Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

All inclusive -loma?

Vierailija
06.01.2025 |

Onko kokemusta all inclusive lomasta? Kun ruoka on valmiina ja altaat käytössä, riittääkö se loman sisällöksi? Paikka on syrjäinen. Viikko pitäisi olla. Perhe painostaa, mutta epäilen, viihdynkö semmoisessa. Kerro hyviä ja huonoja puolia. Miten sait ajan kulumaan. 

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa ehdottomasti All-inclusive. Ruokaa on heti tarjolla ja lapset voi valita itse. Yleensä ruuat vaihtuu, mutta myös samoja on tarjolla. Juomia, jätskiä. Kun ei tarvitse hermoilla ruokien kanssa ja palvella muita, saa kerrankin oikeasti lomailla.

Aikuisena voi uima, ottaa aurinkoa, käydä rannalla,lukea, kuunnella, olla lasten kanssa, käydä kaupoissa, retkellä lasten kanssa. Lapsilla tulee niin nopeasti nälkä, joten on hyvä, että ruokaa on usein tarjolla, muuten loma menee ruuan etsimiseen.

All-inclusive vesipuistossa on olla parasta mitä voi olla.

Vierailija
22/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta ja laadukas viiden tähden all inclusive -resortti on ainoa tapa myös vanhemmille rentoutua kunnolla lomalla. Teemme vuosittain myös kaupunkilomia, jotka myös antavat paljon, mutta rentoutumaan lähdemme all inclusiveen. Valitsemme resortin siten, että lapsille on paljon mielekästä tekemistä ja ohjelmaa ja ruuan laatu on korkea. Näitäkin löytyy ;) Myydään usein nimellä Ultra all inclusive. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole koskaan kokenut niin suosittelen kokeilemaan. Itse olen pari kertaa ollut tuollaisessa, ja ne hotellit ainakin olivat sen verran isoja että viikko meni erittäin mukavasti eikä tullut tunnetta että istutaan joka ilta samassa kuppilassa.

Lasten kanssa myös erittäin toimiva konsepti koska ruokailusta jää pois kaikki hankalat ja ikävät asiat kuten sopivan ravintolan löytäminen, haahuilu nälkäisenä pitkin outoa kaupunkia, laskun odotteleminen jne. 

Itse olen sen verran matkustanut ettå en saa mitään suuria kiksejä jonkun Kanariansaarten kylän kujien tutkimisesta ja ravintolan etsimisestä, vaan mielummin rentoudun ja annan henkilökunnan laittaa pöydän valmiiksi.  

Vierailija
24/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mukavaa ja helppoa, jos on pieniä lapsia mukana. Minulle ei todellakaan ruoka ja altaat riitä yksin lomaelämykseksi, mutta pääseehän syrjästäkin pois autolla, taksilla tai julkisilla. Toisille loma hotellilla täysillä palveluilla on se suurin toive, eikä siinäkään mitään väärää ole. Pääasia, että lomalla rentoutuu ja viihtyy. Vaikea siis antaa selvää vastausta. 

Vierailija
25/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden tähden hotellissa AI on yleensä oikein hyvä. Jos on iso hotelli, niin niissä on aktiviteetteja. 

Vierailija
26/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttien tapa lomailla. Lisäksi epäeettistä; all inclusive-mestat yleensä riistää paikallisia.

Vierailija
27/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:lla on pätkääkään sivistystä, unohda all inclusivet.

Vierailija
28/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mukavaa ja helppoa, jos on pieniä lapsia mukana. Minulle ei todellakaan ruoka ja altaat riitä yksin lomaelämykseksi, mutta pääseehän syrjästäkin pois autolla, taksilla tai julkisilla. Toisille loma hotellilla täysillä palveluilla on se suurin toive, eikä siinäkään mitään väärää ole. Pääasia, että lomalla rentoutuu ja viihtyy. Vaikea siis antaa selvää vastausta. 

Kyllä siinä on mitään väärää. All Inclusive-hotelleista valuu tuotot ihan muualle kuin esim paikallisille tuottajille. Monissa lomapaikoissa, mm. Kanarialla + useissa Espanjan kohteissa paikalliset kärsivät todella paljon turismista ja erityisesti All Inclusive-koneista. Areenasta löytyy dokkari aiheesta. En muista nimeä.

Vierailija
29/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä on mitään väärää. All Inclusive-hotelleista valuu tuotot ihan muualle kuin esim paikallisille tuottajille. Monissa lomapaikoissa, mm. Kanarialla + useissa Espanjan kohteissa paikalliset kärsivät todella paljon turismista ja erityisesti All Inclusive-koneista. Areenasta löytyy dokkari aiheesta. En muista nimeä.

Lisäksi vielä mua ihmetyttää tää että "on niin hienoa kun koko ajan on kaikkea tarjolla", eli maataan altaalla ja mätetään koko ajan, ja lapsille opetetaan myös tää "hetikaikkeatänne"-mentaliteetti? 

