Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko jos joku pukeutuisi kokomustaan tai -valkoiseen häissäsi?

Vierailija
06.01.2025 |

Jotkuthan pitävät mustaan tai valkeaan pukeutumista häissä loukkaavana, niin miten itse suhtaudut asiaan?

Jos sinulla on ollut häät tai jos ajattelet mahdollisia tulevia häitäsi, niin ottaisitko loukkauksena jos joku häävieraista saapuisi täysmustassa tai -valkoisessa asussa paikalle?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta ihmisten vaatetus juurikaan, mutta häissä pukeudutaan koodin mukaan. Myös punainen mekko naisella ei kuulu hääkoodiin.

2/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle joskus häät tulee, ni sinne saa jokainen pukeutua just niinku haluaa 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloittaja haluaa loukata morsiusparin? 

Kyse on heidän juhlastaan, ei sinun.

Vierailija
4/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa jotkut pukukoodit? Kunhan ei alasti tule ettei palele. 

Vierailija
5/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin morsiamelta ennen häitä, onko musta mekko ok. Taloudellinen tilanne oli silloin huono ja ainoat siistit kengätkin olivat mustat. Oli hänelle ok, ja en ollut ainoa mustaan pukeutunut. Valkoiseen en ehkä pukeutuisi.

Vierailija
6/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta ihmisten vaatetus juurikaan, mutta häissä pukeudutaan koodin mukaan. Myös punainen mekko naisella ei kuulu hääkoodiin.

Jatkan vielä että häät ja hautajaiset on paikkoja joissa noudatetaan mun mielestä koodia. Paitsi jos kutsussa sanotaan jotain muuta ja vainajan tahto on ollut jotain muuta.

Hääkutsuun en laittanut eriävää mielipidettäni, joten perinteillä mentiin. Hautajaisia en oo ajatellu vielä.

Vierailija
7/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli all white wedding, kaikki vieraat pukeutuivat kokovalkoiseen meidän pyynnöstä. 

Vierailija
8/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittaja haluaa loukata morsiusparin? 

Kyse on heidän juhlastaan, ei sinun.

Niin missä ilmoitin haluavani loukata morsiusparia? Kysyin vain mielipidettä tästä asiasta

ap.

Vierailija
9/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattelisi mitään, sillä aion mennä naimisiin kansallispuvussa.

Vierailija
10/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan juhlan pukukoodi olla mustavalkoinen, tai musta tai valkoinen. Morsian pukeutuu silloin esimerkiksi sinivalkoiseen. Kukin omalla tyylillään, mukavan rennon juhlavasti.

💖💖

Vierailija
11/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli all white wedding, kaikki vieraat pukeutuivat kokovalkoiseen meidän pyynnöstä. 

Yyh, saattaisin jättää tuollaiset häät väliin. Inhoan valkoisia vaatteita, enkä omista edes valkoisia pyyhkeitä, joten ei ole mitään, minkä kanssa pestä. En ostaisi mitään kertakäyttövaatetta.

Vierailija
12/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajattelisi mitään, sillä aion mennä naimisiin kansallispuvussa.

Tätä minäkin olen naisena ajatellut.

Vierailija
13/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen olisi ok, itse en käytä valkoista. Musta voisi vähän pistää silmään, jos siis kokomusta. Itselläni voisi olla osaksi musta puku.

Vierailija
14/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö häissä liki kaikilla miehillä ole tumma puku?

Kyllä minä niin mieleni pahoitin :D

Vierailija
15/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen yksi sisko pukeutui mustaan mekkoon häissämme. Minulle oli tullut käsitys,  että en ollut hänelle mieluinen. Koin värin kantaaottavaksi. Henkilöllä olisi ollut muun värisiä juhlavaatteita. 

Vierailija
16/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nauti yhtään huomion keskipisteenä olemisesta, joten jos minut valkoiseen hääpukuun pakotettaisiin, olisi vain hyvä jos kaikilla muillakin olisi päällä valkoista.

Vierailija
17/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö häissä liki kaikilla miehillä ole tumma puku?

Kyllä minä niin mieleni pahoitin :D

No ei oo useimmalla. Varsinkaan perinteisissä kesähäissä.

"kokomustaan" sanottiin, vähintaan paita ja kraka on muuta väriä kumminkin. Vähän tarkkuutta näihin provopyrähdyksiin.

Vierailija
18/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yyh, saattaisin jättää tuollaiset häät väliin. Inhoan valkoisia vaatteita, enkä omista edes valkoisia pyyhkeitä, joten ei ole mitään, minkä kanssa pestä. En ostaisi mitään kertakäyttövaatetta.

Jos tuo olisi sellainen kynnyskysymys, ettet voisi mitään vaatetta edes lainata, saisit varmaan sen jälkeen jättää muunkin yhteydenpidon väliin.

Vierailija
19/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tosi olen se nainen joka on naimisissa mutta ei halunnut häitä. Ehkä mielipiteeni ei siis ole väärtti.

Vierailija
20/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla, en omista mitään muuta valkoista vaatetta kuin jotain sukkia ja kalsareita, ja valkoinen ei pue mua. Ärsyyntyisin aikalailla jos joku määräisi aikuisen ihmisen pukeutumisen. 

Miten olette onnistuneet elämään niin että ikinä et ole ollut juhlissa jossa on pukukoodi. Meillä on lähes jokaisessa firman juhlissa sekä useissa muissakin tapahtumissa missä olen vuosien varrella ollut puhumattakaan häistä.

Itse kysyisin hääparilta mitä mieltä ovat mutta itse en kyllä muista omista häistäni 25 vuoden takaa mitä ihmisillä oli päällä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan