Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko jos joku pukeutuisi kokomustaan tai -valkoiseen häissäsi?

Vierailija
06.01.2025 |

Jotkuthan pitävät mustaan tai valkeaan pukeutumista häissä loukkaavana, niin miten itse suhtaudut asiaan?

Jos sinulla on ollut häät tai jos ajattelet mahdollisia tulevia häitäsi, niin ottaisitko loukkauksena jos joku häävieraista saapuisi täysmustassa tai -valkoisessa asussa paikalle?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli all white wedding, kaikki vieraat pukeutuivat kokovalkoiseen meidän pyynnöstä. 

Yyh, saattaisin jättää tuollaiset häät väliin. Inhoan valkoisia vaatteita, enkä omista edes valkoisia pyyhkeitä, joten ei ole mitään, minkä kanssa pestä. En ostaisi mitään kertakäyttövaatetta.

Se olisi sun päätös :) meidän häihin tuli kaikki kutsutut vieraat ja olivat noudattaneet pukukoodia. Kuvat ovat upeita.

Vierailija
22/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli all white wedding, kaikki vieraat pukeutuivat kokovalkoiseen meidän pyynnöstä. 

Yyh, saattaisin jättää tuollaiset häät väliin. Inhoan valkoisia vaatteita, enkä omista edes valkoisia pyyhkeitä, joten ei ole mitään, minkä kanssa pestä. En ostaisi mitään kertakäyttövaatetta.

Jos tuo olisi sellainen kynnyskysymys, ettet voisi mitään vaatetta edes lainata, saisit varmaan sen jälkeen jättää muunkin yhteydenpidon väliin.

No ei tosiaankaan maksaisi vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla, en omista mitään muuta valkoista vaatetta kuin jotain sukkia ja kalsareita, ja valkoinen ei pue mua. Ärsyyntyisin aikalailla jos joku määräisi aikuisen ihmisen pukeutumisen. 

Miten olette onnistuneet elämään niin että ikinä et ole ollut juhlissa jossa on pukukoodi. Meillä on lähes jokaisessa firman juhlissa sekä useissa muissakin tapahtumissa missä olen vuosien varrella ollut puhumattakaan häistä.

En ole kyllä koskaan joutunut/päässyt juhliin, jossa on noin tarkka pukukoodi. Firmalla on tosiaan ollut usein joku teema, esim glitter (laitoin glitterkynsilakkaa) tai 80-luku (kreppasin hiukset), mutta näihin on pystynyt osallistumaan melko pienellä panostuksella

Vierailija
24/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla, en omista mitään muuta valkoista vaatetta kuin jotain sukkia ja kalsareita, ja valkoinen ei pue mua. Ärsyyntyisin aikalailla jos joku määräisi aikuisen ihmisen pukeutumisen. 

Miten olette onnistuneet elämään niin että ikinä et ole ollut juhlissa jossa on pukukoodi. Meillä on lähes jokaisessa firman juhlissa sekä useissa muissakin tapahtumissa missä olen vuosien varrella ollut puhumattakaan häistä.

Tuskin on hirveästi ollut niin virallisia tapahtumia elämässä tuolla asenteella. Työasukin on varmaan täysin poissuljettu asia, kun se ei pue ketään ja ärsyttävää määräilyä.

Vierailija
25/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo olisi sellainen kynnyskysymys, ettet voisi mitään vaatetta edes lainata, saisit varmaan sen jälkeen jättää muunkin yhteydenpidon väliin.

Mistä näitä valkoisia mekkoja lainataan? Kaverini ovat eri kokoisia kuin minä ja todennäköisesti he osallistuvat näihin samoihin häihin.

Vierailija
26/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä näitä valkoiseen pukeutujia silti lähes aina on, tuli huomattua kun työskentelin opiskelukesät pitopalvelussa. Ihmettelen heidän motiivejaan. Haluavatko loukata hääparia vai ovatko tosiaan niin tynnyrissä kasvaneet? 

Vierailija
27/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin naimisiin kahden lapsen äitinä, punaisessa mekossa. Olisi ollut kornia pukeutua valkoiseen. Ei olisi haitannut, vaikka vieraat olisivat kokomustissa/valkoisissa.

Punainenhan on varattu sulhasen rakastajattarelle, että sinänsä myös oikein käypä väri morsiamelle ;) 

Itse asiaan sen verran, että kaikki mustat mekot eivät kyllä tuo mitenkään mieleen surua tai hautajaisia. Joku yksinkertainen ja koruton musta mekko nyt ehkä, mutta joku tyllihelmainen strassikoristeinen mekko mustanakin sopii kyllä mielestäni häihin.

Vierailija
28/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä valkoisia mekkoja lainataan? Kaverini ovat eri kokoisia kuin minä ja todennäköisesti he osallistuvat näihin samoihin häihin.

Ei varmaan sinun tapauksessasi tosiaan mistään. Et saisi mitään mitään valkoista vaatetta millään.

Vierailija
29/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi meni sukulaisen häihin kokovalkoisessa. Ei ole kuullut pukukoodista.

Vierailija
30/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan loukkaantuisi. Jotkuthan pukeutuvat aina mustaan. Saattaisin silti hieman ihmetellä, eivätkö tiedä tätä hääpukeutumisesta.

Vierailija
31/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuskin on hirveästi ollut niin virallisia tapahtumia elämässä tuolla asenteella. Työasukin on varmaan täysin poissuljettu asia, kun se ei pue ketään ja ärsyttävää määräilyä."

En ole tainnut sitten kesätyöpaikan 15-16- vuotiaana työskennellä missään missä olisi joku tarkasti väriä myöten määritelty työasu. 

Vierailija
32/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa jotkut pukukoodit? Kunhan ei alasti tule ettei palele. 

Ei minuakaan henkilökohtaisesti kiinnosta, eikä kiinnosta juuri häätkään. Mutten halua loukata ketään, normaali ihminen pyrkii olemaan kohtelias. Lähes kaikissa häissä joissa olen 10 vuoden sisällä ollut, on ollut pukukoodi. 

Vierailija
33/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuskin on hirveästi ollut niin virallisia tapahtumia elämässä tuolla asenteella. Työasukin on varmaan täysin poissuljettu asia, kun se ei pue ketään ja ärsyttävää määräilyä."

En ole tainnut sitten kesätyöpaikan 15-16- vuotiaana työskennellä missään missä olisi joku tarkasti väriä myöten määritelty työasu. 

Jännä juttu jos on onnistunut välttämään, mulla oli työasun väri määritelty jo kassatyössäkin. Ja tarjoilijana piti olla mustat housut sekä valkoinen paita. 

Vierailija
34/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi loukkaantua? 

Vierailija
35/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut häävieraana punaisessa mekossa, en ollut kuullutkaan että väri on sulhasen rakastajattarelle tarkoitettu. 

Vierailija
36/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoisessa asussa oleva ei pääse sisään.

Vierailija
37/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu jos on onnistunut välttämään, mulla oli työasun väri määritelty jo kassatyössäkin. Ja tarjoilijana piti olla mustat housut sekä valkoinen paita. 

Useammassakin työssä on ollut tietynlainen jakkupuku. Ainahan niitä keskenään naureskellaan, että tämmöset sitten tällä kertaa, mutta kuuluvat asiaan. Mutta ei siinä, hankalia ihmisiä on ollut aina ja tulee aina olemaan. Omaa elämäänsä he vain rajoitteillaan kaventavat.

Vierailija
38/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? En ole ollut kassatyössä, tarjoilijana, missään vastaavassa, mistä nämä tähän revittiin? Tai esim. lentoemäntänä tai armeijan palveluksessakaan. Aika harvassa toimistoduunissa ollaan missään univormuissa. 

Vierailija
39/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? En ole ollut kassatyössä, tarjoilijana, missään vastaavassa, mistä nämä tähän revittiin? Tai esim. lentoemäntänä tai armeijan palveluksessakaan. Aika harvassa toimistoduunissa ollaan missään univormuissa. 

Niin tätä me varmaan juuri ihmetelläänkin. Että olet ilmeisesti aika etuoikeutettu, jos olet onnistunut välttämään kaikki tuollaiset työt. En minäkään niissä oman iloni vuoksi ole ollut. 

Vierailija
40/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mustaa, mustat ÄLLÖTTÄÄ. 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi