Onko bruttopalkka 2800€ hyvä?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset voi ilmoittaa nettopalkkaasi. Ihmiset ikäänkuin huijaavat itseään ilmoittaessaan muille bruttopalkkansa kun sitä ei kuitenkaan käteen saa. Sano se, paljonko saat nettoa.
Nettopalkat eivät ole vertailukelpoisia keskenään.
Niitä verrataan ostovoimaan eli mitä niillä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mediaanipalkka on 3200 euroa. Verotus huomioiden 2800 euroa ei ole kovin paljon vähemmän kuin mediaani.
Mediaani palkka muodostuu siitä että jotkut tienaa 1000e ja jotkut 80 000e. Mediaanilla voi pyyhkiä pyllyä.
Mediaani on eri asia kuin keskiarvo.
Mediaani kuvaa monissa tapauksissa jakauman tyypillistä arvoa luotettavammin kuin keskiarvo. Näin on etenkin silloin, kun jakauma on vino.[2]
Esimerkki 4: Kuvitteellisen työpaikan palkkaselvityksessä todettiin seuraavat kuukausipalkat: 1 000, 1 100, 1 200, 1 300 ja 100 000 €. Tämän työpaikan mediaanipalkka on 1 200 € ja keskipalkka 20 920 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset voi ilmoittaa nettopalkkaasi. Ihmiset ikäänkuin huijaavat itseään ilmoittaessaan muille bruttopalkkansa kun sitä ei kuitenkaan käteen saa. Sano se, paljonko saat nettoa.
Haluan tietää mitä minä sillä saisin. Henkilöverotus on jokaisella erilainen ja siksi toisen henkilön nettopalkka ei ole kovin tarkka tieto.
Minun nettopalkka on 3200e ja pidän itseni keskivertona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan tietää mitä minä sillä saisin. Henkilöverotus on jokaisella erilainen ja siksi toisen henkilön nettopalkka ei ole kovin tarkka tieto.
Et saa tuolla yhtään mitään koska emme tiedä paljonko sinulla on käyttörahaa. Eli netto on laskettava ennen kuin voit mitään ostaa. tietenkin jos tuo summa on tullut pimeänä niin silloin voidaan puhua bruttopalkasta ja veropetoksesta.
Mä nostan bruttona tuon verran palkkaa omasta yrityksestä. Eläkemaksu menee suoraan yritykseltä, ei siis lähde enää tuosta summasta.
Teen kevyttä työtä joustavalla työajalla, pidän palkkaani ihan sopivana. Jos korottaisin palkkaani, progressiivinen verotus tekisi pienehkön korotuksen melko hyödyttömäksi, ja iso korotus taas kävisi pienyritykselle liian kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Minun nettopalkka on 3200e ja pidän itseni keskivertona.
Mutta et ole. Tienaat paljon keskivertoa paremmin.
Mulla on kans tosi hyvä tulo 2800 brutto! Mutta lisäveroprosentin takia se on nettona 1400e. Vuokra on 900 euroa kuukaudessa eli jää sellaiset 500.
Mutta hei! mun brutto tulot on tosi hyvät 2800!
On.
Tienaan just ton tekemällä 12 arkiyövuoroa kuussa. 18 vapaapäivää. Parasta ikinä!
- sote keikkayökkö
Vierailija kirjoitti:
On.
Tienaan just ton tekemällä 12 arkiyövuoroa kuussa. 18 vapaapäivää. Parasta ikinä!
- sote keikkayökkö
Sori, siis tienaan ton 2600-2800 nettona.
Ei ole hyvä 2800e kuukausipalkka. Toisaalta olet (ilmeisesti) asiakaspalvelussa joten siihen nähden kohtuullinen, yleisesti ottaen aspatöistä hyvä258.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä mistä? Perse pitkällä verenmaku suussa 80-tuntista viikkoa revitellen ei hyvä. Etätöissä työtä esittäen hyvä. Toki välimuotojakin varmasti on.
Tuo palkka irtoaa normaalilla viikko tunti määrällä, 38,20h/vk, päivätyö. Vuorotyössä voi yltää samaan ja lyhennetyllä työajalla.
Vierailija kirjoitti:
Brutto vai netto? Mitä teet?
Itse olen asiantuntijana valtiolla, vakituinen virka ja palkka 2900€/kk brutto.
Asiantuntijana valtiolla. Uskon hyvin, kun et osaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kans tosi hyvä tulo 2800 brutto! Mutta lisäveroprosentin takia se on nettona 1400e. Vuokra on 900 euroa kuukaudessa eli jää sellaiset 500.
Minkä ihmeen lisäveroprosentin? 2800 brutosta ei verottaja vie 50%:ia.
Minkäkin olen asiantuntijana julkisella puolella ja bruttopalkka on pikkuisen yli 3000€. Se on aika vähän vaikka valmistumisestani on jo yli 10 vuotta.
Lomasysteemi kompensoi huonoa liksaa. Olen ollut työelämässä pitkään, joten saan 3 lomapäivää per kk.
Asun Espanjassa ja käteen jää puhtaana 2600 euroa kuukaudessa. Siihen verrattuna palkkasi on tosi huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen lisäveroprosentin? 2800 brutosta ei verottaja vie 50%:ia.
Vie jos on alkuvuoden pitänyt 0% tai muuten jotain älyttömän pientä prossaa. Tyhmyydestä sakotetaan tai tässä tapauksessa verotetaan.
Tai sitten edellisellä vie vouti kolmasosan mutta käyttää kiertoilmausta "verotus".
Ei vaan varsin huono.