Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polttopuut kalliita ja sähkön hinta sen kuin nousee

Vierailija
06.01.2025 |

Polttopuut lopussa ja pitäisi mennä taas ostamaan lisää että omakotitaloon saa lämpöä kun sähkö on niin kallista. Paljonko te maksatte polttopuista? Meillä päin maksaa paikalliselta metsurilta 85€ heittokuutiolta joka on kyllä aika kartellihinta. 

Kommentit (265)

Vierailija
201/265 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin brikettejä puoli lavallista 150 euroa. En saa tämän talven aikana poltettua. 

------ Millaisessa uunissa niitä voi polttaa. Pitääkö olla jolu pieni kapistus uunissa johon laitat nuo briketit??

Vierailija
202/265 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa mitään.

Mies menee helmikuulle omaan metsään kaatamaan polttopuita on siellä 4-5 tuntia päivässä 2 viikkoa.

Naapurin mies nostelee kärryille puut ja klapikoneella pari päivää pilkotaan puita

Siinä ne kesän kuivuvat ja sitten siirretään suojaan ja talvella lämmitellään.

Emme myisi tuolla hintaa sinulle joten ole tyytyväinen kun rahalla saat.

Onko kellään tietoa mikä olisi hyvä klapisirkkeli polttopuiden tekoon? Multa löytyy metsää omasta takaa ja voisin vaikka alkaa myymään puita jos niistä noin paljon saa.

------- mutta varo verottajaa tai sen hännystelijöitä.... ovat heti ilmoittamassa jos vaikka yhden lahopuun annat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/265 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heittomotti maksaa 85€ kannattaa ostaa jo oma pikkupalsta saunapuita varten.

Vierailija
204/265 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä höpiset kalliista sähköstä. Tänäänkin  alle  0,54 cent

Tee pörssisähkösopimus, niin ei ole kallista

Vierailija
205/265 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat käyvät kunnan metsällä. Kun on myrsky, puita kaatuu. Ottavat sen jälkeen moottorisahan ja sellaisen paksumman pulkan, ahkon? ja potkukelkan mukaan.

joka talvi hakee monta kymmentä puuta ja kesällä vuokraa klapikoneen. Yhtenä talvena tekivät n 10 talven klapit. Nykyään 2-3 v. Varasto on ihan pinkeenä puuta, mutta jonain päivänä ei enää jaksa ja silloinkin pitää lämmittää

Vierailija
206/265 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat käyvät kunnan metsällä. Kun on myrsky, puita kaatuu. Ottavat sen jälkeen moottorisahan ja sellaisen paksumman pulkan, ahkon? ja potkukelkan mukaan.

joka talvi hakee monta kymmentä puuta ja kesällä vuokraa klapikoneen. Yhtenä talvena tekivät n 10 talven klapit. Nykyään 2-3 v. Varasto on ihan pinkeenä puuta, mutta jonain päivänä ei enää jaksa ja silloinkin pitää lämmittää

Unohtui sanoa, tähän kunta on antanut luvan

Vierailija
207/265 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottorisahalla saa kyllä jollakin 5 litralla jo paljon aikaan ja oikeastaan tuottavin laite kulutukseen nähden.

Vierailija
208/265 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

justiinsa viimeviikolla tuli 8 kuutioita koivua hintaan 640e kuljetuksineen, riittää taas kahdeksi vuodeksi takkapuita

Vierailija
209/265 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viimeisin sähkölasku oli -140euroa, eli he joutuu maksamaan minulle?

Vierailija
210/265 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö on jo pitkään ollut lähes ilmaista, koivuklapit 70-80 €/ kuutio, eli ryöstö hinnoissa.

Vierailija
211/265 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan halvin sähkö on Suomessa.

Vierailija
212/265 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on määrähintainen sähkösoppari ja ilmaista puuta niin paljon kun viittii polttaa. Vaikka juhannuskokossa. Pössispellet kyykkyyn. 

Mistä sait kiinteän 3 senttiin??

Vierailija
213/265 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnex on omasta metästä puita niin voi laittaa nyt takkaan tulen ja fiilistellä🔥

Vierailija
214/265 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että tuleeko puut pihaan asti? Hinta kuulostaa siltä, että niitä ei itse löydä hakemassa, vaan palvelu pelaa kotiovelle saakka. 

Isännät myy kyllä 3m rankaa, jos itse vaivautuu tekemään ja hakkaa pilkkeiksi. Siinä säästää euroja, mutta toki pitää olla pelit ja vehkeet pilkkeiden tekoon. Ja vaivautua tekemään ne. 

Vierailija
215/265 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla kyllä todella kallista sähköä, että lämpöpumpulla on kalliimpaa lämmittää kuin puilla!!!

Lämpöpumppuhan tekee 1 kilowattitunnilla sähköä lämpöä 2 - 4 kilowattituntia. Nykyaikaisessa talossa ei edes huomaa, jos lämmitys on esim. 6 tuntia pois päältä. Ei ehdi jäähtyä.

Ei niin halpaa puuta olekaan, että sillä kannattaa lämmittää.

Vierailija
216/265 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkönmyynnin perusmaksu on noussut useamman sata prosenttia muutaman vuoden aikana ja jatkossa lisää, inflaatio siis jyllää edelleen,ilmaista rahaa yhtiöille.

Vierailija
217/265 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ikinä maksanut puista mitään.talo lämpenee silti puilla.polttelen kuormalavoja ja kaikenlaista mikä vain palaa.

pari liiteriäkin poltettu ja ikkunan pokia ovia.rakennuksilta saa kunhan vain hakee.joskus tuovatkin ilmaiseksi.

näin menty jo 25v.

hyvää liikuntaa kun käyt purkamassa vaikka vanhan navetan.

Vierailija
218/265 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastulevyä ja filmivaneria kannattaa polttaa

Vierailija
219/265 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttopuita ei kannata ostaa valmiina jos on rahasta tiukkaa. Rankana tai jätepuuta keräämällä saa huomattavasti halvemmalla.

Vierailija
220/265 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin töissä vuosia isossa talossa, monta kauppaa, ravintolaa jne ja siellä oli yhteinen varastotila. Erikseen oli lappu seinällä eurolavat. Niitä tuli joka viikko.

Ei se paljoa vaatinut, sorkaraudan ja irrotin pariksi osaksi. Ikean kassissa kotiin tarakalla ja kotona sahalla. Talvisin aina kaatui puita. Mulla oli silloinikivanha moottorisaha ja yhden puun, kun laittoi moneksi osaksi, sillä poltti pitkään. Eurolavat oli helpompaa työtä, suosin niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän