Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllähän sitä nuorena jaksaa!

Vierailija
28.02.2007 |

Ketä muuta ärsyttää sanonta " kyllä sitä nuorena jaksaa" ? En ollenkaan voi yhtyä ainakaan tuohon, koska mielestäni nuorellakin jaksaminen on rajallista, ihan samalla tavalla kuin vanhemmalla ihmisellä. Tietysti vanhempi ihminen väsyy helpommin ja palautuminen kestää kauemmin, mutta ei nuorikaan ihminen loputtomiin jaksa esim. jos ei saa KOSKAAN nukkua. Ihminen ei selviä nukkumatta eikä väsynyt äiti ole hyväksi kenellekään, ei ainakaan omille lapsilleen.

Otin tämän aiheen esille siksi, että saan jatkuvasti kuulla sitä että kyllä nuorena jaksaa, kun valitan väsymystäni. Olen kolmen pienen lapsen äiti enkä ole nukkunut kokonaista yötä kuuteen vuoteen. Ihan omaa syytäni varmaan hankkia monta lasta - tiedän - mutta jälkiviisaus ei nyt auta ja olen mielissäni valinnasta hankkia monta lasta. Saan kauhean huonosti lastenhoitoapua, koska isovanhempienkin mielestä minun pitää vaan jaksaa koska olen itse itseni tähän tilanteeseen saattanut. Ikään kuin minulla ei olisi oikeutta olla väsynyt tai minulla ei olisi oikeutta lomaan.

Omat vanhempani eivät lomailleet koskaan kun oltiin pieniä, aina oltiin joka reissulla mukana enkä ole ollut koskaan eläessäni yökylässä paitsi vanhempana kavereilla omasta pyynnöstä. Siksi varmaan hekin tarjoavat huonosti apua, koska vanhemmat eivät kuulemma tarvitse omaa lomaa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena jaksaa pieniä lapsia paremmin hoitaa kuin vanhempana. Itse ainakin koen niin. Ei ollut yhtään apua sukulaisista lastenhoidossa ja väsynyt olin mutta aikansa kutakin. En suin surmin hankkisi enää lapsia! NYT en enää jaksaisi nelikymppisenä.

Vierailija
2/2 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ole ainoa nuori jota väsyttää. Minäkään en ole kuuteen vuoteen nukkunut kunolla. Ja lapsia samoin kolme.

Haluaisin joskus saada olla mieheni kanssa illan ja yön yhdessä, ihan rauhassa... Meilläkään ei lapset pahemmin yökylään pääse. Miehen äiti ottaisi mutta sinne ei voi laittaa kun mummolla on sokeritauti ja nukahtelee millon minnekkin. Omalle äidille hmm... itsekkäämpää ihmistä saa hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla