Polttopuut kalliita ja sähkön hinta sen kuin nousee
Polttopuut lopussa ja pitäisi mennä taas ostamaan lisää että omakotitaloon saa lämpöä kun sähkö on niin kallista. Paljonko te maksatte polttopuista? Meillä päin maksaa paikalliselta metsurilta 85€ heittokuutiolta joka on kyllä aika kartellihinta.
Kommentit (349)
Vierailija kirjoitti:
Puut pitäisi ostaa jo syksyllä. Ne alkaa olla loppu jo niillä ketä niitä myy.
ei ketä .......... ........ kuka niitä myy ..
Kuitu raaka-aine ja rahti maksaa jo niin paljon että pelkästä jalostamisesta ei jää kulujen jälkeen mitään. Eikä sitä metsäyhtiöiltä tahdo saada enää edes rahalla. Paljon klapikauppiaita on lopettanut, ne ketkä tekee, tekee tuhansia kuutioita ja on kunnon tilat ja koneet siihen.
Ilman tietoa kokonaiskuluista ei voi sanoa kalliiksi. Lisäksi joillekkin ei kelpaa kuin koivu ja puut pitäisi olla höylättyä. Itse useamman tuhannen kuutiota metsästä kaataneena voi sanoa jotain tietävän.
Halkomakone kuljettimella maksaa alkaen. 10 000€, mutta kyllä rautakaupan valovirta halkomakoneellakin kodin ja mökin polttopuut tekee.
Sähkö kallista ? Mistä sitä ostat ja millä sopimuksella, ei minulle ole ollut kallista ?
Syvässä hangessa on vaikea uppuroida.
Ilmeisesti tämä osuu sinulla hermoon. Mietipä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuitu raaka-aine ja rahti maksaa jo niin paljon että pelkästä jalostamisesta ei jää kulujen jälkeen mitään. Eikä sitä metsäyhtiöiltä tahdo saada enää edes rahalla. Paljon klapikauppiaita on lopettanut, ne ketkä tekee, tekee tuhansia kuutioita ja on kunnon tilat ja koneet siihen.
Ilman tietoa kokonaiskuluista ei voi sanoa kalliiksi. Lisäksi joillekkin ei kelpaa kuin koivu ja puut pitäisi olla höylättyä. Itse useamman tuhannen kuutiota metsästä kaataneena voi sanoa jotain tietävän.
Höylättyjä klapeja? Eikö olisi helpompi vaan ostaa höylättyä lautaa rautakaupasta ja polttaa sitä?
Mitä raaka-aineen hintaan tulee, niin varmasti kysyntää olisi hintatietoisten asiakkaiden joukossa myös sellaisille klapeille jotka tehtäisiin kuitupuun sijasta energiapuusta.
Onko täällä muita, jotka rakastavat auringonlaskuja?
Mitkäs työttömien kokoontumisajot täällä on menossa?
Tänään vaihdoin sähkösopimuksen kesken kautta edullisempaan, 6.99snt kwh hintaan, vaihtoturva kannatti. Samallasain siirrettyä sopimuken alkua tammikuulta lähemmäs kesää, jolloin aina on pienempi hinta kuin talvella
2 ydinvoimalaa poissa pelistä. Odotellaan tuulisempia päiviä taas.
Et saisi diiliä tehtyä mettää omistavan naapurin kanssa että auttaisit puiden teossa ja saisit hiukan itelle? Kun eihän se kallista ole tehdä mutta kaikkine työvaiheineen kuivatuksineen kaupitteluineen kuljetuksineen se vasta maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Sähkö kallista ? Mistä sitä ostat ja millä sopimuksella, ei minulle ole ollut kallista ?
Suomessa on Euroopan toiseksi halvin sähkö👍
Joku on tänään hieman kärttyisä.
Elämä on liian lyhyt ollakseen onneton.
Torista ostat jonku jämerän sirkkelin kasarilta.
Kaupasta et saa enää ku Taiwanilaisia leluja.