Orpon ja Purran hallituksen uuden asumistukimitoituksen yksiö
14 neliön asunnossa on olohuoneen nurkassa keittiökaapit, sen vieressä suihkukoppi ja käsienpesuallas, wc on yhteiskäytössä ja käytävällä. Tällaiseen 278 €/kk vuokra-asuntoon törmäsin juuri Turussa. Vuoden soppari, aikaisemmasta irtisanomisesta sopimussakko on yhden kuukauden vuokraa vastaava summa. Vakuusmaksu 556 €. https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/turku/22649473
Katsokaa kuvat
Tulevaisuuden osa-aikatyöläisten asunnot, ellei siis soluasuntoa tai kimppakämppääjiä löydy.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ois parempi niin päin, että asunnossa ois vessa mut ei suihkua. Vois olla sit yhteiskäyttöiset saunatilat. Kyllä vessa pitää asunnossa olla.
Mitä jos jollain tulee mahatauti? Yks varaa koko ajan vessaa ja sairastuttaa lopulta kaikki muutkin asukkaat.
Pottaahan ne käyttivät jo silloin keskiajallakin. Ja aamulla se tyhjennettiin akkunasta kadulle. Ainakin vatsavallankumouksen kohdatessa täytynee palata koeteltuun käytäntöön.
Franskanmaalla laki vaati huutamaan kolme kertaa ennen potan tyhjennystä akkunasta "Gare à l'eau!" - varokaa vettä!
Myöhemmin sama laki kopioitiin ensiksi Englantiin ja sitten Skotlantiin.
Kehä on sulkeutunut!
Ennen tuon lain kopioimista Ranskasta Englannissa ja Skotlannissa ei siis täytynyt huutaa varoitusta ennen potan tyhjennystä ikkunasta kadulle?! Jännä kävellä aamulla töihin, paras pysyä keskellä katua...
Vierailija kirjoitti:
Iihanaa voi pestä suuremmakin uuniinpantavan huoneesta poistumatta.
https://cdn.asunnot.oikotie.fi/qfij284aKeMhai04ziHrFRzeeWE=/filters:wat…
Millä? Eihän tuossa ole kuin mikro ruoan lämmittämiseen (ellen väärin katsonut) ja jääkäppi valmiseineksen säilyttämiseen. Miksi tuossa on astiakaappeja, kun yhdessä ryhmässä olevat hyllyvaatekaapit olisi käytännöllisempi ratkaisu. Jos jostain läytyisi ruoan valmistamiseen sopivat tilat, niin ne astiat saisi laatikossa paremmin kuljetettua.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei itse maksa asumistaan, niin miksi pitäisi olla jotain enemmän? Siis ihan oikeasti, mikä ihmeen velvollisuus meillä on maksaa työtävieroksuville paremmat asunnot kuin mihin työssäkäyvillä on varaa?
Miksi ihmiset ei itse maksa terveydenhuoltoa, päivähoitomaksuja, työssä käyvät eivät maksa itse edes kulttuuri- tai urheilumaksuja tai työmatkoja. Miksi valtio auttaa työssäkäyvien työmatkoja? Tai muita työkaluja? Tai sen työnantajan investointeja?
Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te luuserit ette maksa itse omaa asumistanne kuten normaalit ihmiset? Silloin voi valita ihan itse missä asuu.
300 000 työtöntä joista noin 105 000 pitkäaikaistyötöntä susta siis vain lusmuilee. Melkoinen yleistys.
Nyt oli kyse asumisesta,ei työttömyydestä.Ja kyllä,aika moni lusmuilee.-eri-
Kun firma menee konkurssiin sen takia, että ihmisillä ei ole varaa ostaa palveluja, niin työntekijöistä ja yrittäjästä tulee työttömiä. Heillä on vuokra-asuntoja ja omistusasuntoja. Vuokranantaja nostaa pihalle, jos ei pysty maksamaan vuokraa. Pankki taas pyytää ulosottomiestä tekemään saman, jos ei asuntolainaa ja vastikkeita pysty maksamaan. Katsos ystäväiseni yksi asia johtaa seuraavaan. Työttöm
Vuokranantaja ei nosta pihalle jos maksaa vuokran .Jos ei maksa,niin tottakai joutuu pihalle.Kenen vika?Samoin jos on liian suuret lainakustannukset otettu vapaaehtoisesti niin on riski että lähtee asunto alta.kenen vika?
Käytännössä porukka varmaan paskoo ja kusee tonne suihkukaappiin ja lavuaariin...😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wc käytävällä?
Kun entisistä pienistä toimistohuoneista väsätään 10-15 neliön sijoitusvuokra-asuntoja OrpoPurraSatosen yövartijavaltioon pätkätyöläiselle, ei niihin wc:tä mahdu, suihkukopin nyt saa jostain Julasta muutamalla satasella siihen keittiökaapin ja olohuoneen sohvan viereen.
On kuule demarit jotka on tienanneet vuokra-asunnoilla (massiivisen ylihintaisilla) miljardiomaisuudet liitoille.
MOT selvitti: Asuntosijoitusyhtiö Kojamo ollut todellinen kultakaivos ammattiliitoille yhteensä yli 900 miljoonan euron tulot verottomana
Mikäs tuossa asuessa. Paskalla vaan joutuisi käymään yhteisvessassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei itse maksa asumistaan, niin miksi pitäisi olla jotain enemmän? Siis ihan oikeasti, mikä ihmeen velvollisuus meillä on maksaa työtävieroksuville paremmat asunnot kuin mihin työssäkäyvillä on varaa?
Miksi ihmiset ei itse maksa terveydenhuoltoa, päivähoitomaksuja, työssä käyvät eivät maksa itse edes kulttuuri- tai urheilumaksuja tai työmatkoja. Miksi valtio auttaa työssäkäyvien työmatkoja? Tai muita työkaluja? Tai sen työnantajan investointeja?
Ai nytkö ei työssäkäyvät maksa enää työmatkojakaan?Se verovähennys on niin pieni summa että sitä ei voi verrata vaikkapa as.tukeen.Töissäkäyvät maksavat veroja joilla kustannetaan terveydenhoito ym.ja lisäksi maksavat vielä tuet Heillä on oikeus saada vaikkapa ne työkalut vastineeksi jos ei muuta.
Sehän on kiva ja huokea asunto. Sopii hyvin yyhoolle joka elää yhteiskunnan tukirahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä porukka varmaan paskoo ja kusee tonne suihkukaappiin ja lavuaariin...😬
No kyllä mä pissaisin suihkukaappiin. Paskat tekisin yhteisvessassa. En käy edes kakalla joka pvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nytkö ei työssäkäyvät maksa enää työmatkojakaan?Se verovähennys on niin pieni summa että sitä ei voi verrata vaikkapa as.tukeen.Töissäkäyvät maksavat veroja joilla kustannetaan terveydenhoito ym.ja lisäksi maksavat vielä tuet Heillä on oikeus saada vaikkapa ne työkalut vastineeksi
Näin ne kommunistien ammattiliitot pistää rahoiksi asuntopulalla.
Vierailija kirjoitti:
Tavataanko?
Voisin valella sut bensalla ja tuikata tuleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ois parempi niin päin, että asunnossa ois vessa mut ei suihkua. Vois olla sit yhteiskäyttöiset saunatilat. Kyllä vessa pitää asunnossa olla.
Mitä jos jollain tulee mahatauti? Yks varaa koko ajan vessaa ja sairastuttaa lopulta kaikki muutkin asukkaat.
Niimpä, jos tuollaiseen joutuisi muuttamaan niin pakko olisi investoida ämpäripönttöön.
Paluu vanhaan hyvään aikaan, jolloin työläiskortteleissa oli pihoilla huussit, joissa persuille reikiä vierivieressä. Siinä pungerrettin ruikulit ja kokkareet ja puheltiin politiikkaa. Ruuasta ja ihmisen ravinnonkulustahan siinäkin on kysymys. Yhteisöllisestihän sitä työnnetään yhdestä ruumiin aukosta sisäänkin, niin miksei uloskin. Kaikkia hienoja etikettejä noudattaen. Työväki voi hyvin istua ämpäreillään käytävässä jos se ainoa pönttö on varattuna. Tutustuu naapureihin luontevasti. Sovitaan vaan etiketti ja jonotussäännöt. Herroille tietenkin omat ja yksityiset, kultaiset pöntöt, mallia voi ottaa superrikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mä pissaisin suihkukaappiin. Paskat tekisin yhteisvessassa. En käy edes kakalla joka pvä
Itse hankkisin vaikkapa Puuilosta vitosella korkillisen viiden litran vesikanisterin pikkuhätää varten. Sen voisi sitten tyhjentää ja huljauttaa yhteisvessassa käydessään siellä isomman hädän helpottamiseksi. Naisväki tarvitsisi varmaankin kanisterin lisäksi suppilon tai vastaavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavataanko?
Voisin valella sut bensalla ja tuikata tuleen.
Tee se itsellesi vain! Ja mieluiten eduskuntatalon portailla.
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä edelleen käytössä olevat Kommunalka yhteisasuntolat ovat tulossa tännekin:-)
Tämä asunto muistuttaa venäläistä parakkiasumista! Huone käytävän varrella ja huusi pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nytkö ei työssäkäyvät maksa enää työmatkojakaan?Se verovähennys on niin pieni summa että sitä ei voi verrata vaikkapa as.tukeen.Töissäkäyvät maksavat veroja joilla kustannetaan terveydenhoito ym.ja lisäksi maksavat vielä tuet Heillä on oikeus saada vaikkapa ne työkalut vastineeksi
Hieno asia, että jotkut uskovat ikuiseen nuoruutensa, terveyteensä ja työpaikkansa säilymiseen kuin pukki sarviinsa. Vain huonojen ihmisten, työttömien tuet (elämän ylläpitäminen) pitää lopettaa. Aika suoraan se on näissä sanottu. Hyviä ihmisiä, hyväpalkkaisia työssäkäyviä saa ja pitää tukea taloudellisesti. Varakkaita etenkin pitää tukea taloudellisesti, koska he ovat varakkaita ja heitä pitää tukea tulemaan varakkaammiksi. Laittakaa ne heikompia hutkivat kätöset ristiin ja pyytäkää hartaasti, ettei teidän alallenne iske työttömyyden tekijä muodossa tai toisessa. Niitä on monta ja ne osaavat yllättää. Työttömien puolesta Ei Työtön.
Jonain lyhytaikaisena parin kuukauden pakkoratkaisuna ihan ok, mut toi että vuodeksi siihen sidotaan...🙄