Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤ ELOkuun eloisten ke-pe ¤¤

28.02.2007 |

Onko jo pino ke-pe? En löytänyt. Nettiyhteys on vaihteeksi ollut ailahteleva.

Tuntuu hassulta, kun toisaalta odottaa kesää ja ensi syksyä ihan innolla ja on kivaa jäädä kotiin. Toisaalta olen vielä niin skeptinen, että en esim. uskalla vielä irtisanoa lapsen hoitopaikkaa, kun en satavarmasti usko, että jäädäänkö sitä sitten oikeasti kotiin. Lapsen hoitaja jo kyseli, että milloin neiti jää kotiin. Oli pakko sille sanoa, että luultavasti kesäkuussa, mutta uskallan vasta huhtikuussa irtisanoa hoitopaikan.

Hiihtolomatunnelmissa töissä haahuillen

Västis ja Taimi 15+5 (eilen taisin luulla, että on jo 15+5)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri just soitti ja mun kilppari arvot on tippunu entisestään annostuksen nostosta huolimatta! Oli nyt vaan 12,4 (viitealue 12-22). Mulla oli välillä jo parempi olo, et aluks varmaan onki noussu, mut tuttuja oireita viikkoviikolta jo enempi tavattu. Alotan sitte huomisesta 1,5 tabua ja 6vkon päästä taas kokeisiin.. Mä en tykkää neuloista!!!!

Keskiraskauden virkeys ja energisyys olis kiva pikkuhiljaa kokea *mököttää* Mitenkähän noi alhaiset arvot on vauvaan vaikuttanu jo.. ÄÄÄÄÄÄÄä!!

Kuopus ei yöllä eikä tänään enää o okssentanu, mut masu pierulöysällä ja tuntuu neiti kuumaltakin. Esikko on sitte saanu viimein flunssan, silmät roikkuu, yskii ja niiskuttaa. Esikko sairastelee äärimmäisen harvoin ja nytkin toivoin et olis kokonaan välttyny, mut..

Nyt mä siirryn tästä valittamasta pyykkien ja siivouksen pariin, puran ärsyyntymisen niihin!!

muksat viikonloput ja kasvavia masuja!!

mamitus rv 19+1

Vierailija
2/29 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin esikoinen (2 v.) oli viime viikolla ekassa vatsataudissa, joka onneksi meni nopeasti ohi. Nyt on lievää flunssaa, mutta ei onneksi ainakaan vielä korvatulehdusta. Eilen käytiin jo lääkärissä. Yksi korvatulehdus tytöllämme on takana, kuten myös kurja laryngiitti! Itsekin sain flunssan yli viikko sitten, tosin en pahaa, mutta sellaisen, ettei lima meinaa millään lähteä! Takaisintulolentomatka reissusta mieheni kanssa sunnuntaina (ekaa kertaa olin yön erossa lapsesta) oli yhtä tuskaa ja nyt päätä ja poskionteloita särkee niin, että pakko kai on mennä lääkäriin illalla. En ole koskaan sairastanut poskiontelotulehdusta, enkä nytkään millään haluaisi antibiootteja. Minkäs teet, jos pakko on. Eiköhän antibiooteistakin löydy nykyään sikiölle tod.näk. vaarattomia laatuja?

Onneksi täällä etelässä ei ole kovia pakkasia tällä hetkellä, niin päästään taas ulkoilemaan. Lääkärikin suositteli kosteaa ulkoilmaa lapsen flunssan hoitoon.

Kovasti odotan jo liikkeiden tuntemista, kun en voi sanoa tunteneeni ainakaan selvästi vielä. Vähäinenkin liike masussa tosiaan lakkaa, jos laitan käden vatsalle. Aamuisin olen pienehkö, mutta iltaisin vatsa on jo melkoinen. Vointini on mitä mainioin.

Sain sitten postitse ne tarkemmat tiedot seerumiseulasta ja riskilukuni oli 1:695. Ikää mulla on 37 v.

Nimiä mekin olemme aina silloin tällöin miettineet. Pojalle oli valmis nimi jo esikoista odottaessamme, mutta tytön nimeä on nyt vaikeampi keksiä. Sekin kun tuli aika itsestään esikoiselle.

Dopplereita täällä näköjään kovasti hankitaan. Itse en kyllä aio, kun ei sinänsä syytä ole. Ja jos/kun liikkeitä alkaa tuntua, niin sittenhän niiden perusteella tiedän vauvan olevan elossa.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Hannele9 ja rv 17+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti lisäämäni jollekin (anteeksi, en muista nimimerkkiä), että mullekaan Obsidan ei ole sopinut. Kräuterblutsaft sopi vatsalle ja hb:kin nousi, joten sitä aion nytkin ostaa, jos tarvetta ilmenee. Onkohan ko. juomaa edelleen olemassa? Myytiin luontaistuotakaupoissa ainakin pari vuotta sitten.

Tällainen " turhuus" pitää mainita, että Lontoosta löysin ihania odotusvaatteita Mamas and papas -liikkeestä, jos joku sattuu sinne eksymään! Nyt vain odottelen masun kasvamista sopiviin mittoihin :)

Vierailija
4/29 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi arvo on varmaan se T4V arvo, eikö ? Meillä viite siinä on 9-20. Itsellä on nyt raskauden aikana ollut jopa 10 ja ei sille mitään ole tehty. Ennen raskautta tosin oli se 20. Nyt on sentään 12.8 viimeisimmän testauksen mukaan :o)

TSH minulla on ollut aluksi lähes 6 ja nyt se on vähän päälle yksi, olikohan 1.4. Ja näillä arvoilla porskutellaan.

Vierailija
5/29 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hannele9 kanssa samanlaiset tuntemukset, eli nuo anteeksi perhanan poskiontelot. Minullakin oli varmaan pari viikkoa ensin räkäinen olo, sitten viikonloppuna kunnon flunssa ja nyt niin tukkoinen olo ja päätä särkee. Nenähuuhtelukannu käytössä ja tänään aloitin nasonex-nenäsumutteen. yritän nyt viikonlopun yli hoitaa näillä konsteilla ja ensi viikolla sitten ehkä tarvitsee aloittaa ne antibiootit. Turvallisia antibiootteja kyllä löytyy esim. penisilliinit poskiontelotulehdukseen. Itse olen niille allerginen, mikä tuo hieman mutkia matkaan, joten koitan sinnitellä ilman.

Eilen oli neuvola ja kaikki hyvin, syke 140/min, painoa tullut raskauden alusta 2 kg ja verenpaine hyvä niinkuin aina tässä vaiheessa, mutta toisin taitaa olla sitten tuolla loppuraskaudessa. Ajatella sitä ollaan nyt jo keskiraskaudessa ja osa on jo ihan pikapuoliin, ilmeisesti ekat ensi viikolla menossa rakenneultraan. On se kyllä kurja, kun kaikki kunnat eivät sitä tarjoa. Västäräkki se taisi miettiä uskaltaako mennä ja onhan se juuri tuota, että np-ultran jälkeen syvä huokaus, että ihanaa kun kaikki on kunnossa ja sitten alkaa jo huolehtia rakenneultrasta. Itselläni on äpkl.n erikoislääkäri, kätilön sijasta rakenneultraa tekemässä ja tuli ihan absurdi olo, että jos se onkin vielä tarkempi ja huomaa sitten tietysti jotain poikkeavaa. Lieneekö raskauden sumentamat vai poskiontelotulehduksen sumentamat aivot?:)

Jaaha, taisi olla väsynyt meidän kuopus, kun ihmettelin takana kuuluvaa kuorsausta. Luki tuossa hetki sitten vielä takanani lattialla kirjaa, ja nyt on nukahtanut tuohon kovalle lattialle pusero ja vaippa päällä kesken kirjan luvun. Kävin viemässä sänkyyn.

Ihanaa, kun tuntuu, että pahoinvointi vähitellen väistyy. Aamupalan jälkeen on vielä huonoa oloa ja sitten illalla väsyneenä tai jos on tosi nälkäinen. Toivottavasti kaikki elokuiset ovat pian päässeet eroon tuosta ikävästä vaivasta.

Ajatella, että marraskuisillakin on jo oma pinonsa täällä odotuspuolella ja kohta meistä ensimmäiset ovat jo yli puolessa välissä raskautta.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!!!!!!!!!!

wintergirl h 14+3

Vierailija
6/29 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki alkuviikkoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9703673&p=3&mpage=4&tmode…

Jaksamista pahoinvoinnin aalloissa oleville!

Vierailija
7/29 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pientä huolestumista. Olen ollut jo viikon kovassa flunssassa ja yskinyt niin että vatsalihakset on kipeänä. Eilen sitten jouduin viemän esikoisen balettiin kävellen niin että työnsin kuopusta rattaissa ja esikoinen oli osan matkasta seisomalaudalla. Lunta tuli ja matka oli aika rankka. Illalla nousi ihan kunnon kuume 39 astetta ja kaikkia paikkoja kolotti. Aamulla olo oli jo parempi mutta vatsa on tosi arka kun sitä kohdun kohdalta painaa. Nyt sitten iski huoli että onko masuasukas kunnossa tuon rääkin jäljiltä ja mietinkin pitäisikö neuvolaan soittaa ja kysyä saanko tulla sydänääniä kuuntelemaan. Vaan toisaalta ei viitsisi mennä kun eipä tuossa juuri ole mitään tehtävissä jos jotain ikävää on sattunut. Kamalaa tämä kun on koko ajan huolissaan jostakin. Esikoista kun odotin niin paljon vähemmän olin huolissani. Huoli on lisääntynyt raskaus raskaudelta.

Eipä sitten tänne sen kummempia kuin että ehkä lähden lasten kanssa Teneriffalle huhtikuussa jos kaikki menee hyvin. Kamalasti jännittää kun en ole vuosiin missään käynyt. Tuonkin takia haluaisi olla varma että vatsassa kaikki kunnossa.

aliisa ja ylläri rv 15+2

Vierailija
8/29 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliisa kertoi masun kipeytymisestä

Samat on fiilikset tällä,vaikka kannoin esikoista n.15kg n.100m lääkäriin vähän aikaa sitten.nyt on masu ihan hellänä,ja olo on jotenkin lätsähtänyt.

luulen että lepo auttaa.kun tolleen yhtäkkiä repäsee ja tekee ylösalas liikkeitä (kannoin,puin,riisuin) näköjään masu otti itseensä.

poika ollut miltei viikon kamalan kuumetaudin kourissa,maanantaina oltiin tohtorilla ja nyt taasen,nyt oli tullut sitten korvatulehdus,keuhkoihin krohinaa ja kurkku näytti pahemmalta -antibioottikuuri. karseeta melkein viikko maata 40 asteen kuumeessa.

mies kaiveli eilen illalla lääkettä kaapista,ja miten nyt mustakin tuntuu että kurkku olis tulossa kipeeksi,EIKÄ, EN SUOSTU!

Vaikka poika on ollut kipeä,on ollut jotenkin ihanaa olla kotona, voi miten odotankaan äippälomalle pääsyä!Jipii koko kesän saapi olla kotona,kun pidän lomat pois ennen.

Mä oon miettiny tota PÄIVÄKOTIASIAA,mites te joilla lapset vähän vanhempia kuin ihan pieniä? Jos tämä ensimmäinen olis esim.2vuotta ottaisin hänet automaattisesti myös kotihoitoon, nyt kun mittarissa on vauvan synnyttyä jo 4,5 vuotta, olen vahvasti ajatellut n.3 hoitopäivää viikossa. Päiväkoti on yksityinen ja maksu on aina se sama (jos ei sitten jonkun toisen vähän hoitoa tarvitsevan kanssa saa sumplittua), mutta olen ajatellut että jonkin verran siellä kuitenkin olisi.

Masussa tunnen liikkeitä joka päivä,pieniä hipsutuksia =)

Seuraava neuvola on kahden viikon kuluttua,muttei sitä sen kummemmin odottele, oletan kaiken olevan hyvin.

Rakenneultraa odotellessa,jonne onkin vielä pitkä aika tasan rv 20.

neitiniiskunen 14+6

Vierailija
9/29 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on meilläkin 4v3kk, kun seuraava syntyy. Otan pois perhepäivähoidosta jo kesällä. Siellä on yksi ihan hyvä hoitokaveri, muuten kaikki muut ovat poikia ja on ainoana tyttönä. Samoin luottamus ei enää ole ihan sataprosenttinen hoitajaan, joten ratkaisu on helppo. Kerhoja sitten syksylle, jotka ovat myös taloudellisempia vaihtoehtoja. Aion olla syksyllä ja talvella myös välillä sukuloimassa pidempiä aikoja, jolloin pienemmän kerhomaksun " hukkaan" meno ei harmita. Haluan esikoisen lähipäiväkotiin sitten eskariin, joten senkään vuoksi nykyisen hoitopaikan menetys ei haittaa. Kaikki perheet tekevät omat ratkaisunsa näissä hoitopaikka-asioissa.

Västis ja Taimi 15+5

Vierailija
10/29 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna neuvola, flunssa tuntuu taas ottavan takapakkia, sitä vaan haluaisi pian taas liikkumaan, kun vielä pystyy!

Hoitoasioista oli puhe. Itsellä siis kuopus elokuussa reilu 2 v, keskimmäinen 5 ja vanhin 7 v. Tällä hetkellä teen 1-2 päivää viikossa töitä ja kaikki lapset ovat tuolloin ihanassa päiväkodissa hoidossa, vanhin sitten käy muinakin päivinä eskarissa samassa paikassa. Kuopuksen syntyessä kaikki jäivät hoidosta kotiin ja jatkoivat srk.n kerhossa, mutta nyt osuu tuo esikoisen kouluun aloitus ja vauvan syntymä kaikki samaan syssyyn. Yhdistelmä ekaluokkalaisen kouluun vienti ja haku ja sitten 2 km matka kävellen 2 v ja vastasyntyneen kanssa kerhoon 5 v kanssa ei taida onnistua. Nuo kerho-ja kouluajat menevät osittain vielä päällekkäin, joten ajattelin jättää 5 vuotiaan päiväkotiin juuri tuon 3 aamupäivää viikossa. Meillä oikeastaan kaikki leikkikaverit tästä läheltä ovat samassa päikkärissä ja sinne sitten vuoden päästä olisi myös kiva päästä eskariin. Toki kuullostelen myös miltä ne lähdöt sinne päikkäriin sitten syksyllä tuntuu, haluaako mennä, mutta ainakin nyt on mielellään ja innoissaan mennyt, kun on saanut sitten vastapainoksi olla paljon kotona. Toisaalta myös ne aamupäivät kun esikoinen on eskarissa ja pienimmät kotona sujuvat mukavasti, mutta kyllä sellaisilla viikoilla, kun ollaan sairasteltu ja koko viikko on mennyt kotosalla niin kysyy kyllä aamuisin eskarilaisen lähtiessä, että eikö hän pääse.

Liikkeitä täällä odotellaan, jotain jo tuntuu ehkä, mutta en osaa vielä varma olla, onko vauvasta varmasti. Huomenna sitten sydänääniä pääsee kuuntelemaan.

wintergirl h 14+1

Vierailija
11/29 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille!

Eilen oli todella rankka päivä töissä ja taisi Toukkakin siihen reagoida. Välillä sattui mahaan niin että tuntui repeävän. Tänään taas töissä, mutta toivottavasti ei ole yhtä kiirusta.

Yritin eilen illalla tunnustella, josko tuntisin jo liikkeitä, mutta en sitten tiennyt edes mitä pitäisi tuntea. Osaisiko joku kokeneempi kertoa, miltä liikkeet tuntuvat? Välillä jo kuvittelin tuntevani jotain, mutta taisin vain niin kovasti sitä toivoa:)

Tänään pääsee sitten oikein ravintolaan syömään. Mies lupasi viedä, kun olemme selvinneet niin hienosti muutostakin. Onneksi huomenna on vapaapäivä ja saa nukkua hieman pitempään. Pääsee sitten huomenna kasvohoitoonkin hemmottelemaan itseään.

Rentouttavaa päivää kaikille:)

maakuli ja Toukka 15+6

Vierailija
12/29 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tuota esikoisen päivähoitoasiaa mietiskellyt, mutta vielä en ole mihinkään päätökseen asian suhteen tullut. Hän on nyt pph:ssa, siellä on hänen paras ystävänsä. Mutta siis joko otan kohta 3v. täyttävän poikamme hoidosta kokonaan pois, ja koetan löytää hänelle muita aktiviteettejä kerhoista yms. tai sitten hän jatkaa 2-3 päivää viikossa. Vielä on onneksi aikaa miettiä. Hoitaja ei vielä tiedä raskaudesta, ajattelin julkistaa asian sitten rakenneultran jälkeen. Samoin ajattelin töissä kertoa vasta sitten, jos nyt ei aiemmin paljastu :)

Eilen oli ilkeää alaselkä- ja vatsasärkyä. Ilmeisesti jotain hormonaalista, mutta huh kun oli ikävän tuntuista. Istuminen ei tuntunut yhtään kivalta, oli oltava pitkällään. Voisikohan johtua fyysisestä rasituksesta? Lenkkeilin edeltävinä päivinä.. Viime raskaudessa ei ollut tällaisia särkyjä, vihlontoja, vuotoja jne. mitä nyt tässä raskaudessa on ollut, että kyllä tässä raskaudessa on saanut olla huolissaan jo monet kerrat..

Tilansin sitten sen kotidopplerin eilen :)) pääseepähän kuuntelemaan niitä sydänääniä hieman useammin :) neuvolakin vasta 3 viikon päästä.

Mukavaa torstaita kaikille eloisille!

S rv15+2

Vierailija
13/29 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia27: mistä olet tilannut kotidopplerin? Kuinka paljon se maksoi?

maakuli

Vierailija
14/29 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin kuuntelevauvaa.fi osoitteesta. Siellä näkyy hinnat eri maksutavoilla jne. Otin geelin kanssa, joten kokonaishinnaksi tuli reilu 82 euroa.

S

Vierailija
15/29 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä olisiyksi elokuun odottaja lisää. Olen seurannut sivusta kyllä tiivisti. Meille olisi neljäs lapsi tulossa ja laskettu aika olisi 2.8.07. eli viikoilla 19 mennään. Alkuodotus on sujunut ilman suurempia omgelmia. Meidän perheessä on siis kolme lasta ennestään tyttö 6v, tyttö 5v, ja poika kohta 3 vee.

Tuosta dopplerista sen verran, et Huusin muutama kuukausi sitten huutonetistä itselleni vastaavan dopplerin, mutta myyjällä venyi toimitus ja kerkesin tilata kuuntele vauvaa osoitteesta uuden, Nyt kumminkin dopleri tuli ja voisin luopua tästä uudemmasta versiosta.....

Toivottavasti ei mennyt liikaa mainostamisen puolelle, mut laite on ylimääräinen....

Mombasa80 18+0

Vierailija
16/29 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on tuo doppleri ollut tosiaan käytössä jo kuukauden päivät ja 3 x päivässä niitä ääniä tulee sieltä kuunneltua :o) Muutoin ramppaisin tämäntästä neuvolassa ja se ei viiden oman ja kahden hoitolapsen kanssa oikein luonnistu :o/

Hoitoasia on meillä selvä : olen ollut reilu 12 v kotiäiti ja eipä tilanne siitä mihinkään muutu :oD Itse aion tästäkin edespäin hoidella nuo mukulat. No, tytöt ovat sen ikäisiä että 12, 10 ja 8v (syksyllä iät) ovat koulussa ja sitten 6v aloittaa eskarin. 1½ v on kotona vauvan ja minun kanssa. Tytöt ovat olleet hoidossa vasta kun ovat menneet eskariin ja sielläkin ovat klo 9-12 ma-pe. Meillä on niin onnellinen tilanne mistä kiitän kovasti että taksi hakee kotoa ja tuo kotiin jos matkaa on enemmän kuin 1 km eskariin :o) Ja meillä on matkaa 1 km ja 300m. Tuo helpottaa etenkin talvella kovasti kun ei tarttee pukea vauvaa autoon jne. Voi kotoo laittaa eskarilaisen menemään taksiin vaikka yöpuvussa ja sit alkaa itse aamutoimiin. Ja tuo palvelu on täysin maksuton !

Meillä on seuraava neuvola ensi viikon keskiviikkona. Sit 14.3 ois rakenneultra. Aamulla laitan koululaiset kouluun, vien 6 v päiväkerhoon. ja lähden käyttämään reilu vuosikkaan neuvolassa. Sitten n. 11:00 haen hoitolapset ja meidän oman päiväkerhosta, vien hoitolapset varahoitoon, haen miehen töistä ja sit lähdetään sinne rakenneultraan :oD Huih kun jänskättää.

Tämä raskaus on mennyt yllättävän hyvin, mitä oli " vähän" sitä pahoinvointia ja nyt ollaan koko poppoo flunssassa. 6v sai antibioottikuurin korvatulehdukseen ja minä itse sairaslomaa. Mutta paljon helpompi tämä on ollut kuin edelliset. Nauroinkin miehelle että nythän vauvoja vois tehdä vaikka lisää jos jatkossakin olo on näin hyvä ;o) Mutta kyllä tämä jäänee meidän viimeiseksi. Vähän surettaa...

Kovasti ootellaan millanes pakkaus KELAlla on tänä vuonna jaossa. En vielä ole päättänyt otanko sen vaiko en, mutta kivahan tuo ois nähdä. Voishan sen 140 e laittaa pieniin kestovaippoihin, mutta saa nähdä. Nuo meidän tämänhetkiset kestot eivät kooltaan käy vauvalle kun ovat tuon vuosikkaan käytössä. Joitain olen kirppareilta ja huutonetistä haalinut, mutta onhan tässä vielä aikaa.

Nyt täytyy alkaa lämmittää ruokaa muksuille, voikaas hyvin.

Rapuäiti ja rakas Lahja 17+2

Vierailija
17/29 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mombasa80: Kuinka paljon pyytäisit siitä laitteesta? Voisin olla kiinnostunut ostamaan.

maakuli

Vierailija
18/29 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota.... laite on ostetttu 12.02.07 ja käytössä vasta muutaman viikon. Uutena laite maksoi geelin kera 82,40. Paljonko sinä olisit valmis siitä maksamaan?? Takuutahan laitteella on se vuosi.

Mombasa80

Vierailija
19/29 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin tuossa Huuto.netistä ja siellä pyydettiin 40¿. Kyllä siitä 50¿ voisi maksaa.

-maakuli

Vierailija
20/29 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimimerkkikin meni sitten väärin..