Minkä ikäinen olet, ja kuinka nuoren/vanhan ihmisen kanssa voisit olla parisuhteessa?
Kommentit (101)
53v-63v. Olen itse 58v eli max. 5v nuorempi tai vanhempi.
25-35 v eli suunnilleen 5 vuotta kumpaankin suuntaan
N29
M, lähiaikoina 36. Jos ei ole polttanut, juonut ja viettänyt sohvaperunan elämää, voi vaikka 50v kiinnostaa, jos muuten klikkaa. En lapsia halua, ennen kuin joku tulee siitä saarnaamaan.
N, 45 vuotta. Naispuolinen kumppanini on 24v.
Olen tänä vuonna 50, ja +/- 5 v on ihan ok.
Minä muistan WTC:n, puoliso ei vielä silloin ollut päiväkuiva. Ihan hyvin ollaan tultu juttuun vaikka ikäero lähenteleekin 10 vuotta. Mulla on myös kavereita isolla ikähaitarilla, nuorin sisaruskin syntynyt vasta 13v jälkeeni. Ikää enemmän on merkannut arvot ja elämänkatsomus.
Ja aloittajan kysymykseen: olen 34, ikähaitari olisi varmaan +-8.
Itseni ikäinen tai max kolme vuotta nuorempi.
N37
64v.
55-60v
En ole koskaan pitänyt vanhemmista miehistä, korostuu vain nyt vanhemmiten. Oma mies 59v
En kerro ikääni, mutta sanon että aikuisen ikä. En ole vasta täyttänyt 18 tai 20.
Nuorempiin päin en ole ollenkaan. En sano, että jos ihastuisin tietämättäni nuorempaan mieheen, en voisi hänen kanssaan deittailla, mutta yleensä nuorempi ikä on vain automaattinen turn off ja mielenkiintoni laantuu. Tulee pikkuvelivibat, joita en erityisemmin parisuhteessa kaipaa. Minulla ei siis ole veljiä, joten siksi kuka tahansa nuorempi tuntuu helposti pikkuveljeltä. Isoveliefektiä ei tule vanhempien miesten kanssa automaattisesti, mutta yhden miehen kanssa kyllä tuli jossain vaiheessa olo, kuin olisimme sisaruksia. Hän on liian tottunut siskoihin, ja alkoi kohtelemaan minuakin vähän siihen malliin. Hyi.
Voin kiinnostua 10-12 vuotta vanhemmasta.
Olen 47. Ehkä 5 v nuoremman kanssa ja 15 v vanhemman kanssa.
Olen 46-v nainen. Periaatteessa 5-6 vuoden ikäero suuntaansa taitaa olla maksimi. Mieluiten mahdollisimman samanikäinen.
Ihanne +-5 vuotta. Tosielämässä haitari ollut -5 +15 vuotta, josta myös osittain muodostunut tuo käsitys, että viiden vuoden tarkkuudella on hyvä ikäero. Ylisukupolvinen suhde ei oikein ole ikinä innostanut parisuhdemielessä. Kymmenen vuotta tai yli ikäeroa voi näkyä elämäntilanteessa, kiinnostuksen kohteissa, menohaluissa ja hormoneissa. Taas juttelu ja yhdessä tekeminen ovat enemmän persoonassa. Vaikea kuitenkaan sanoa, minkä ikäisen kanssa VOISi olla. Vaikka arvelee, ettei jonkunlaisen kanssa ei, niin yllätyksiä aina voi tulla. Pääasiassa kuitenkin ajattelen, että en voi olla parisuhteessa minkään ikäisen kanssa, tai että se ei ainakaan ole hyvä vaihtoehto sinkkuuteen verrattuna.
N51 30-55