Miksi kaikki hedelmät ovat nykyään ihan hirveitä!?
En muista milloin olisin syönyt hyvää klementtiiniä tai kiiviä!? Kaikki on kovia ja mauttomia. Yök!
Kommentit (62)
Ilmaston muutos aiheuttaa tuon, on ollut joko liian kuivaa tai liian märkää, niin hedelmät kasvavat kituliaasti. Sama jos meillä on kuiva kesä, niin mustikatkin jäävät pieniksi rupukoiksi.
Ennustetaan, että muutamassa vuodessa ruuan hinta tulee kasvamaan 25 prosenttia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Ennen niin makeat ja hyvät Bruño-kementiinitkin olleet tänä talvena mauttomia ja vähän happamia ja niissä paksut lohkojen kuoret. Viinirypäleet happamia ja paksukuorisia. Banaanit vaaleita, melkein valkoisia, ja kuivia. Maksavat maltaita ja roskiin menee 😖
Juuri nämä! Ap
No ei. Brunot on kyllä hyviä,kuin ennen. Muun merkkisiä en edes osta. Olen ostanut oikein hyviä hedelmiä,ja olen ihan tavallinen asiakas ja ostan eri kaupoista hedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just lidlin avokadot verkkopusseissa on aivan syömäkelvottomia.
Ne on raakoja. Anna kypsyä
Kun ne ei kypsy.
Olen hokenut samaa koko syksyn! Jopa banaanit on ihan outoja; harmaita, kuivia ja mauttomia. Klementiinit oli tosi kuivia ja pahoja. Appelsiineissa on ne palaset ihan sikinsokin, ei sellaisia siistejä viipaleita ollenkaan 😅. En ole kyllä hirveästi kartalla, että miten tuo Israelin tilanne vaikuttaa mm.sitrushedelmien tuontiin 👀.
Kiivit on hyviä 😃
Mun lempihedelmä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on hyviä kotimaisia päärynöitä ollut. Kannataa ostaa SYÖNTIKYPSIÄ hedelmiä, jos ei malta odottaa
Päärynät pitää kypsyttää aina kotona. Ja rypäleet taas ei kypsy enää poiminnan jälkeen,niissä on siksi paljon säilytyssinetta. Jos kauppa myy syönti kypsiä, ne ei kyllä ole hyviä kun niitä on paljon puristeltu kaupassa, ehkä asiakkaat.
Omasta lähicitymarketista ja lidlistä saa ihan hyviä hedelmiä, Citymarketissa kiivejä ja muita saa myös ostaa irrallaan ja avokadot on aina erinomaisia. Kesällä lidlissä on parhaat irtonektariinit.
S-kauppoihin en mene enää ollenkaan jos tarvitsen hedelmiä, vihanneksia tai kalaa kun ne on kaikki aina laadultaan surkeita. Kala viikon vanhaa ja hedelmät kerätty 2 kk sitten vihreinä. Ja vihreät vihannekset on sitten puolestaan keltaisia.
Syön omasta pakastimesta marjoja.
Ainoat kaupan syötävät vihannekset ovat Närpiön kirsikkatomaatit.
Kalliita mutta hyviä.
Nykyäänhän hedelmät on parempia!
Silloin hamalla 80-luvulla appelsiinit oli kitkeriä ja siemeniä täynnä ja niitäkin sai vain osan vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Avokado on kuin arvan ostaisi, koskaan ei tiedä mikä olisi paras päivä avata. Raaka on kuin saippuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokado on kuin arvan ostaisi, koskaan ei tiedä mikä olisi paras päivä avata. Raaka on kuin saippuaa.
Avokado on sellainen, että kun kokeilet kypsyyttä niin se on raaka, käyt vessassa ja kokeilet uudelleen, niin se on jo pilalla.
Ostin pari viikkoa sitten mangon prismasta. Oli mehukas ja hedelmäliha oli oranssi ja kiiltävä.
Ostin uudelleen. Olivat vaaleankeltaisia sisältä ja ruskeita/harmaata laikkua hedelmäliha täynnä. Roskiin.
Höpö höpö. Sinulla on suussa vikaa tai korona on vienyt makuaistin. Täällä stadissa ovat oikein hyviä.
Kiitos, hyvä aloitus- ja todellakin olen huomannut saman!!
Sitrushedelmät nyt vielä menettelevät (tosin niissäkin on paksut kalvot tai enemmän siemeniä kuin aiemmin), jotkut omenalajikkeet samoin...mutta esim. päärynät tai persikat eivät aina kypsy, ihan 50/50 mätäneekö kovana pöydälle. Maku on sekin vaisu ja rakenne jauhomainen monessa. Lisäksi sain tänä talvena ekan kerran elämässäni allergisia oireita hedelmästä- enkä ilmeisesti ollut ainoa, sillä puolisoni oli käymässä päivystyksessä juuri silloin ja kuuli hämmentyneen turistin sekä hoitajan välisen keskustelun siitä, miten matkakumppaninsa oli saanut allergisen kohtauksen laskeutumisen jälkeen syötyään banaania!! Englanniksi hän siinä toisteli, että edellisenä iltana olivat ongelmitta nauttineet smoothiet joissa oli banaania niissäkin, mutta nyt kun osti Suomesta sen banaanin, tulikin reaktio...tietääkö kukaan hoitaja tms. aiheesta lisää? Kiinnostaisi paljonkin, koska olen koko elämäni aikana reagoinut aina ekojen joukossa haitallisiin muutoksiin esim. ympäristössä ennen kuin muut huomaavat mitään vikaa.
Miksi rypäleet on nykyään kovia ja sisältävät siemeniä? Värikin valju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on hieman enemmän budjetissa niin luomuna moni hedelmä on parempi, mitä ne edullisemmat vaihtoehdot. Toki kotona pitää myös usein kypsytellä.
Olen huomannut että luomut homehtuu nopeammin, joten kauaa ei voi kypsytellä.
Jos niitä homeenestoaineita haluaa sitten omaan ruokaansa, niin eipä sekään terveyttä edistä.
Enpä muuta voi sanoa, kuin että onpahan outo keskustelu.
Olen kokenut, että Lidlissä olisi kypsempiä kuin Prismassa.