Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini laittaa kännykän pois päältä kun 1v nukkuu!

Vierailija
28.02.2007 |

Toinen elää kuin huopatossutehtaalla kun vauva nukkuu päikkäreitä, illalla ei saa pitää edes ääntä telkkarissa ja pitää puhua kuiskaten. Ja eräs toinen kävelee vaunujen kanssa ympäri kylää koko uniajan; vauva herää heti jos vaunut pysähtyy...

Sitten ihmetellään kun ovat niin huonoja nukkujia!

Ei hyvänen aika, miten jotkut onnistuukin tekemään elämästään niin hankalaa??

Kun meidän lapset oli pieniä, varoin visusti olemasta liian hiljaa päiväuniaikaan enkä varsinkaan opettanut niitä heijaamalla nukkumaan. Pystyin jopa imuroimaan samassa huoneessa missä vauva nukkui, se mitään herännyt. Telkkarit pauhas ja radiot oli päällä.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne äidit joilla on vain se yksi pieni piltti niin laittavat puhelimet pois päältä ja ollaan niin niin hissukseen, et ei vaan te hellantelttu herää.. voi voi.. sitten jos ja kun niitä lapsia on enemmän niin siinä sitä ihmetellään, et miten yks on niin huono nukkumaan kun kuuluu vähän elämisen ääntä. meillä nuorimmainen nukkuin parhaiten kun aloin imuroimaan.. ihan tosi. monasti laitoin vaan imurin hurisemaan, jos ei meianannut muuten nukkua.

Vierailija
42/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei esim. ole ketään koskaan nukutettu. Ja nukkuvan lapsen vieressä saa kyllä imuroida ja touhuta eikä lapsi siitä herää.

Tänään päätettiin ottaa nuorimmalta tutti pois ja aamulla sitä ei vaan enää annettu mukaan päiväkotiin eikä hän sitä ole sen jälkeen enää kaivannut. Nukahtaminenkin sujui samaan tapaan.

Mutta tapansa kullakin. Jos joku ehdoin tahdoin haluaa hyysätä ja hössöttää, niin mikäpä siinä, oma valinta. Ei vaan tarvitse kauaa miettiä, mistä johtuu, että aina välillä on pinna kireellä ja " äiti on vähän väsynyt" !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ollaan tyytyväisiä. Mä haluankin hyysätä ja hoitaa pientä lastani. Tää lapsuusaika kuluu niin hemmetin nopeesti. Mun vauva on jo 2 vee pian vaikka tuntuu että vastahan se syntyi. Antaa lapseni olla pieni lapsi niin kauan kuin vaatii ja antaa äidin ja isän huolehtia ja hoivata samlla kun kehittyy ja ottaa itsenäistymisen askelia . Nykymaailmassa, kovassa sellaisessa, tuntuu että pitää jo vauvasta saakka opettaa isoksi, vahvaksi, kyynärpäätaktiikalla pärjääjäksi ja vanhemmistaan riippumattomiksi, totuttaa kaikkeen kaikin keinoin, aivan liian aikaisin. Huokaus.

t: Kiree äiti ?

Vierailija:

Mutta tapansa kullakin. Jos joku ehdoin tahdoin haluaa hyysätä ja hössöttää, niin mikäpä siinä, oma valinta. Ei vaan tarvitse kauaa miettiä, mistä johtuu, että aina välillä on pinna kireellä ja " äiti on vähän väsynyt" !

Vierailija
44/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan usein puhelimen äänettömälle kun ollaan päikkäreillä. Lapseni puhelimen soittoääneen herää, mutta mä tykkään itsekin välillä ihan kokonaan rauhoittua. Telkkari meillä saattaa olla päällä ja vanhempi lapsi kavereineen pitää sitä möykkää ihan tarpeeksi, joten ei tää huopatossutehdas ole.

Vierailija
45/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis häviä mitään.

Vierailija
46/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri varmaan laittaa kännykän pois päältä, kun ei jaksa puhua ap:n kanssa.

Vierailija
47/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yleensä laitan puhelimen äänettömälle päiväunien aikaan ja nautin hiljaisuudesta.

Vierailija
48/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää johtuu vain ja ainoastaan siitä, että totutettu nukkumaan hiljaisuudessa! Tosiasia on, että kukatahansa joka nukahtaa pieneen taustahälinään, ei herää herää kaiken maailman rasahduksiin.

Itseäni ei haittaa vaikka telkkari vähän kuuluisi makkariin, koska olen TOTTUNUT SIIHEN. Ja uskokaa pois, siihenkin voi opetella, jopa sinunkin, joka häiriintyi kellon tikityksestä. Eipähän sitten esty kaikkien muiden normaalielämä sen takia, että itse haluaa nukkua.

En todellakaan kannata minäkään opettamista nukkumaan hipihiljaisuudessa; ongelmia tulee aivan varmasti!

Vierailija
49/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap:lle on sattunut lapset jotka on tukki-unisia, niin hänen pitäisi kiittä taivasta (eikä isteään) eikä parjata lähimmäisiä, joilla kävi huonompi tuuri.

