Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on niin ihmeellistä ettei halua asettaa parisuhdetta kaiken edelle? Tai muuttaa enää yhteen?

Vierailija
07.01.2025 |

Olen eronnut ja todennut miehiä tapaillessa että en halua enää kaiken ajan vievää suhdetta saati avoliittoa. Haluan asua yksin ja ottaa vain kermat kakun päältä eli viettää mukavaa aikaa yhdessä kivoja juttuja tehden ja sitten muutoin olla itsekseni/ystävieni/lasteni kanssa.

Joidenkin mielestä tämä outoa. Pitäisi olla rakkauden suuressa huumassa, 24/7 yhdessä jne.

Onko huono juttu haluta tälläinen piristävä suhde? Se on eri jos se ei sitten miehelle sovi, ja tämän toki hyväksyn. Mutta kun tuntuu ettei osa naisista ymmärrä että näin voi elää ja olla tyytyväinen. Pitäisi jakaa asunto ja elinkustannukset.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo reilut 3 vuotta ollut tuollainen ap:n kuvaama suhde. Kumpikin asuu omissa asunnoissaan ja nähdään aina, kun se kummankin aikatauluihin sopii (erilaiset työrytmit ja vapaa-ajan aktiviteetit vaikuttavat).

Loistavaa, juuri tämä on kiva :)

Vierailija
42/57 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fwb suhde on ihan ok. Oisko se sitten suomennettuna panokaverit.

Eli jos ei muuta yhteen, niin se on pelkkää panokaveruutta? Vaikka tekee muutoin kaikkea yhdessä?

Aloituksessa oli, ettei se suhde ole tärkein, niin mikä sille sitten parempi nimitys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä tuntuu tuollainen suhde tarkoittavan pelkkää seksiä. Jos kunnon parisuhdetta ole, jossa ollaan sitoutuneesti yhdessä, niin eipä se mies halua mitään leffailtojakaan sillin tällöin. Pelkkää panemista luvassa ja panee myös muitakin 

Vierailija
44/57 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos ei muuta yhteen, niin se on pelkkää panokaveruutta? Vaikka tekee muutoin kaikkea yhdessä?

Kuinka paljon sitä oikeasti tekee tuossa yhdessä? Ei mulla mitään sitä vastaan ole, jokainen uskotelkoon itselle mitä haluaa. Aikaa voi jakaa usealle naiselle.

Vierailija
45/57 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä on tämä tarve hyväksynnän hakemiselle?

Teette niin kuin haluatte.

Sen huutelu, että "ilman miestä on kivempaa" kuulostaa just siltä, että ei ole.

Vierailija
46/57 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän rasittavaa asua miehen kanssa, mutta laitan arvoa enemmän hyvälle talouspohjalle. Ollaan ystäviä, eikä petoksia saa kuitenkaan tulla. Kun ikääntyy, voi olla hyvä että on kumppani on vierellä. Yksin oon asunut monet kerrat, enkä kaipaa sitä oloa enää. 

Vierailija
47/57 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä tuntuu tuollainen suhde tarkoittavan pelkkää seksiä. Jos kunnon parisuhdetta ole, jossa ollaan sitoutuneesti yhdessä, niin eipä se mies halua mitään leffailtojakaan sillin tällöin. Pelkkää panemista luvassa ja panee myös muitakin 

No ei kyllä pidä paikkaansa. En edes suostuisi mihinkään pelkkää panemista suhteeseen. Me yhdessä käymme harrastamassa, keikoilla, retkeilemässä, matkoilla. tehdään kivoja juttuja. Sitten on omat harrasteet, omat ystävät joiden kanssa myös matkustelua, ja muuta kivaa, ja sitten oma koti. Miksi suostua pelkkään panemiseen :D

Vierailija
48/57 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon sitä oikeasti tekee tuossa yhdessä? Ei mulla mitään sitä vastaan ole, jokainen uskotelkoon itselle mitä haluaa. Aikaa voi jakaa usealle naiselle.

No sitten jakaa jos siltä tuntuu, ihan yhtälailla yhdessäasuessa mies voi jakaa aikaansa muillekin naisille, ja näin monen mies tuntuu tekevänkin. Ei se asuminen ole mikään tae hyvälle suhteelle.

Vierailija
49/57 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä on tämä tarve hyväksynnän hakemiselle?

Teette niin kuin haluatte.

Sen huutelu, että "ilman miestä on kivempaa" kuulostaa just siltä, että ei ole.

En ymmärrä, kyllä se vaan hyvältä tuntuu asua yksin ja pärjätä taloudellisesti ilman että on kiinni jossakin toisessa

Vierailija
50/57 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se, että tässäkin asiassa on menty äärestä laitaan vaikka se kultainen keskitiekin olisi valittavana. Toisekseen aika moni olettaa saavansa ne kaikki parisuhteen hyvät puolet panostamatta siihen oikeastaan lainkaan, koska kaikki muu menee sen kumppanin/puolison edelle.

Vierailija
51/57 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vähän rasittavaa asua miehen kanssa, mutta laitan arvoa enemmän hyvälle talouspohjalle. Ollaan ystäviä, eikä petoksia saa kuitenkaan tulla. Kun ikääntyy, voi olla hyvä että on kumppani on vierellä. Yksin oon asunut monet kerrat, enkä kaipaa sitä oloa enää. 

Tässähän se tulikin ihan suoraan sanottua: mies on rasittava mutta kunhan ei petä ja maksaa laskut ja elättää minut, kestän naaman vitutuksen.

Ja sitten ketjussa mollataan miehiä jotka haluavat vain panosuhdetta.

Vierailija
52/57 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämähän se on että jos yhteen muuttaa niin silloin on lähinnä toisen rahojen perässä. Hyvä talouspohja tarkoittanee juuri sitä.

Vierailija
53/57 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä parisuhdetta ole kukaan ennenkään laittanut kaiken muun edelle paitsi korkeintaan ollessaan teini.

Vierailija
54/57 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole huono juttu lainkaan. Vanhemmiten ihminen tuntee itsensä paremmin ja ymmärtää oman tilan tarpeen. 

Itse olen asunut miehen kanssa ja enää en siihen lähtisi. Suhde voi olla sitä, että harrastetaan ja tehdään asioita yhdessä. En halua sitä arjen pyöritystä, pyykkeineen kenenkään kanssa enää jakaa. Kaikilla on kuitenkin vähän omat tavat. Tarvitsen sen oman ajan ja tilan myös. Tällainen voi siis olla seurustelusuhde, ei pelkkä fwb niin kuin joku täällä väitti.

Joidenkin persoonaan sopii se, että asutaan ja ollaan koko ajan yhdessä. Tässä on tärkeää, että molemmilla on sama ajatus asioista.

Vierailija
55/57 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tämä enää kenenkään alle 40-vuotiaan mielestä on outoa. On tuo kuitenkin jo sen verran yleistä. 

Vierailija
56/57 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä parisuhdetta ole kukaan ennenkään laittanut kaiken muun edelle paitsi korkeintaan ollessaan teini.

Äläs sano, toiset vielä 50 vuotiainakin unohtaa kaiken muun kun alkaa seurustella 

Vierailija
57/57 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miten ihmeessä joitakin voisi harmittaa se, että pidetään ihmisiä hyödykkeinä, joista poimitaan itselle vain hyvät ja mieluisat asiat.

Jos järjestely sopii molemmille osapuolille, niin miksi se suhteen ulkopuolisia harmittaisi? Vai onko sittenkin kyse kateudesta: itse pyyhit ruokapöydältä leivänmuruset miehen iltapalan jälkeen, siivoat vessanpöntön k*sitahroista ja keräät sukkamyttyjä lattioilta samaan aikaan kun naapurin Pirkko kävi zumbassa ja tuli sen jälkeen puhtaaseen kotiin, jossa kaikki on samassa järjestyksessä kuin lähtiessä. 

Itse en muuta enää yhteen miehen kanssa, liikaa vaivaa vs.hyöty. N48

Sama, paitsi meillä epäsiisti peikko on nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän