Mitä mieltä seuraavasta?
Siskoni on lähdössä miehensä ja kahden lapsensa (2 ja 3v) kanssa Teneriffalle kahdeksi viikoksi. He haluaisivat jonkun joka katsoo lasten perään jotta saavat rauhassa ottaa aurinkoa ja käydä kahdestaan illalla ravintolassa. He ovat kysyneet äitiäni ja paria tuttua tyttöä mutta nämä eivät pääse. Nyt kysyivät josko minä lähtisin ja ottaisin kolme lastani mukaan. He olisivat kustantaneet hoitajan matkan ja syömiset joten he ehdottivat että maksaisivat minun matkan ja syömiset ja minä sitten lapsieni.
Aluksi tuntui tosi hyvältä idealta mutta sitten sanoivat että maksavat vain minun lennot ja syömiset ja minun pitäisi maksaa hotellihuone itselleni ja lapsille. He kun olivat ajatelleet että hoitaja olisi nukkunut heidän huoneessaan varavuoteella ja koska minä en lapsieni kanssa tietenkään voi nukkua niin eli jouduttaisiin ottamaan oma huone niin minä maksaisin sitten sen huoneen tai he voisivat maksaa jonkin osuuden huoneesta. Nyt kuitenkin kun selvittelin asiaa niin kolme aikuista ja kaksi lasta ei olisi joka tapauksessa onnistunut yhdessä huoneessa vaan he olisivat joutuneet ottamaan kaksi huonetta tai kahden huoneen huoneiston.
Olin jo hommaa perumassa eli että tulisi liian kalliiksi ja " palkka" kahden viikon lasten vahtimisesta olisi minusta ehkä kuitenkin liian huono nähden siihen mitä joudun itse reissuun satsaamaan. Eli siis jos maksaisivat minun lennon 389e ja sitten syömisiä (en ole kovin suuri ruokainen). Nyt sitten mietinkin että olisiko ihan liian röyhkeää pyytää että maksaisivat tuon lennon ja hotellihuoneen ja minä kustantaisin syömiseni reissussa. Hotellihuoneen hintaa en vielä tiedä kun ei ole selvinnyt vielä.
Siskon mies varasi jo lennot koko porukalle ja sanoi kyllä että maksaa sen hotellin kun sanoin että minulla ei ehkä ole siihen varaa. Sisko puhui lainaamisesta ja että makselen sitten pikkuhiljaa takaisin. Lasten lentoihin minulla menisi n. 1200e. Ja en haluaisi kamalan paljon joutua takaisin makselemaan kun tuohonkin hintaan joudun jo ottamaan lainaa 700e.
Eli siis miltä kuulostaa. Olenko ihan hullu että lähden vahtimaan etelää viittä lasta tuollaisilla ehdoilla vai pitäisikö ehdottaa tuota mitä itse ajattelin? Sinänsä se ei minua haittaa lapsia vahtia kun joka tapauksessa tulisi lasten kanssa puuhattua jos olisin vaikka vain omien lasten kanssa liikenteessä eikä siinä kaksi lisää tunnu missään. Mutta toisaalta on vastuu toisten lapsista ja se että on täysin kiinni toisten aikatauluissa mietityttää kun itsellä palaa tuohon reissuun kuitenkin suht paljon rahaa. Eli vastaako tuo siskoni alunperin " palkaksi" ehdottama lento ja ruuat vai tuo lennot ja hotelli jota itse ajattelin niin sitä sopivaa " palkkaa" tällaisesta hommasta.
Mielipiteitä kiitos.
Kommentit (6)
matkustamaan etelään lasten kanssa. Olisi siis tilaisuus matkustaa jos minun matkani maksaisi joku. Lainaa saan siis siskoltani ja äidiltäni tai äidiltä siis oikeastaan ennakkoa kun menen hänelle pariksi viikoksi kesätöihin. Mutta tosiaan tuntui aika huonoilta ehdoilta tuo pelkkä lento ja ruuat. Huoneistohotelliin ollaan menossa ja omat lapseni huonoja syömään joten laittaisin varmaan paljon ruokaa itse jolloin syömiset eivät tulisi maksamaan sen enempää kuin kotonakaan tai ei kovin paljon enempää. En siis söisi ravintolassa lasten kanssa jatkuvasti. Tuossa saisi säästettyä jo hieman.
Taidan siis sanoa että saavat luvan maksaa tuon hotellihuoneen ja että en sitä takaisin maksele vaan ihan hyvällä omallatunnolla otan huoneen maksun vastaan kun kerran siskon mies sen jo sanoi maksavansa.
ap
jos kerran haluu sut sinne lapsenvahdiks niin maksakoon kaiken ite. tuskin se sulle rentoutavaa lomaa olis vaan töitä. no, mun mielestä koko ideakin on ihan surkee..
kolme ylimääräistä lasta. Lapsia taas en halua enkä voi jättää kotiin joten ne on pakko ottaa mukaan ja toisaalta serkuksista on varmaan mukavaa puuhata keskenään ja siitä ajatuksesta siskon perhekin kerkesi innostua ja varasivat jo nuo lennot vaikka minä hiukan toppuuttelin kun ei kokonaiskustannukset ole tiedossa. Siskoni kyllä lupasi että voi antaa esim. 100e/lapsi rahaa matkaan niin että ne ovat sitten lasten seuraavat synttäri ja joululahjat. Hän ostaa yleensä lapsilleni 50e arvoiset lahjat. Tuo siis hiukan vähentäisi taas minun kuluja.
ap
lasta lisää ei tunnu missään. Eli mielelläni lasten kanssa olisin. Itse en kestä aurinkoa ja siinä löhöilyä joten kun ollaan altailla ja rannalla niin ihan mielelläni istun lapsia katsomassa siellä matalassa vedessä ja illalla menen mielelläni ajoissa jo huilimaan ja luen vaikka kirjaa kun lapset nukkuvat. Jotain retkiä tai kauppoja kun kierretään niin sisko itse katsoo lapsiaan eli en nyt ihan 24/7 ole hänen lapsissaan kiinni. Eli en idea sinänsä pidä ihan surkeana mutta tuota maksupolitiikkaa pidin aika huonona omalta kannaltani.
ap
me kanssa ollaan mietitty, jos otettaisiin joku minun nuoremmista sisarkusistani lapsenvahdiksi reissuun, sitten kyllä otettaisiin sen verran is huoneisto, että kaikki makhtuvat samaan, ja maksettaisiin siskoni matka kokonaisuudessaan, mutta itse saisi hoitaa ruoka ym kulunsa. ja emme siis käyttäisi häntä silti 24h lapsenvahtina, vaan lähinnä niin, että kun me haluaisimme olla rannalla koko päivän ja pieni lapsi ei varmaan voi, niin siskoni (joka palaa aurikgossa heti, on tosi vaalea) leikkisi lapsen kanssa osan päivästä varjossa ja me saisimme palvoa aurinkoa. muuten oltaisiin reissussa ihan yhtenä perheenä.