Huomenna töihin kahden viikon loman jälkeen ja sanoinkuvaamattoman paha olla
Itken vain. Vihaan työtäni niin paljon. Työllistyminen muualle on vaikeaa, koska minulla on kaikenlaisia ongelmia, sosiaalisten tilanteiden pelkoa, oppimisvaikeuksia sun muuta. Näiden takia ei eläkkeelle pääse, joten työelämässä on sitkuteltava. Mutta en jaksaisi enää, kun se on tällaista, että ainoa vaihtoehto on kamala työ, jota vihaan :(
Vertaistukea?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Samat fiilikset mullakin, mutta rahalle on tarvetta. Olen hakenut muualle, mutta kun ikä alkaa vitosella, ei mitään mahdollisuuksia. Huomenna taas sorvin ääreen. Palkkapäivä oli viikko sitten ja sekin on mennyt jo.
Tuossa iässä alkaa olemaan kiitollinen, että on se epämieluisa työ edes.
Ainoa mahdollisuus olisi työllistyä valtiolle tai julkiselle jos on sopiva koulutus ja kokemus. Siellä on vähiten ikäsyrjintää, joskin ei sekään puoli ole täysin siitä vapaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja arvatkaapa miltä tämä otsikko tuntuu niistä työttömistä, jotka ovat hakeneet töitä nyt kuukausi toisensa jälkeen ilman tulosta. Ei ehkä nyt ole paras hetki ruveta vinkumaan. Jos ei työnteko nappaa, halukkaita on kyllä tulossa tilalle.
Olen ollut nyt vuoden työtön ja hakenut kovasti töitä. Sympatiani ovat apn puolella, tottakai. Kyllä me työttömätkin tiedetään, et työelämä on joskus ihan totaalisen perseestä ja osa meistä itseasiassa on juuri sen perseyden vuoksi nyt työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Mieti asia niin, että sentään et ole työtön eli voisi olla pahemminkin. Silloin olisi olo vielä karmeampi.
ai mä ainakin köllöttelen sohvalla ja kattelen telkkuu ja käyn koiran kanssa ulkona sillon kun huvittaa ennemmin kun lähen aamuyöstä raatamaa tonne persereikä työhön jossa olin 24v nyt ikää 61v enkä tasan mene orjaks enää.
Vierailija kirjoitti:
-Mistä Kelan perusrahasta puhut? Kela maksaa työmarkkinatukea tai sitten työtön saa ansiosidonnaista liitosta. Ei ole mitään Kelan PERUSrahaa mitä maksetaan työttömille!-
Ehkä hänellä on vanhaa tietoa. Aikoinaan työtön sai Kelan peruspäivärahaa ja vasta myöhemmin työmarkkinatukea, jos työttömyys pitkittyi.
https://www.kela.fi/web/selkokieli/tyottomyyspaivaraha
Peruspäiväraha on edelleenkin olemassa.
Kiva kuulla.
T: työtön joka haluaisi työtä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa fiilistä täällä. Sosiaalisten tilanteiden pelkoa, en haluaisi mennä töihin, ahistaa niin paljon.
Sama täällä. Oon vaan siivooja. Mut ahdistaa se sosiaalisuus. Ja ekstrovertit ihmiset.
Alapeukutin koska liitit ammattiisi "vaan".
En arvosta itseäni ja huono itsetunto jäänyt lapsuudesta
Vierailija kirjoitti:
-Mistä Kelan perusrahasta puhut? Kela maksaa työmarkkinatukea tai sitten työtön saa ansiosidonnaista liitosta. Ei ole mitään Kelan PERUSrahaa mitä maksetaan työttömille!-
Ehkä hänellä on vanhaa tietoa. Aikoinaan työtön sai Kelan peruspäivärahaa ja vasta myöhemmin työmarkkinatukea, jos työttömyys pitkittyi.
Tässä ihan selkokielellä avattu Kelan peruspäiväraha.
https://www.kela.fi/web/selkokieli/tyottomyyspaivaraha
Usko nyt et työkkärin täti tietää, mistä puhuu :)
Vierailija kirjoitti:
Eipä tässä riemusta kiljuta. Asiakkaat ärsyttää joilla ei ole käytöstapoja. Kannattaisi opetella. Olen ollut myös pari viikkoa lomalla ja huomenna paluu töihin. Toisaalta kiva mennä, mutta toisaalta ei. Lomalla sai tehdä niitä asioita jotka on oikeasti mielekkäitä. Rahan takia tätä tekee, en jaksa välittää muusta töissä, en asiakkaista tai työkavereista tai pomosta. Työkaveritkin niin negatiivisia ja naama aina näkkärillä.
Käytostavattomia asiakkaita tulee riittämään koko urasi ajaksi. Ei kannata takertua asioihin, jotka ovat toistuvia kuin auringonnousu.
Vierailija kirjoitti:
😊Onnea sinne työmatkaliikenteseen ja niihin töihinne.😊
Suomi palaa arkeen hirveässä ajokelissä ja karmeassa lumipyryssä
Kireimmät pakkaset hellittävät hetkeksi, mutta Suomi palaa loppiaisen jälkeen arkeen tymäkässä lumipyryssä.
Joulupyhistä palataan arkeen tiistaina, ja työmatkaliikenteeseen on syytä varata reilusti aikaa ja malttia. Loppiaisiltana Ahvenanmaalta alkava lumipyry leviää yön aikana Suomen eteläosiin. Aamuyöhön mennessä lunta pyryttää puuskaisen tuulen kera PoriTampereLahtiLappeenranta -linjan eteläpuolella, Foreca kertoo.
Ajokeli on aamulla huono maan etelä- ja keskiosissa. Pyryn pohjoisreuna on tuolloin jo Jyväskylän korkeudella. Pakkaslumi pöllyttää näkyvyyden huonoksi ja tien pinnat ovat liukkaat lumen ja lauhtumisen takia. Tien liukkautta pahentaa entisestään lumisaderintaman perässä seuraava jäätävä sade.
Liukkautta siis luvassa
Vierailija kirjoitti:
Mikä noin kauhea työ on?
päiväkotityö
Vierailija kirjoitti:
Mieti asia niin, että sentään et ole työtön eli voisi olla pahemminkin. Silloin olisi olo vielä karmeampi.
Eikös täällä työttömät aina mahtaile,, miten hienoa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä noin kauhea työ on?
päiväkotityö
Leppoisin työ ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös täällä työttömät aina mahtaile,, miten hienoa on.
niin on ei paljoa työt ahdista.
Minua ahdistaa uusi työ, johon en ole saanut riittävää perehdytystä ja silti oletetaan osaavan asioita, jotka on ehkä joskus mainittu sivulauseessa viikkoja sitten.
Mitään koulutusmateriaalia tai kunnollisia ohjeita ei ole. Olen pyytänyt apua asioihin joita en koe osaavani, mutta esimiestasollakaan siihen ei reagoida vaan pyynnöt vaan ignorataan ja sanotaan ettei haittaa jos virheitä sattuu. No, sitten kun niitä sattuu, kyllä muuten haittaa ja seuraa hirveä ripitys miten olet(te) nyt tehnyt näin
Työkaverit on pääosin asiallisia, mutta yksi tyyppi on ollut minua kohtaan todella ilkeä jostain syystä ja saa tosi kurjan olon aikaan jos/kun häneltä joutuu pyytämään apua. Ollaan työvuoroissa aina kahdestaan jonkun kanssa joten kun tuo tyyppi on paikalla, työilmapiiri on yhtä tuskaa kun hän ei edes yritä peitellä että olemassaoloni ketuttaa. Aiemmissa töissä en ole kokenut tällaista ja joka päivä mietin että haluan pois mutta mitään muuta ei ole löytynyt.
Tyyppi on kuulemma pomojen lellikki joten en ole kokenut että voin sanoa asiasta oikein mitään. Pelkään että käytös vain pahenee jos menen valittamaan hänestä.
Työmotivaatio on nollassa ja joka ilta ahdistaa kun miettii mihin soppaan joutuu seuraavana päivänä. Koen olevani tosi kova sillä olen tehnyt asiakaspalvelua 15 vuotta mutta nykyisessä työssä pidättelen väliä kyyneliä kun törppö työkaveri sättii miten en hänen mielestään osaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Joillain on vielä pahemmin. Täällä oli joskus vuosi sitten aloitus jonka kirjoittaja kertoi pelkäävänsä aina että seuraavana päivänä hän vihdoin romahtaa töissä ja työkaverit joutuvat viemään hänet psykiatriseen päivystykseen.
Entä sitten? Jos tilanne pitkittyy ja pahenee pahenemistaan, se on kenellä vaan edessä.
LouLou kirjoitti:
Etkö voi tehdä 50% työaikaa?
Olen eri mutta minä onnistuin saamaan kuukaudeksi tuon, oltuani ensin 1 kk. Kokonaan sairauslomalla. Eli olen osa - aikaisella sairauspäivärahalla. Sitten tulee onneksi 3 vkoa sovittua vuosilomaa. Olen saman paskan edessä taas helmikuun lopulla. Yritän löytää uuden työn. Tämä nykyinen ei ole kestävä. Toivon että pääsen jossakin vaiheessa pariksi vuodeksi ansiosidonnaiselle päivärahalle. En ole juurikaan viihtynyt työelämässä, nyt 49 v.
Ap
Miten päiväsi sujui?
Miten nollasopimuksella voisit olla saikulla, saisitko rahaa? Voisitko pyytää lääkäriltä Voxraa, mitä joku suositteli tai muuta, onko sulla hoitokontakti?
Kerro kuulumisesi, voit myös liittyä Mitä Sinulle tänään kuuluu? ketjuun, siellä keskustellaan tavan arjen asioista, iloista ja murheista.
N64 ( ketjun avaaja )
Kirjoitin myös tänne aiemmin unettomista öistä ja siitä kun vatsaa vääntää, alakastiin pomon uskotusta...
Kaffebulla kirjoitti:
Mitkä asiat työssäsi tuntuvat pahimmilta? Mikä taas sujuu?
Vaihda toi kaamee kuva...