Siinä vaiheessa kun mulla oli noin 400 tuntia univelkaa, olin aika valmis tekemään ihan mitä tahansa että lapsi nukkuisi edes kerran yli 15 minuuttia heräämättä..

ei auttanu meteli, ei hiljaisuus, ei ruokavalion muutokset... se ei vaan osannut nukkua kunnolla

Vierailija
50/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki av-mammat radio pörisemään iltasella ja ehkä telkkarikin on hyvä jättää pauhaamaan. Jos äitinne on kasvattanut teidät hiljaisuudessa, nyt on aika korjata tuo karmaiseva virhe! KAIKKI hyvät äidit ja hyvät ihmiset osaavat nukkua melussa. Se on olennaista hyvän äitiyden kannalta. Siksi myös lapset on opetettava nukkumaan melussa. Hyvän äidin lapsi nukkuu vaikka keskellä maanjäristystä.

En vieläkään ole kuullut yhtään järkevää syytä sille, miksi lapsen pitäisi nukkua melussa mutta ei kai se haittaa...

Vierailija
51/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

seinän poraaminen on myös tosi hyvää meluuntotuttamista, esim. joka ilta klo 22.00 lähtien (kätevää: kerrostalossa myös naapurien lapset oppii samalla meluun) :D

Vierailija
52/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en oikein ymmärrä pointtia. Miksi ei saa olla hiljaista? Miksi lapsi pitää totuttaa meluun? Ap toteaa: " Telkkarit pauhas ja radiot oli päällä." Kamalaa, en muuta sano! Nautitiko itse metelistä? Eipä tarvitse ihmetellä mistä osoitteesta tulee niitä ylivilkkaita lapsia, joiden hermosto on tottunut toimimaan ärsyketulvassa - siis vaikeuksia pitää itsensä paikallaan ja aisoissa rauhallisessa ympäristössä.

Vierailija
53/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen nukkuu melussa, kakkonen taas herää herkästi. Ja ihan takuulla melua on ollut pienestä pitäen kun 2-vuotias esikoinen häärännyt vieressä unien aikana. Niin vaan on herkkäunisempi.

Vierailija
54/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mitenkään olla, että niiden huonosti nukkuvien vauvojen äideistä tulee " vauhkoja" kun haluavat että se vauva edes joskus saisi nukuttua pienen pätkän. Ja äiti saa edes pienen lepohetken...

Vierailija
55/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyketulvassa...

Vierailija
56/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, kun jotkut ei tajua, että lapset erilaisia!

Meillä esikoinen nukkuis vaikka pommi räjähtäis vieressä. Toinen on ollut aina vähän herkempi metelille. Kolmas herää myös todella helposti, jos metelitaso vaihtuu. Jos menee liian hiljaiseksi, herää tai jos tulee meteliä yks kaks ni herää.

Lapset ovat erilaisia ja eiköhän lapsien omat vanhemmat parhaiten tiedä mikä tapa paras juuri heidän kohdalla. Eivät varmaan kaipaa sinun itsetunnonpönkitys-ajatuksia mihinkään!

Vierailija
57/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen nukkuu kuin tukki vaikka ympärillä olisi kova meteli, ei herää mihinkään.

Nuorempi on sitten äärettömän herkkäuninen ja muutenkin nukkuu vähemmän kuin esikoinen.

Kumpaakin " totutettiin" aivan samalla tavalla meteliin ja ääniin unienkin aikana, tämä nuorempi ei vain tottunut.

Vierailija:

Ensimmäisen lapsen kohdalla sitä olikin ylivarovainen. Kun lapsi nukkui, oli puhelimet värinällä, radio/telkkari tosi hiljaisella eikä puhettakaan imuroinnista.

Toinen sitten on saanutkin tottua aika paljon meluisempaan ympäristöön. Puhelimissa äänet päällä, telkkari ihan tavallisella voimakkuudella, imuroidakin voidaan - ja lapsi nukkuu kuin tukki.

Vierailija
58/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauhkoilija jos vauvasi ei nukkuisi kuin 15 minuutin pätkissä =D

Vierailija:

Lapsia on todellakin erilaisia, mutta hämmästyttävän usein vauhkoilijaäitien lapset on just niitä kaikkein huonoimpia nukkujia.

Kyllä aapeen väitteessä vinha perä on.

Vierailija
59/59 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljutaan lapsen parhaasta ja lapsen oikeuksista ja hulluna kilpaillaan parhaan äidin tittelistä, mutta samalla vaaditaan jo vauvojen oppivan " tavoille" , taaperoiden itsenäisiksi ja tehtäviä suorittaviksi pikkuaikuisiksi.

Hirvittää tuollainen vauvojen sparraaminen. Ikää alle sata päivää ja jo pitää osata selviytyä itse nukahtamaan, eikä herätäkkään saa vaikka millaisia ääniä olisi.

Ettekö itse herää puhelimen soittoon. Minä ainakin herään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi