Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤ ELOkuun eloisten ke-pe ¤¤

28.02.2007 |

Onko jo pino ke-pe? En löytänyt. Nettiyhteys on vaihteeksi ollut ailahteleva.

Tuntuu hassulta, kun toisaalta odottaa kesää ja ensi syksyä ihan innolla ja on kivaa jäädä kotiin. Toisaalta olen vielä niin skeptinen, että en esim. uskalla vielä irtisanoa lapsen hoitopaikkaa, kun en satavarmasti usko, että jäädäänkö sitä sitten oikeasti kotiin. Lapsen hoitaja jo kyseli, että milloin neiti jää kotiin. Oli pakko sille sanoa, että luultavasti kesäkuussa, mutta uskallan vasta huhtikuussa irtisanoa hoitopaikan.

Hiihtolomatunnelmissa töissä haahuillen

Västis ja Taimi 15+5 (eilen taisin luulla, että on jo 15+5)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin et jos sinne lähemmäs 60- 70 kymmentä menis, laite ei tosiaan ole kun sen vajaan kuukauden vanha...

Vierailija
22/29 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Neuvolassa käyty ja kuulumiset ovat tässä:

paino: -5 kg lähtöpainosta (ei haittaa)

Hb: 130

verenpaine: 110/70

vauvan syke: 140

liikkeet: +

Kaikki oli siis oikein kunnossa. Neuvolassa paineltiin vähän masua ja kohtu oli kasvanut hienosti. Sf-mitta mitataan sitten seuraavassa neuvolassa eli rv 22. Kaikki oli siis mainiosti!

Etova olotila alkaa hiljalleen väistymään, mutta vielä voi tulla pieniä pahoinvointikohtauksia esim. hampaita pestessä.

Masu on pullahtanut esiin ja näyttää kuulemma jo vauvamasulta.

Lähden viikonloppuna Tallinnaan mieheni kanssa. Lapset menevät isovanhemmille hoitoon. :-) Lapsille ja meille tulossa siis mukava viikonloppu. Ihana päästä miehen kanssa kaksin viikonloppua viettämään.

T: Ona rv 16+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa tosissaan tuntumaan liikkeet jo todella selvästi ja päivittäin niitä tulee jo useaan otteeseen, ihan kiva juttu niin rauhoittaa aina mieltä kummasti:) Tänään tosin on vatsa vähän kärsinyt: aamupäivällä aivastin todella kovaan, ja en ehtinyt kumaraankaan mennä, niin johan vihlasi ja todella ilkeästi :( 15min ajan vatsassa tuntui todella inhottavalta, jotenkin jomotti tuohon oikealle puolelle. No tämä meni kuitenkin ohitse, onneksi. Myöhemmin sitten istuskelin esikon kanssa sohvalla niin tämä kumauttaa mua suoraan nyrkillä vatsaan, siinä ei onneksi pahasti käynyt, kun sain juuri käänettyä pikkaisen kylkeä, mutta pikkasen vihlaisi sekin. Äskettäin taas kun esikon nostin syliini, niin jotenkin onnistuin siinäkin satuttamaan vatsani, ja sekin sitten jomotteli jonkun aikaa, mutta nyt ei enään mitään. Pitänee näköjään alkaa varomaan hieman enemmän, jotta säästyisi turhilta kolotuksilta!

Täällä on rk-ultra 7.3 eli ensi viikolla. Mies ei tällä kertaa mukaan pääse työkiireiden takia, mutta eipä tuolla niin väliä. Ollaan kuitenkin menossa 4d ultraan joten pääsee sitten taas pikkaista katsomaan.

Jotain asiaa mulla vielä oli, mutta nyt tuli ajatuskatko, joten palailen varmaankin myöhemmin, mikäli asia mieleeni palaa:)

Falz & Veijari 17+6 ( Huomenna jo rv 18+0 :) )

Vierailija
24/29 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen kävin neuvolassa ja kaikki perusasiat kohdallaan . hb:kin oli alkanut nousemaan vähän. painoa oli kyl tullut komeesti lähes 4 kg taas lisää ja 840g viikossa. suositeltava lisäys olis kai semmonen 500g viikossa. en kyl viel oo huolissani painosta . tietty vois herkutella vähemmän. majoneesi esm. on mun herkku. limuja karkkia sipsejä en kyl syö. munkkia a marjapiirakoita kyl enemmänkin.

syke masukkaalla olihienot 150.taas oli liikkuvaisella tuulella.

tosta hoitopaikka-asiasta. meil esikoinen nyt 4,5v ollu hoidos syksystä 2002 4 päivää/viikko. nuorimmanen oli tuoolin vasta 8kk.nyt esikoinen jatkanu edelleen tuol hoidos kun viihtyy siel niin loistavasti . paljon kavereita,kun poika enemmistö ryhmäs. nuoremman piti nyt alottaa tarha mut nyt kun kolmonen tuloillaan niin päätin olla kotona ja hän myös on vasta 2v. esikoisella jo niin vakkari rytmi ton tarhan kans et parempi jatkaa entiseen malliin. syksyllä jo pikkueskari ja ens vuonna oikee ekari ni pysyy tutut kuviot. helpottaa kyl itseänikin arjessa. paljon pidellään vapaa päiviä ja puistoillaan tai puuhaillaan muuta yhdessä.

näin se vaan viides kuukausi pyörähti käyntiin verkkaisesti. viime yö oli kyl huono kun sain yskän kohtauksen ja allergia olo iski päälle. valvoin sit 2-3 h otin allergia lääkettä ja join mustikkakeittoa kun mahakin oli tyhjä. öisin kyl tulee vessassa rampattua ja janottaakin niin paljon et joka kerral juon vettä ja taas lisää vessarampppausta.

lisäks levottomat jalat iskee aina öisin. nukunki kyl sit yleensä jos mahd. niin päiväunet ,ainakin loion sängyl tai sohval. meidän nuoremmal 2v on nuyt joku vihe et päiväunet ei meinaa maistua ei ainakaan ns. oikeeseen aikkaan. sit nuokkuu liian myöhään ja se syö yöunille menoa.

ulkona on jo ihanan valoisaa aamusin ja illalla paljon kauemmin kuin joku viikko sitten. kyl se kevät tästä ja viel sit se kesäkin ja elokuu.

voikaa hyvin kaikki.

masuasukas 16+3

Vierailija
25/29 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen sairatanu viime su ja tänään päästiin vihdoin uloilemaan,reppanahan tuo oli kun korkeassa kuumeessa.

No tänään on ollu kyllä meikäläisellä sellasia mielen ailahduksia et oi voi tullu vähän kiukuteltua onneks nyt rupee olemaan oma rauhallinen itseni ;)

Vointi on oikeen hyvä,välillä väsyttää ja välillä tosi pirteä mistä lie johtuu..

Ihan kuin pieniä tonäisyjä tuntuis mutta ainakun käden laittaa niin ei tunnu mitään,no edelleen kunnon liikkeitä kovasti ootellaan. 22.3 pääsee taas kurkkaa pienokaista rakenne ultraan ;)

Minua kans kiinnostaisi hankkia tuo kotidoppler,mut en oikeen osaa päättää aika monella tuntuu tuo olevan.

niin ja kaikki keskustellut päivähoidoista meillä olen taas esikoisen kanss ollu kotona koko ajan niin en laita sitä nytkään päiväkotiin.hän on elokuussa sen 2v 7kk niin luulen että me käydään avoimissa,kerhoissa ja asukas puistoissa ja kaverit löytyvät sieltä.Olen kova liikkumaan mua ei kotiin saa jäämään. ;)

nyt tekemään munavoita ja lämmitää karjalanpiirakoita iltapalaksi.

Illan jatkoja kaikille!

ankka16+2

Vierailija
26/29 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus 2v3kk tänään oksutaudissa.. Raukalla ei koko päivänä pysyny mikään sisällä, illasta pari karkkia ja vähän kokista. Kumpa yö menis jo hyvin, rassu. Mä oon itekin poikki, kun toka flunssa menossa putkeen ja pari päivää pää ja silmät särkeny inhottavasti ja väsyttää!! Kävin verikokeissa aamulla ja huomenna sitte taas selviää pitäiskö kilpparilääkitystä nostaa, hiukan olo kyllä kertois sellasta, huoh..

Vaavi touhuu jo kovasti. Viikon jo hyvin näkyny, miten massu hypähtää toisen tökkiessä sisäpuolelta. Ihanaa, kun tietää pienen voivan hyvin, vaikka oma olo ei kiva ja välillä supistelee tukalasti.

Hoitokeskusteluun sen verran, että mä oo ollu kotona esikoisen odotuksesta asti. Esikko alotti seuriksen kerhon 1krt/vko 3 tuntia kerrallaan vuosi sitten ollessaan 3,5 vuotta. Nyt syksystä asti käyny 2krt/vko ja näin jatketaan. Kuopus alottaa seuriksen elokuussa ja on silloin 2v9kk.

Me aika paljon liikutaan kaupungilla, kävelyllä sukulaisten kanssa, löytyy paljon muksuja lähipiiristä =) Lisäks yks parempi perheellinen kaveri on kans ja heidän kanssa touhutaan myös. Eli ei kotona homehduta tosiaan.

Empä enempiä muistakkaan.. Hmm..

mamitus rv 19 tasan!

Vierailija
27/29 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on paljon sairastuneita lapsia. Tsemppiä paljon!

Esikoisen kanssa jouduin syömään rautaa ja mielestäni se onnistui ilman vatsanväänteitä. Nyt söin myös sitä " vatsaystävällistä" Obsidania. otin ohjeen mukaan tyhjään vatsaan. (terkkarin suosituksesta vain joka toine päivä ensin, että vatsa tottuu). Eilen menin toisesta rautatabletista ihan ripulille. olipa kiva työpäivä. Illalla vatsa vaan oli ja pysyi kipeänä. Ja sitten joka kerta, kun lähti liikkeelle, alkoi supistella. Onneksi supistukset lähtävät tunnin levolla pois. Nyt en enää syö rautaa tyhjään vatsaan ja mietin epätoivoisesta muita rautapitoisia ruokia kuin maksa ja mustaviinimarjat.

Minä aion ottaa todennäköisesti äitiyspakkauksen. Mutta mietin yhä, että tilaanko yksityiselle rakenneultran, sillä rahalla kun saisi niitä kestovaippojakin jonkinlaisen satsin. Mietin rakenneultrasta sitä, että haluanko tietää, jos lapselle onkin jokin rakenteellinen ongelma tulossa, vai menisikö loppuraskaus sittensitä murehtiessa. Sukupuolta en halua tietää. Saahan sen tietää sitten aikanaan. Harmittaa,että nykyisin tulee ihan liikaa pohdittua kaikkea maan taivaan väliltä. Esikoisen kohdalla sitä oli kuitenkin vähän rennompi. Nyt aivot vaan miettii tuhansia eri vaihtoehtoja ihan liikaakin. Mites Nani ja Sofia, meettekö Lahdessa rakenneultraan?

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
28/29 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Västäräkki2: olen varannut ultran rv20 tuonne Helsinkiin Felicitakseen Tapio Kurjelle. Käytiin esikoisesta myös hänen luonaan, joten haluan sinne nytkin :) Tosin silloin asuttiin pk-seudulla, ja rakenneultra tehtiin kättärillä, mutta rv25+ käytiin sitten 4d:ssä. Nyt kun täällä ei tuota rakenneultraa tarjota, niin mennään sitten Tapiolle rakenneultraan.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja voikaahan paksusti :))

S rv15+3

Vierailija
29/29 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa perjantai-iltapäivää kaikille eloisille! Tänään rv 14 + 3 ja olen tuntevinani joitain hipaisuja vatsassa. Mahani on jo melkoisen kokoinen, ylävatsa on usein pinkeä kuin patarumpu, näytän siltä, että raskaus olisi jo reilusti yli puolivälin. No, ei haittaa ollenkaan, olen siirtynyt Henkan ja Maukan mukaviin äitiysfarkkuihin, ostin yhdet harmaat ja yhdet tumman siniset, eiköhän niillä pärjää tämän kevään. Olen ollut vähän huolissani supisteluista. Töissä on välillä tosi rankaa ja joudun matkustelemaan tien päällä joskus pitkiäkin matkoja. Raskaat työpäivät kostautuvat illalla, maha kipeytyy ja turpoaa aivan pinkeäksi ja se ei tunnu yhtään mukavalta. Ensi viikolla on neuvola, juttelen asiasta silloin kätilön kanssa. Taidanpa samalla varata ajan pelkopolille, viime synnytyksen kauhukuvat ovat jo hiipineet uniini.

Rentouttavaa viikonloppua,