Vierailija
30/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla toimiva, tai sitten ei. Itsellä kokemuksia molemmista päädyistä, mutta useimmiten varsinkin ruuat on aika keskivertoa, sellaista kaikille jotenkin sopivaa höttöä. viikko menee sellaisellakin, jos ei ole sen suurempi kulinaristi mutta itsellä alkoi yhdessä paikassa esimerkiks aamupalalla tarjotut paistetut munat ja pannukakut ällöttämään jo tokana aamuna (olivat tosi rasvaisia, ja se rasvaisuus oli aika vahvaa muissakin ruuissa). onneksi oli muitakin aamupalavaihtoehtoja, kaikkialla ei ole ollut. suosittelen mahdollisimman paljon selvittämään etukäteen mitä vaikka illalliset, lounaat ja aamiaiset pitää sisällään, karkeasti vois sanoa että skippaa kaikki buffet-ratkaisut ja suosi pöytiin tarjoilua/listan avulla tilattavia systeemejä. 

Vierailija
31/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tietenkin on totta. Turismi kuitenkin on heille elinehto, joten negatiivinen asenne turismia kohtaan on vähän kuin sahaisi omaa jalkaa poikki. Ei turisti ajattele ynseän asenteen jälkeen, että tulenpa tänne uudelleen, mutta en isoon All inclusive-hotelliin. Itse tuen paikallisia retkien ja muiden palveluiden muodossa. Minulle ruoka ei ole se juttu. Jos ei ole All inclusivea saatan syödä vain aamiaisen hotellilla ja ostaa pääasiassa kaupasta jotain ruokaisaa evästä. 

Vierailija
32/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi vielä mua ihmetyttää tää että "on niin hienoa kun koko ajan on kaikkea tarjolla", eli maataan altaalla ja mätetään koko ajan, ja lapsille opetetaan myös tää "hetikaikkeatänne"-mentaliteetti? 

Niin, lapsiperheessä on todella hyvä, että sinne syömään pääsee pian. Sen sijaan että ravaa tutkimassa ravintoloita ja istten odottaa sitä ruokaa.

Ei se tarkoita, että mättää koko ajan, mistä sinä tuollaista keksit?

Tai että vain maattaisiin.

Vierailija
33/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu Meksikossa niin, että Meridassa oli tavallinen hotelli ja Playa del Carmenissa all inc. Ei ollaan mitään rantaloma-uima-allas -lomailijoita, joten lounasaikaan oltiin jossain reissun päällä ja hyödynnettiin lähinnä vain aamupala ja päivällinen. Olis kamalaa matkustaa tuntitolkulla ja nähdä vaan hotellin uima-allas. Koneessa joku puhui, ettei ollut poistunut hotellin alueelta ollenkaan, kun oli maksanut ruuista.

Vierailija
34/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noista isoista all incl resorteista hyötyä myös paikallisille. Viimeksi yhdellä Kreikan saarella pienessä kylässä majoituimme isossa hotellissa, joka työllisti ison osan kylän asukkaista. Tarjoilijat, siivoojat, kokit, keittiöapulaiset, autokuskit. Lisäksi hotelli käytti paikallisten maanviljelijöiden ja kanaloiden tuotteita. Ainoastaan ohjelmien vetäjät olivat pohjoismaalaisia nuoria. 

Vierailija
35/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille nuo buffetit sopii muutenkin koska miehellä keliakia, minulla kala-allergia ja lapsille on kiva antaa mahdollisuus maistella kaikenlaista.

Noissa saadaan aina kaikille jotain hyvää syötävää.

Enkä näe siinäkään mitään pahaa että sillä viikon lomalla syö vaikka sitten lihapullia välillä.

Vierailija
36/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

All Inclusive on juomien osalta hyvä mut kyl ne ranskalaiset ja lihapullat alkaa tulla nopsaan korvista ulos.

Matkailun yksi pointtihan on syömiset eri ravintoloissa erilaisia ruokia syöden.

Mitkä ranskalaiset ja lihapullat? 😂 All incl. hotelleissa on yleensä useampi ravintolvaihtoehto, ei vain se buffa. Ja kukaan ei sua pakota joka ilta siellä hotellill syömään, ei itse asiassa kertaakaan, jos et halua. Vaikka kävisit muualla syömässä joka ilta, all incl. hyöty varmasti täyttyy niillä lounailla, aamiaisilla ja juomilla, snäkeillä jne. 

Vierailija
37/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit et matkusta lainkaan mihinkään. Ongelma ratkaistu. 

Vierailija
38/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se tylsää jos ei siellä ole muuta tekemistä. Onko joku luksushotla, missä ei mitään muuta? Ehkä sieltä voi tehdä retkiä: snorklata, sukeltaa, katsella delfiinejä... tai surffata, pyöräillä, vaeltaa...

Ei Kuusamossa ole delfiinejä eikä uima-altaassa yleensä snorklata.  Ei AP kertonut meneekö Kuusamoon vai minne.

Vierailija
39/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka vänkyttää vastaan on joko lapsettomia tai yksilapsisia, kun eivät tajua sitä lapsiperheen elämää ollenkaan.

Siinä ei useinkaan mitään gourmet-elämyksiä mietiskellä hartaudella, kun lapsia on useampi.

Tai aina jakseta pakata perhettä sieltä hotellilta etsimään ravintolaa, kun on jo käyty uimassa jne.

Plus ihan se väsymyksen määrä loman alussa on sitä tasoa, että ihan mielellään kerrankin myös itse lepää!

Vierailija
40/99 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin epäeettistä ettei mitään rajaa. Jos matkustaa johonkin ja kuluttaa siten paikallisten resursseja ja luonnonvaroja, niin vähintä mitä turisti voi tehdä, niin ehdottomasti myös annettava kuluttamansa rahat paikallisille yrittäjille, eikä millekään ylikansallisille hotelliyhtiöille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi