Polttopuut kalliita ja sähkön hinta sen kuin nousee
Polttopuut lopussa ja pitäisi mennä taas ostamaan lisää että omakotitaloon saa lämpöä kun sähkö on niin kallista. Paljonko te maksatte polttopuista? Meillä päin maksaa paikalliselta metsurilta 85€ heittokuutiolta joka on kyllä aika kartellihinta.
Kommentit (349)
Nähtävästi W.T porukan kokoontumisajot menossa
Vierailija kirjoitti:
Paljonko moottorisahan bensat maksaa? Entä käytetty vaiva ja aika?
Tippuiko se itse moottorisaha ilmaiseksi taivaasta? Kuluuko sen terä lainkaan? Onko metsä kävelymatkan päässä vai tarvitaanko autoa/peräkärryä/dieseliä? Onko klapikone ilmainen? Vasta sitten tulee aika ja vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tippuiko se itse moottorisaha ilmaiseksi taivaasta? Kuluuko sen terä lainkaan? Onko metsä kävelymatkan päässä vai tarvitaanko autoa/peräkärryä/dieseliä? Onko klapikone ilmainen? Vasta sitten tulee aika ja vaiva.
Perintösaha, terä kuluu tietenkin, mutta ei paljoa maksa. Metsä alkaa takapihalta ja kirveellä urheilen. Ei tarvi salille maksaa.
miksei voi vaan pitää sovitusta kiinni..
Vierailija kirjoitti:
Meille polttopuut ovat ilmaisia, kun sekä miehelläni, että minulla on omaa metsää.
No niin on. Mies raataa puutöissä. Ei maksa mitään, ainakaan sinulle.
Tänään on hyvä päivä olla onnellinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kustannukset on ihan nurto-osa
90 neliön omakotitalo ilmalämpöpumppulla, sähköinen lattilämmitys ja takalla. 3500 kw sähköä lämmityksen ja 3 kuutio puita. Kulut tältä talvelta 730 euroa. Tämä talvi oli lempeä lompakkolle.
Olen aina sanonut että miksi pitää olla liian suuri talo tai auto ja sitten valittellaan että se maksaa liikaa. Asutaan tai ajellaan sillä millä meillä on varaa niin ei tarvitse purnata kalliista hinnoista.
Jotenkin liikuttavaa tää kuun alku - sähköön mennyt 3,54e, marginaaleineen alle 2cnt/kwh
Miehet pilasivat tämän palstan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa mitään.
Mies menee helmikuulle omaan metsään kaatamaan polttopuita on siellä 4-5 tuntia päivässä 2 viikkoa.
Naapurin mies nostelee kärryille puut ja klapikoneella pari päivää pilkotaan puita
Siinä ne kesän kuivuvat ja sitten siirretään suojaan ja talvella lämmitellään.
Emme myisi tuolla hintaa sinulle joten ole tyytyväinen kun rahalla saat.
Miksi ei voi tehdä etukäteen. Polttopuut ei yhdessä kesässä oikeasti kuivu.
No kun ei trolli oikeasti tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin liikuttavaa tää kuun alku - sähköön mennyt 3,54e, marginaaleineen alle 2cnt/kwh
Jep. Kovin on pienet ihmisten murheet. Mulla meni silmälaseihin ja silmälääkäriin 1650 euroa. Pelkät linssit 1200.
Jos en olisi niitä hankkinut, olisin kuin sokea: en voisi liikkua ulkona, en ajaa autoa, tarttisin valkoisen kepin.
Eikä kukaan korvaa mitään näistä kuluista, jotka ylittävät kuukauden bruttotienestini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin brikettejä puoli lavallista 150 euroa. En saa tämän talven aikana poltettua.
Tuolla hinnalla saa nykysin kymmenen laatikkoa bioklapia. Laatikko menee helposti päivässä eikä riitäkään.
Hyvin on hinnat nousseet kun jokunen vuosi sitten laatikko maksoi vitosen.
Mikä ihme on bioklapi? Metsässä kasvanutta puuta vihreässä laatikossa? Onko oikein luomua?
Ei taida olla kehumista tiedonhakutaidoissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei persut osaa laskea edes kuluja saati katetuottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille polttopuut ovat ilmaisia, kun sekä miehelläni, että minulla on omaa metsää.
No niin on. Mies raataa puutöissä. Ei maksa mitään, ainakaan sinulle.
Mies pitää fysiikkansa kunnossa.
Eihän miehille mielestäsi muutakaan kotityötä ole ja nytkö tuokin pitäisi jättää rouvalle 😂
Vierailija kirjoitti: Tänään on hyvä päivä olla onnellinen!
Mä oonkin. Talo lämpiää kaukolämmöllä ja jalkakäytäviä pestään.
Vierailija kirjoitti: Miehet pilasivat tämän palstan.
Ne pilaa kaiken mihin koskee. Omasta mielestään naisetkin.
On ne paskoja.
Mikä ihme on bioklapi? Metsässä kasvanutta puuta vihreässä laatikossa? Onko oikein luomua?