Miksi kaikki hedelmät ovat nykyään ihan hirveitä!?
En muista milloin olisin syönyt hyvää klementtiiniä tai kiiviä!? Kaikki on kovia ja mauttomia. Yök!
Kommentit (62)
Lidlissä on kyllä parhaat hedelmät ja vihannekset.Ei tuoda kauheaa läjää kerralla esille kuten isoissa marketeissa vaan laatikoissa kerrallaan niin säilyy parempana.Prismoissa huonoin laatu, en sieltä osta nykyisin ollenkaan.
Kyllä on hyviä kotimaisia päärynöitä ollut. Kannataa ostaa SYÖNTIKYPSIÄ hedelmiä, jos ei malta odottaa
Useinkaan eivät kypsy, vaan nahistuvat ja muumioituvat.
No jos on hieman enemmän budjetissa niin luomuna moni hedelmä on parempi, mitä ne edullisemmat vaihtoehdot. Toki kotona pitää myös usein kypsytellä.
Vierailija kirjoitti:
Useinkaan eivät kypsy, vaan nahistuvat ja muumioituvat.
Muumio sulla on housuissas
Jokaisella hedelmällä on oma kautensa, muulloin ovat mauttomia/kuivia. Esim ennen joulua bruno mandariinit olivat hyviä, ja osa omenoista on hyviä, mm gala, appelsiineista osa on hyviä, banaanit ei, avokadot ei.. Netistä löytyy kausihedelmät..
S-kaupan omat ovatkin aika hirveitä. Ikinä en ole löytänyt sieltä oikein mitään kelvollista.
Kannattaa hieman enemmän laittaa rahaa ja ostaa luomua. Makua löytyy enemmän.
aivan liian raakoina kerätty kypsytellään jossain kaasussa, joka ei kuitenkaan makeuta niitä
Avokadot tällä hetkellä vetisiä ja makeita. Yök. Ei ole niiden aika.
Sen olen huomannut, että kaikki valmiiksi pakatut Pirkka-hedelmät on aina happamia ja huonolaatuisia. Ne on selvästikin hankittu jostain halpamyynti-markknoilta. Itse en osta niitä enää ollenkaan.
Suomen suuret kaupparyhmittymät tilaavat tuontihedelmät raaempina kuin mikään muu maa. Pelätään liikaa pilaantumista, mutta lopputuloksena on surkea laatu ja kamala maku.
Vierailija kirjoitti:
Sen olen huomannut, että kaikki valmiiksi pakatut Pirkka-hedelmät on aina happamia ja huonolaatuisia. Ne on selvästikin hankittu jostain halpamyynti-markknoilta. Itse en osta niitä enää ollenkaan.
Aivan samaa tavaraa kuin muutkin. Ne pakataan Pirkka-laatikoihin ja tarroitetaan Pirkka-tarroilla jo lähtömaassa. Ei ole mitään Pirkan tai Coopin hedelmiä erikseen.
Pikkukunnan S-marketissa on maukkaita x-tra mandariineja. Sesonkiaika. Jospa kaupunkien kauppoihin kyörätään enemmän määrää kuin laatua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokadoista puhumattakaan, kovia kuin kivet, eivätkä pehmene vaan kuivuvat pois.
Avokadot täytyy ostaa kalliilla hinnalla valmiiksi syöntikypsinä. Silloin ovat hyviä. Verkkopussissa oleviin ei kannata tuhlata rahojaan. Sama koskee oikeastaan kaikkia hedelmiä. Mutta esim. kiivejä ei juuri ole irtomyynnissä enää.
Avokadot saa nopeasti kypsäksi, kun laittaa banaanin kanssa paperipussiin ja lämpimään paikkaan yön yli
Mulla on vaan sattunut, että se kypsytettävä avokado muuttuu kypsyessään osin mustaksi ja maistuu kitkerältä. En ole saanut kypsytettyä niin,että avokado jäisi kokovihreäksi
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hieman enemmän laittaa rahaa ja ostaa luomua. Makua löytyy enemmän.
Höpö höpö. Kannattaa osta niitä halvimpia hedelmiä, koska ne ovat satokaudessaan ja siksi halvempia. Satokausi tarkoittaa myös sitä, että se hedelmä on silloin parhaimmillaan sekä maultaan että laadultaan.
Ne kalliimmat ovat hyviä. Joskus ostin rasian Rainbown tms kiiviä, ja roskiin meni kun oli pahoja. Toiset huomattavasti kalliimmat ovat olleet hyviä. Sama klementiineissä/satsumissa.
Vierailija kirjoitti:
No jos on hieman enemmän budjetissa niin luomuna moni hedelmä on parempi, mitä ne edullisemmat vaihtoehdot. Toki kotona pitää myös usein kypsytellä.
Olen huomannut että luomut homehtuu nopeammin, joten kauaa ei voi kypsytellä.
Avokadot saa nopeasti kypsäksi, kun laittaa banaanin kanssa paperipussiin ja lämpimään paikkaan yön yli