun olin juuri täyttänyt 30. Silloin olisin voinut huolia korkeintaan samanikäinen tai viisi vuotta nuoremman uroon. Vaikka oma könsikkääni onkin vain komistunut vanhetessaan, niin en silloin nuorena kyllä olisi nelikymppisestä huolinut.
Olen neljä vuotta nuoremman kanssa. Naimisissa 30 vuotta. Olen 50.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45-vuotias, mieheni on 43. Tämä ikäero on mulle just sopiva. Ollaan sen verran samanikäisiä, että olemme eläneet samalla aikakaudella ja kokeneet samat asiat ja ilmiöt. Voidaan muistella nuoruudestamme samanlaisia juttuja.
Alle 35-vuotiasta miestä en voisi kuvitellakaan pokailevani, näyttävätkin vielä niin poikasista! Toisaalta en viehäty myöskään pappaikäisistä, joten päälle viisikymppiset eivät sytytä.
Tapasin mieheni, kun olin juuri täyttänyt 30. Silloin olisin voinut huolia korkeintaan samanikäinen tai viisi vuotta nuoremman uroon. Vaikka oma könsikkääni onkin vain komistunut vanhetessaan, niin en silloin nuorena kyllä olisi nelikymppisestä huolinut.
"olemme eläneet samalla aikakaudella ja kokeneet samat asiat ja ilmiöt. Voidaan muistella nuoruudestamme samanlaisia juttuja."
Onko tämä oikeasti jonkun mielestä tärkeää parisuhteessa?
En ole kiinnostunut itseäni vanhemmista naisista, sorry. M25
25-40
N43