Jos pitää olla paikassa X noin klo 14 niin milloin pitää olla paikalla?
Kommentit (24)
Sisätiloissa 5 min ja ulkona 10 min ennen sovittua aikaa. Oikeat varusteet mukana ja sään- sekä tilanteen mukaan pukeutuneena.
14 .00 +/- 15 min. Jos on kovin pitkä matka, niin voidaan venyttää +/- 30 min.
Noin tarkoittaa minulle 30min ennen tai jälkeen tai jotain siltä väliltä.
Itse menisin 13:55 paikalle. Viitisen minuuttia jaksaa seisoskella paikallaan odotellessa mutta pidempi aika varsinkin talvella alkaa palella nopeasti ja muina vuodenaikoina kyllästyttää. Odotellessa aika kuluu ihan pirullisen hitaasti.
Ite oon aina vähän etuajassa ja ootan vaiks ulkona jos ei sovi mennä yhtään etukäteen.
Riippuu tilanteesta. Jos joku harrastustapaaminen, olisin vähän ennen 14. Jos kahvittelukutsu, olisin 5-10 minuuttia yli 14.
No itse menisin mieluummin vähän yli kahden, kuin ennen kahta. Minua ärsyttää ihmiset, jotka tulevat paikalle vähintään puoli tuntia ennen sovittua ajankohtaa, kun itse vielä naama meikittä sukkahoususillasi imuroit kissanhiekkoja eteisen lattialta...
Vähän ennen kello 14:00 ehkä. Noin kello 13:50-13:55 ehkä. Mieluummin kuitenkin vähän ennen kello 14 kuin vähän yli.
Tunti sovitun ajan jälkeen. Vaihtoehtoisesti voi jättää menemättä ilmoittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Itse menisin 13:55 paikalle. Viitisen minuuttia jaksaa seisoskella paikallaan odotellessa mutta pidempi aika varsinkin talvella alkaa palella nopeasti ja muina vuodenaikoina kyllästyttää. Odotellessa aika kuluu ihan pirullisen hitaasti.
Ok mummo.
Riippuu tapaamisesta. Jos menee lääkäriin, kampaajalle tai työhön liittyvä juttu, niin paikalle muutamaa minuuttia ennen.
Jos ystävän tai naapurin kanssa vapaa-ajalla tapaaminen, niin 15min. tarkkuudella molempiin suuntaan.
Jos pitää olla paikassa X noin klo 14 niin milloin pitää olla paikalla?
ChatGPT sanoi:
ChatGPT
Jos sinun pitää olla paikassa X noin klo 14, tarkka saapumisaika riippuu tilanteesta ja kuinka joustava aikataulu on.
"Noin klo 14" voi tarkoittaa:
13:5014:10 Jos aikataulu on joustava, 10 minuuttia ennen tai jälkeen voi olla sopiva aika.
13:4514:00 Jos haluat olla varmasti ajoissa, kannattaa saapua 15 minuuttia etukäteen.
14:0014:05 Jos kyse on rennommasta tilanteesta, kuten tapaamisesta tuttavan kanssa, pieni viive voi olla hyväksyttävää.
Jos et ole varma, mitä täsmällisyydellä tarkoitetaan, on hyvä tarkistaa järjestäjältä tai varata reilusti aikaa saapumiseen.
T: Chatgpt.
Viisi minuuttia ajoissa. Jos kyseessä jokin tapahtuma tai esim. fyysinen kokous niin aikaisemmin, koska se alkaa tasan klo 14 ja jos silloin tulee paikalle niin alku menee ohi ulkovaatteita riisuessa ja tavaroita laukusta etsiessä yms.
13:55 - 14:05 olisin itse paikalla. Ihan miten ehtisin. Yleensä olen täsmällinen, niin tuollaisia noin aikoja en ihmeemmin mieti.
Vierailija kirjoitti:
Noin tarkoittaa minulle 30min ennen tai jälkeen tai jotain siltä väliltä.
Tuossa on 25 minuuttia liikaa molempiin suuntiin!
Silloin pitää olla paikalla noin klo 14.