Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Orpon ja Purran hallituksen uuden asumistukimitoituksen yksiö

Vierailija
06.01.2025 |

14 neliön asunnossa on olohuoneen nurkassa keittiökaapit, sen vieressä suihkukoppi ja käsienpesuallas, wc on yhteiskäytössä ja käytävällä. Tällaiseen 278 €/kk vuokra-asuntoon törmäsin juuri Turussa. Vuoden soppari, aikaisemmasta irtisanomisesta sopimussakko on yhden kuukauden vuokraa vastaava summa. Vakuusmaksu 556 €. https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/turku/22649473

Katsokaa kuvat 

Tulevaisuuden osa-aikatyöläisten asunnot, ellei siis soluasuntoa tai kimppakämppääjiä löydy.

Kommentit (147)

Vierailija
21/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei olla enää kaukana 1800 luvun Amurin työläismuseon asumuksista. 

Niissä oli yksi keittiö per neljä huonetta, jokaisessa huoneessa perhe plus alivuokralaiset. Vesi haettiin kaivosta (myöhemmin tuli vesijohto), vessat oli ulkohuussit yhteiseksi koko korttelille. Saunoja oli muutaman korttelin välein. Kyllä tää Turun kämppä on vähän eri.

Tuo linkitetty asunto varmaan kelpaa jollekin maahanmuuttajalle. Vähän vastaavia on opiskelija-asuntoloissa Tampereellakin.

Vierailija
22/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei itse maksa asumistaan, niin miksi pitäisi olla jotain enemmän? Siis ihan oikeasti, mikä ihmeen velvollisuus meillä on maksaa työtävieroksuville paremmat asunnot kuin mihin työssäkäyvillä on varaa?

Trollihan sinä olet, mutta asumistukea saa siis moni työssäkäyväkin.

Niin saakin, mutta miksi ihmeessä pidämme 4 h/vko työssäkäyvää yhtään sen etuoikeutetumpana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te luuserit ette maksa itse omaa asumistanne kuten normaalit ihmiset? Silloin voi valita ihan itse missä asuu.

Älä pure sitä kättä, joka sinut ruokkii. Joiden selkänahasta voittosi kaavit. Voi puraista takaisin ja vammautuneena joudut luuserien joukkoon käytäväskeidalle.

Vierailija
25/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te luuserit ette maksa itse omaa asumistanne kuten normaalit ihmiset? Silloin voi valita ihan itse missä asuu.

Kuninkaalliset eivät maksa asumistaan ja he saavat valita missä asuvat?

Vierailija
26/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.Eivät saa itselle kattoa pään päälle mutta kitinää riittää.Maksakaa itse asumisenne,näin me muutkin tehdään.

Vierailija
27/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

300 000 työtöntä joista noin 105 000 pitkäaikaistyötöntä susta siis vain lusmuilee. Melkoinen yleistys.

Nyt oli kyse asumisesta,ei työttömyydestä.Ja kyllä,aika moni lusmuilee.-eri-

Vierailija
28/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

300 000 työtöntä joista noin 105 000 pitkäaikaistyötöntä susta siis vain lusmuilee. Melkoinen yleistys.

+ sadat tuhannet matakapalkkatyöläiset jotka joutuu hakemaan Kelalta asumistukea.

Vierailija
29/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuuleppa h**vetin urpo, kaikilla ei ole koskaan mahdollisuutta työllistyä. Mieti sitä ennenkuin siinä iniset ja lajittelet kaikki samaan kasaan, pois "normaalien" ihmisten läjästä.

Määritä sana "normaali ihminen." Syökö se lihaa, vai kasvissyöjä entä maitotuotteet? Asuuko se pk-seudulla vai saako asua vaikka Inarissa vai meneekö siellä asuva "epänormaaliin" läjään?

Nekin jotka on työkyvyttömiä vaikka pahoinpitelyn aiheuttamien vammojen takia, niin niitäkö sulla v*tun "normaali" on oikeus haukkua? Älä katso peiliin koska se on vaarassa mennä rikki ku sinnepäin katsot.

Vierailija
30/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä pure sitä kättä, joka sinut ruokkii. Joiden selkänahasta voittosi kaavit. Voi puraista takaisin ja vammautuneena joudut luuserien joukkoon käytäväskeidalle.

Kelaelätti ei ruoki ketään kun on itse saamapuolella.Uhkailu kyllä onnistuu.

Vierailija
31/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ sadat tuhannet matakapalkkatyöläiset jotka joutuu hakemaan Kelalta asumistukea.

Aika luuseri pitää olla jos ei palkalla elä,ainakin jos on kokoaikatyö.

Vierailija
32/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On turussa pienempiäkin yksiöitä. Yhdessä oli suihkukoppi sängynpäädyssä ja "keittiö" sen vieressä. Wc oli käytävällä. Vuokra oli muistaakseni 250e/kk mutta siitä on jo vuosia kun ilmoituksen näin.

Vierailija
33/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei olisi Petterin kiinteistöbisneksen kohde?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e303e8ea-f7c6-4abb-a0e1-1935804d7…

https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/arduum-oy/31565872/yleiskuva

2015-2019 Petterin perheellä oli rikastuttajabisneksiä ja nyt näitä. Osaa olla ajan hermoilla tuo kaveri.

Vierailija
34/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hellaa on vain mikro.

Tuo on vain esimerkkikuva. Nyt vuokratravaksi tulevassa on keittotaso ei mikroa. 

Muutoinhan toi olisi ihan kiva mutta kun ei oo tuuletusikkunaa 😆

Vierailija
36/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän yhden psykoautistinarksun viesteistä huomaa että perspanssin ja kokpanssin saa pois Afrikasta muttei Afrikkaa pois tästä lajista.

Vierailija
37/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille mussuttajille tiedoksi, että tohon voi joku pienipalkkanen joutua muuttamaan ja ihan omilla rahoillaan sen vuokran maksaa. Ei ole varaa kalliimpaan kämppään.

Vierailija
38/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putka tuo on eikä mikään asunto. Tosin putkastakin löytyy wc.

Vierailija
39/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritysten palkkatuet eli niiden omistajien sossitukeminen ja 500 000 ilmaistyöntekijää pois ja niiden tilalle palkkatyöläisiä niin on varaa vuokraan ja elämiseen ilman Kelan asumistukia sun muita

Hätkähdyttävä tulos: Lähes 500 000 suomalaista tekee ilmaista työtä

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/yli-500000-suomalaista-tekee-ilmai…

Lähes 500 000 suomalaista tekee vuosittain ilmaista työtä. Se tarkoittaa noin 17 prosenttia koko Suomen työvoimasta. "Palkattoman työn määrä on räjähtänyt"

Vierailija
40/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta, ahneiden vuokraloordien härskiydellä ei näytä olevan mitään rajaa.