Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen todella rakastunut, mutta miehestä on alkanut paljastua ihan karmeita juttuja...

Vierailija
06.01.2025 |

Mies on kaikin puolin ihana, rakastava, kiltti ja hyvä tyyppi. Hän on hyvässä työssä ja koti on siisti, elämä näyttää olevan kunnossa. Olen 38v ja hän kohta 50v.

Pikkuhiljaa hän on alkanut kertoa elämästään, mm. käyttää masennuslääkkeitä ja on ollut ajoittain hyvin ahdistunut. Hän on vähätellen ja asiaa normalisoiden kertonut myös että on käyttänyt ja käyttää satunnaisesti huumeita. Tuoksuu välillä kannabikselta vaikka ei ole sanonut käyttäneensä.

Nyt viimeksi hän kertoi että pari vuotta sitten on saanut jonkin kohtauksen juodessaan ja viiltänyt itseään todella pahasti. Arpi oli ihan hirveä. Tää oli musta jo aika pelottavaa..

Mitä pitäisi ajatella, voinko jatkaa suhdetta? Voiko tällainen mies olla ns. kunnollinen?

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua näitä jotka hakeutuvat suhteeseen, kun on omia ongelmia. Mitä ne kuvittelee pystyvänsä antamaan kumppanilleen? Todella itsekkäitä, hoitaisivat itsensä kuntoon tai olisivat sinkkuina.

Kai ymmärrät, että itsekkyytensä vuoksi eivät näe mitään syytä hoitaa itseään kuntoon, eivätkä he mieti, mitä annettavaa heillä on vaan sitä, mitä he saavat kumppanilta.

Ja ap, tuollaiseen avautumiseen on syynsä, muut kuin sinä ajattelet. Kuten sanottu, hän kokeilee rajojasi. Lisäksi sitoo sinua itseensä säälin ja syyllisyyden kautta. Ja he eivät kerro noita siksi, että olisivat jotenkin oppineet ja kasvaneet noista ajoista vaan siksi, että myöhemmin voivat sanoa, että minähän kerroin heti alussa, että olen pettäjä tms.

Jep. Jos on kovin romanttisissa fiiliksissä, kannattaa ottaa reippaasti etäisyyttä ja yrittää viilentää pää. Sitten sieltä käsin miettiä, että pystyykö mies tarjoamaan itselle hyvää elämää ati edes osallistumaan hyvään elämään jossakin etäisemmässä sivuroolissa. Yleensä ei

Vierailija
82/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu toi raiskaus ja stalkkaus-juttu on?? Ettei vaan nyt oo niin, että miehellä on jotain salattavaa? Jospa kertookin sulle vaan oman puolensa stoorista. Pahoin pelkään....

On tosi avoimesti kertonut elämästään ja ollaan puhuttu tosi syvällisesti. Siksi juuri uskonkin hänen tarinansa että raiskaussyyte on tekaistu ja miksi ihmeessä kertoisi tuota (on tapahtunut vuosikymmeniä sitten ulkomailla), jos se ei olisi totta? Tällä hän on selittänyt ahdistustaan.

En nyt tajua miksi mua niin haukutaan, olen ihan normaali ja kouluttautunut, hyvässä työssä oleva ihminen. Minulla on itsellä tausta ehkä liian "pumpulinen" ja siksi en osaa suhtautua miehen ongelmiin.

-ap

Tarinamuodossa noiden juttujen kuuntelu (varsinkin tekjiän toimesta) on usein kuin etäinen kaiku. Ei siis tunnu juuri miltään. Mutta ajattele, että tuo kaiku kuuluu jopa maailman toiselta puolen: kuinka suuri uhri tuska on ollut, että sinä edes kuulet sen

Ja jos kuulisit uhrin version lähietäisyydeltä, sen jota mies on satuttanut ja joka kärsii mahdollisesti sitä kipua kehossaan edelleen, et ajattelisi noin. Itse r aiskattuna tiedän kokemuksesta, että edes minun omaiseni eivät suostuneet kuuntelemaan minua, mutta r aiskaajan kutsuivat mielellään juhliina, koska hänen juttunsa eivät satuttaneet heitä. Tuo on täysin käsittämätöntä niin kauan, kunnes itse joutuu uhriksi. Tekijä piipittää siitä, että häntä on syytetty toisen satuttamisesta. Hän voi uhriutua siitä, että uhri ilmaisee kipua. Mutta mieti, miltä tuo kaikki uhrista tuntuu? R aiskaus ja rikokset intiimisuhteissa eivät riko vain koskemattomuutta ja seksuaalisuutta, vaan hyvin perustavalla tavalla uhrin luottamusta ja kykyä muodostaa mitään ihmissuhteita jatkossa

Ja jos kutsut tekijän elämääsi, on vain ajan kysymys, että joudut itse uhriksi. Pumpulissa kasvaneena et pysty käsittämään sen kivun ja tuskan määrää, jos se tapahtuu sinulle

Sinulle on tässä ketjussa nyt monta kertaa sanottu, mitä tuosta seuraa. Kaikilla on vapaa tahto, mutta tiedosta, että kutsut tuon tuskan itse elämääsi jos kutsut tekijän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeet olisi itselleni se syy jonka takia erottaisiin heti.

Sen verran paljon olen joutunut auttamaan naapurin narkki ja näkemään sen elämää että en todellakaan haluaisi nyrkin kanssa parisuhteeseen. Vaikka olis maailman ainoa mies.

Meillä asui yläkerrassa joku narkkaripariskunta tytön äidin asunnossa. Nuori mies tuli alussa juttelemaan. Silmät pullotti päässä, kovasti oli asiaa. Kysyi mitä teen työkseni. Sanoin energialaitoksella käyn ja vartijanhommia silloin tällöin. Oli mielenkiintoinen ilme tyypillä. Suosittelin että hommataan taloyhtiöön valvontakamerat. Siellähän niitä sen kavereita hiippaili öisin. Kerran oli ruumisauto pihassa. Tyttö oli kuollut ja tyypille tuli lähtö. Olemme tyytyväisiä. Noita ruohonpössyttelijöitä alkaa olla joka puolella. Suhteeseen en ainakaan alkaisi tapauksessasi. Kaveri voi aina olla.

Vierailija
84/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, kunnollinen, tunnollinen ihminen ei meidän kulttuurissamme ainakaan vielä vedä yhtään mitään huumeita. Se vain on niin. Etkä sinä miestä vielä tunne. Sinulla on mielikuva ja toivekuva hänestä. Mistä tiedät, ettei olekin huumepäissään raiskannut? Et sinä tiedä. Sinä toivot.

Kai tiedät, että lääkäritkin viihdekäyttävät lääkkeillä eli huumeilla? Keskiluokalla on hyvin hämärtynyt kuva kemikaalien todellisuudesta, koska ette ole nähneet sitä alamaailmaa ettekä myöskään sinne juridisoitujen huumekauppiaiden (lääkärit) todellisuuksiin. Elätte täydessä illuusiossa molemmista. Ja olkoon se niin. Mutta tunnollisuus ja hyvyys ei kulje aina käsi kädessä laillisuuden kanssa, varsinkin jos katsotaan sote-alaa niin siellä tehdään ihmisille todella pahoja asioita

Vierailija
85/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis...

Vierailija
86/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legurit  ja hoitsut ne vasta vetääki viinaa ja huumeita...

Vierailija
87/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet rakastunut siihen mielikuvaan eli illuusioon minkä olet itse miehestä luonut. Totuus alkaa paljastua, mutta se ei vastaa illuusiota, jossa haluat edelleen elää. Ilmankos rakkaus on tilapäinen mielenhäiriö.

Vierailija
88/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjen käyttö on sallittua...

Vierailija
89/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa käräjäoikeudesta kaikki tiedot miehen nimellä. Netistä löydät s.posti osoitteen kunkin kaupungin kansliaan.

Tässä kannattaa sitten muistaa, että jokainen voi myös kysyä samasta paikasta, ketkä niitä tietoja ovat pyytäneet eli jos tyyppi on oikeasti vaarallisen oloinen, jättäisin väliin.

Vierailija
90/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli hetken suhde tuollaisen kanssa. Kysyin oikeudesta hänen paperinsa ja sieltä tuli kolme tapausta. Yhdessä hän oli lyönyt nyrkillä päähän silloista naisystäväänsä.

Oli niin hurmaava ja "turvallisen oloinen" ja rakastettava. Myös häntä oli syytetty "aiheetta" raiskauksesta. Myös minut painosti seksuaaliseen tekoon, josta kieltäydyin, mutta oli pakko suostua.

Niin eli r aiskasi sinut

Näissä kannattaa tiedostaa, että väkivaltainen voi olla hyvä manipuloija, herättää positiivisia tunteita ja jopa myötätuntoa. Ne eivät kuitenkaan paljon lohduta, kun tekee yhdenkin tuollaisen pahan teon, mistä normaali ihminen joutuu toipumaan vuosia, vuosikymmeniä

Niinpä. Oma toipuminen otti pari vuotta eikä kriisiterapia seks.väkivallan uhrille tullut mitenkään halvaksi sekään.

Vierailija
91/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis...

Pahimmassa tapauksessa on itsekin pian ruumis.

Vierailija
92/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano jo se on moro ja näkemiin..!!!

Vierailija
93/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu toi raiskaus ja stalkkaus-juttu on?? Ettei vaan nyt oo niin, että miehellä on jotain salattavaa? Jospa kertookin sulle vaan oman puolensa stoorista. Pahoin pelkään....

On tosi avoimesti kertonut elämästään ja ollaan puhuttu tosi syvällisesti. Siksi juuri uskonkin hänen tarinansa että raiskaussyyte on tekaistu ja miksi ihmeessä kertoisi tuota (on tapahtunut vuosikymmeniä sitten ulkomailla), jos se ei olisi totta? Tällä hän on selittänyt ahdistustaan.

