Loukkaantuisitko jos joku pukeutuisi kokomustaan tai -valkoiseen häissäsi?
Jotkuthan pitävät mustaan tai valkeaan pukeutumista häissä loukkaavana, niin miten itse suhtaudut asiaan?
Jos sinulla on ollut häät tai jos ajattelet mahdollisia tulevia häitäsi, niin ottaisitko loukkauksena jos joku häävieraista saapuisi täysmustassa tai -valkoisessa asussa paikalle?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuskin on hirveästi ollut niin virallisia tapahtumia elämässä tuolla asenteella. Työasukin on varmaan täysin poissuljettu asia, kun se ei pue ketään ja ärsyttävää määräilyä."
En ole tainnut sitten kesätyöpaikan 15-16- vuotiaana työskennellä missään missä olisi joku tarkasti väriä myöten määritelty työasu.
Jännä juttu jos on onnistunut välttämään, mulla oli työasun väri määritelty jo kassatyössäkin. Ja tarjoilijana piti olla mustat housut sekä valkoinen paita.
Siis mitä? En ole ollut kassatyössä, tarjoilijana, missään vastaavassa, mistä nämä tähän revittiin? Tai esim. lentoemäntänä tai armeijan palveluksessakaan. Aika harvassa toimistoduunissa ollaan missään univormuissa.
Niin tätä me varmaan juuri ihmetelläänkin. Että olet ilmeisesti aika etuoikeutettu, jos olet onnistunut välttämään kaikki tuollaiset työt. En minäkään niissä oman iloni vuoksi ole ollut.
Eli myönnät, että pukukoodit ovat ikäviä, etkä haluaisi niitä häissäkään oikeasti noudattaa. Tiedätkö, ne säännöt ovat ihmisten itsensä keksimiä, eivätkä mitään luonnonvoimia. Ne voi muuttaa, jos haluaa. Sinun kaltaiset ihmiset eivät ilmeisesti halua, koska on kiva kärsiä aikuisenakin pukukoodeista, jottei kukaan pääse väittämään, että olet etuoikeutettu, ylpeä tai kultalusikka suussa syntynyt. Se lieneekin suurin pelkosi.
Jotain ikivanhoja jonkun keksimiä juttuja. Jokainen pukeutukoon miten haluaa, kunhan on jotakuinkin siisti. Koska käytän itse mustaa ja valkoista pukeuduin niihin väreihin tuttavan häihin. Ei ongelmaa.
Nauraisin jos miehellä olisi keltainen puku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuskin on hirveästi ollut niin virallisia tapahtumia elämässä tuolla asenteella. Työasukin on varmaan täysin poissuljettu asia, kun se ei pue ketään ja ärsyttävää määräilyä."
En ole tainnut sitten kesätyöpaikan 15-16- vuotiaana työskennellä missään missä olisi joku tarkasti väriä myöten määritelty työasu.
Jännä juttu jos on onnistunut välttämään, mulla oli työasun väri määritelty jo kassatyössäkin. Ja tarjoilijana piti olla mustat housut sekä valkoinen paita.
Siis mitä? En ole ollut kassatyössä, tarjoilijana, missään vastaavassa, mistä nämä tähän revittiin? Tai esim. lentoemäntänä tai armeijan palveluksessakaan. Aika harvassa toimistoduunissa ollaan mis
Öh, joo eihän ne mukavia ole. En tiennyt että sekin oli jossain kohtaa väittelyn aiheena. En minä niistä töistäkään tykännyt, mutta joskus elämässä joutuu tekemään asioita joista ei pidä. Mulla on kuitenkin elämässä ollut suurempiakin murheita kuin tämä, eli vähittäiskauppakeskittymän pukukoodia vastaan taisteleminen ei olisi ollut järkevää. Samoin ihmiset ovat oikeutettuja siihen, että heidän tilaamansa tarjoilija pukeutuu asiallisesti eikä pyri väärällä tavalla erottumaan juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut häävieraana punaisessa mekossa, en ollut kuullutkaan että väri on sulhasen rakastajattarelle tarkoitettu.
Olen minäkin ollut punaisessa mekossa häissä, kun asun valinta meni viime hetken sähläämiseksi ja alle tunti ennen lähtöä sain tuon punaisen mekon käsiini. Kirkossa sitten muistin, että tämähän on etikettivirhe :D onneksi yhdellä toisellakin vieraalla oli punainen mekko, hän oli vieläpä käyttänyt siihen aikaa. Todella vähän on mitään sopivia värejä joillekin, kun pois lasketaan etikettivirheet ja värisävyt jotka eivät sovi sekä värit joita henkilö ei käytä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa jotkut pukukoodit? Kunhan ei alasti tule ettei palele.
Ei minuakaan henkilökohtaisesti kiinnosta, eikä kiinnosta juuri häätkään. Mutten halua loukata ketään, normaali ihminen pyrkii olemaan kohtelias. Lähes kaikissa häissä joissa olen 10 vuoden sisällä ollut, on ollut pukukoodi.
Joo joissain on värisävytoiveetkin vieraille, esim. olen ollut häissä joissa toivottiin murrettuja syksyn sävyjä vieraille. Ei sitä tietenkään kaikki noudattanut, mutta se olikin vain toive.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli all white wedding, kaikki vieraat pukeutuivat kokovalkoiseen meidän pyynnöstä.
Yyh, saattaisin jättää tuollaiset häät väliin. Inhoan valkoisia vaatteita, enkä omista edes valkoisia pyyhkeitä, joten ei ole mitään, minkä kanssa pestä. En ostaisi mitään kertakäyttövaatetta.
Jos tuo olisi sellainen kynnyskysymys, ettet voisi mitään vaatetta edes lainata, saisit varmaan sen jälkeen jättää muunkin yhteydenpidon väliin.
T. Bridezilla
Joo, minun vikahan se on, jos työpaikalla ei ole tiukkaa pukukoodia. :D
Tai toisaalta, voi se olla tottakin. Minua kun ei kiinnosta sellaiset työpaikat, joissa on tiukat säännöt. Mutta voin uskoa, että sinulle ne sopivat hyvin, koska olet niin jäykkä ihminen.
- eri vastaaja