Kuinka vahvasti reagoisitte tällaiseen?
Mieheni jäi joitakin päiviä kiinni ns. nettisuhteesta. Hän on minun tietämättäni kirjoitellut puolentoista vuoden ajan sähköpostitse jollekin naistyökaverilleen, johon oli tutustunut paremmin yökerhossa työpaikan kemuissa. Kirjoittelu on ollut välissä tiivistä, välillä on ollut muutamankin kuukauden taukoja - miehen mukaan.
Ongelma tässä on se, että asia tuli ilmi ikävällä tavalla, vahingossa, ja faktat ovat selvinneet hyvin paloittain ja kaamean valehtelun kautta. Näin naisen nimen jollain miehen omalla sivulla, ja kun kysyin, kuka hän on, mies meni ihan harmaaksi ja aloitti hurjan valheketjun. Aluksi kyseessä oli työkaveri, jolta on saatu nettilinkki, ja nimi siksi jäänyt näkyviin. Tästä mies piti kiinni pitkän aikaa. Sitten selvisi, että mies on yrittänyt muodostaa kirjoitteluyhteyttä, mutta ei ole onnistunut. Seuraava versio oli, että kirjoittelua on ollut, mutta minkäänlaista ihastumista ei missään tapauksessa. No, sitten sain lypsettyä, että ihastuttu on molemmin puolin. Nainen oli halunnut, että asia salataan sekä minulta että hänen mieheltään. Meillä on lähes samanikäiset lapset.
Asian tekee pahaksi se, että minulla oli myös joitakin vuosia sitten miespuolinen sähköpostikirjeystävä, johon vähän ihastuinkin. Erona oli se, että kerroin alusta asti kaiken avoimesti miehelleni. En missää tapauksessa halunnut loukata miestäni enkä riskeerata mitään. Sittemmin meistä neljästä, minusta, miehestäni, sähköpostimiehestä ja hänen vaimostaan tuli hyvät ystävät, ja vietämme edelleen paljon aikaa perheinä. Silloin kävimme läpi " säännöt" , joiden mukaan tällaisessa tilanteessa tulee toimia. Mies rikkoi kaikkia näitä sopimuksia vain vajaa vuosi sen jälkeen, kun niitä oli yhdessä pohdittu.
Minä olin asian paljastuttua tyrmistynyt ja shokissa, ja miehen onneton valehtelu on saanut minut raivoihini. Nyt olen surullinen ja mietin, mitä kaikkea en tästä asiasta vielä tiedä. Luottamus mieheen on mennyt, vaikka hän nyt katuu syvästi ja lupaa, ettei mitään vastaavaa tule enää koskaan tapahtumaan.
Miltä tämä juttu teidän mielestänne vaikuttaa?
Kommentit (9)
Ei sulla ole paljon varaa moralisoida jos olet itsekin " samaan ansaan" astunut.
Molemmilla salaiset sähköpostisuhteet!
Mikä helvetti ihmisiä vaivaa?!?!?!?!
Pettämistähän tuo on, vaikka virtuaalista sellaista. Tuskin saat ikinä tietää mitä niissä viesteissä oikeasi on puhuttu. Ja kun kyseessä on työkaveri on helppoa tehdä monenlaisia muitakin asioita sinun tietämättäsi.
Kirjoitin yhdelle miehelle, jonka molemmat sitä paitsi tunsivat ennestään, kuten myös hänen vaimonsa, ihan virallisesta, oikeasta asiasta. Tästä sitten keskustelu levisi muihin asioihin. Sekä minun mieheni että tämän toisen miehen vaimo tiesivät kirjoittamisesta koko ajan. Kerroin myös ihastumisen tunteesta ja siitä, että toisen miehen huomio tuntui imartelevalta.
Siksi, koska tämä asia oli meillä jo käyty läpi, miehen salailu ihmetyttää ja tuntuu tosi ahdistavalta. Ei kai kyse voi olla muuta kuin siitä, että hänellä oli oikeasti tunteet pelissä tuon toisen naisen kanssa.
Ymmärrän valehtelun sinänsä. Eri asia onko hyväksyttävää...
Jos ei ole, en ymmärrä, miksi kaikki piti salata ja valehdella niin tolkuttomasti. Minulla ei tosiaan olisi varaa moralisoida pätkääkään, jos tilanne olisi sama kuin itselläni.
Miksi tunnustaisi sellaista mistä ei ole (vielä) jäänyt kiinni. Monet kiinni jäävistä pettäjistä valehtelevat edelleen, jos on vielä jotain mikä ei paljastunut.
Sinun asemassasi minä epäilisin, että suhde on muutakin kuin sähköpostisuhde.
Luulen myös, että minusta ei tuntuisi näin pahalta, jos kaikki on niin viatonta kuin mies epätoivoisesti yrittää vakuuttaa. Vaistoan jotain kuudennella aistilla, jotain inhottavaa. ap
sairaalta...!!!!!!!!!!!