En nyt tajua miksi mua niin haukutaan, olen ihan normaali ja kouluttautunut, hyvässä työssä oleva ihminen. Minulla on itsellä tausta ehkä liian "pumpulinen" ja siksi en osaa suhtautua miehen ongelmiin.

-ap

Tarinamuodossa noiden juttujen kuuntelu (varsinkin tekjiän toimesta) on usein kuin etäinen kaiku. Ei siis tunnu juuri miltää

Vierailija

82/91|

07.01.2025 | 10:49

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tarinamuodossa noiden juttujen kuuntelu (varsinkin tekjiän toimesta) on usein kuin etäinen kaiku. Ei siis tunnu juuri miltään. Mutta ajattele, että tuo kaiku kuuluu jopa maailman toiselta puolen: kuinka suuri uhri tuska on ollut, että sinä edes kuulet sen

Ja jos kuulisit uhrin version lähietäisyydeltä, sen jota mies on satuttanut ja joka kärsii mahdollisesti sitä kipua kehossaan edelleen, et ajattelisi noin. Itse r aiskattuna tiedän kokemuksesta, että edes minun omaiseni eivät suostuneet kuuntelemaan minua, mutta r aiskaajan kutsuivat mielellään juhliina, koska hänen juttunsa eivät satuttaneet heitä. Tuo on täysin käsittämätöntä niin kauan, kunnes itse joutuu uhriksi. Tekijä piipittää siitä, että häntä on syytetty toisen satuttamisesta. Hän voi uhriutua siitä, että uhri ilmaisee kipua. Mutta mieti, miltä tuo kaikki uhrista tuntuu? R aiskaus ja rikokset intiimisuhteissa eivät riko vain koskemattomuutta ja seksuaalisuutta, vaan hyvin perustavalla tavalla uhrin luottamusta ja kykyä muodostaa mitään ihmissuhteita jatkossa

Ja jos kutsut tekijän elämääsi, on vain ajan kysymys, että joudut itse uhriksi. Pumpulissa kasvaneena et pysty käsittämään sen kivun ja tuskan määrää, jos se tapahtuu sinulle

Minua myös loukkasi ihan valtavasti se, että oli ystävinä pitämiäni ihmisiä, jotka ihan vapaaehtoisesti juttelivat niitä näitä minut traumatisoineen tyypin kanssa. Itse olin työkyvyttömänä ja terapiassa.

Noilta tyypeiltä saa usein henkisen kärsimyksen lisäksi myös ihan fyysisiä sairauksia.

Vierailija
94/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se uskomatonta että naiset edes harkitsee tuollaisen miehen kanssa seurustelua. On meitä kilttejä ja raittiita miehiä mutta ei vaan naisille koskaan kelpaa.

Vierailija
95/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tehdä elämästäsi helvettiä niin jatka toki seurustelua itseäsi 12 vuotta vanhemman miehen kanssa joka käyttää mielialalääkkeitä ja huumeita ja olisi selvästi terapian tarpeessa. Tuo aiheeton raiskaussyytekin kuulostaa hämärältä, mutta kaikki raiskaajathan pitää itseään syyttöminä.

Vierailija
96/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein unelmamies taitaa olla. Nyt vaan kirkkoa varaamaan ja ostatte heti omakotitalon.

Vierailija
97/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti on miehelle sattunut ja tapahtunut ulkomailla apeen selityksen mukaan. Kaman vetoa, raisckaussyytteitä..Taitaa miekkonen vieläkin käydä sekoilemassa ulkomailla, näillä on tällainen tyyli "se mitä tapahtuu ulkomailla, pysyy ulkomailla" 

En todellakaan alkaisi olemaan tuollaisen epämääräisen hyypiön kanssa, ihan sama miten mukavaa osaa esittää. 

Vierailija
98/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vanhalta hipiltä. Pidä jos tykkäät. Jos et tykkää, jätä. Huumeet on riittävä syy. 

Älkää sekoittako kannabista huumeisiin. Teidän sokeri- ja rasvariippuvuutenne on pahempi ongelma. Estäähän se teitä käymästä töissä. Laiskat paskat.

Kannabis on huume, ja tämä on fakta, vaikka uskottelet itsellesi toista. Kannabis voi laukaista tietyillä ihmisillä psykoosin vähäisestäki  käytöstä. Ei ole vaaratonta huumetta, jonka käytön voi hallita. Ei ainuttakaan.

Vierailija
99/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se uskomatonta että naiset edes harkitsee tuollaisen miehen kanssa seurustelua. On meitä kilttejä ja raittiita miehiä mutta ei vaan naisille koskaan kelpaa.

Jos mies mainitsee olevansa kiltti, se on ihan yhtä red flag kuin tuo ap:n tapaus.

Kiltti on ihminen, joka on alistunut eikä sekään tiedä hyvää. Sitä paitsi moni kuvittelee olevansa kiltti eikä ole.

Vierailija
100/113 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miettikää kuitenkin mitä kaikkea ihmiselle voi tuohon ikään mennessä tapahtua? Aika ääriajattelua leimata jonkun pilven polton perusteella..