Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en enää tiedä mitä tekisin....

28.02.2007 |

Poikani on nyt 2 viikkoa ollut aivan joku muu kuin itsensä. Aamut alkaa hyvin, kunnes hänen pitäisi syödä. Vaihtoehdot ovat a) hän syö nätisti ja sen jälkeen alkaa kiukuttelemaan tai b) ei suostu syömään ja kiukuttelee..muuten aamut menee hyvin, mutta tuossa kohtaa alkaa kaikki menemäään päin honkia. Ei siinä mitään jos hän lopettaisi tuohon, mutta kun hän jatkaa kiukuttelemista siihen asti kunnes mieheni tulee kotiin...sitten ollaan ku enkeleitä pari tuntia ja sit hän aloittaa saman miehelleni....kiukuttelee koko ajan.korvat on juuri tarkastettu ei tulehdusta ja muutenkin terve poika. Hän ei suostu leikkimään kuin 5min. yksinään leluilla ja sitten suuttuu. Yksin ku olen päivisin ni en saa vessassa edes käydä ilman huuto kohtausta. Sylissä hän jaksaa max. vartin verran ja sitten alkaa kitinä. olen kaikki temput yrittäny tehdä mut mikään ei auta. Poikani ei suostu muutenkaan syömään kunnolla mitään vaan sylkee kaiken pois ja tätä on jatkunu pari viikkoa.öissä ollaan menty pahasti takapakkia...ennnen nukkui koko yön ja nyt heräilee 4-6 kertaa.haluaisin oman poikani jo pikku hiljaa takaisin. Sit ku ollaan kyläilemässä ni hän on ku enkeli ja kaikki vaan sanovat kuinka helppo poika meillä on joo-o no eipä ole kotona ja kukaan ei usko mitä meillä kotona mennään. Muutenki kun neuvolasta yrittää apua saada ni vastaus on että, sillast se on joskus.

Viimeeksi ku oltiin neuvolassa ni kyselin että voiko meidän pojan pulauttelemisel tehdä jotain ku parhaimmillaan pulauttelee 4-5 kertaa kahden tunnin sisäl ni ne vaan sano et ei koska pojan paino nousee hyvin. Neuvola täti väitti et meidän poika olisi lihava paino 4kk neuvolas oli 7450g ja pituus 66 cm ja sit lääkäri kyl totes et ei todellakaan ole.

Anoppinikin on niiin ärsyttävä tokas mul tos viime viikol et kyl mul on niin helppoo ku olen kotona pojan kans. Hän on itse ollu kotona viimeiset 13 vuotta ja puoltoista viikkkoa sit aloitti työt. Muutenki puuttuu meijän asioihin.. hänen mielestä meillä onkauhea pyykki vuori jne. kai onkin ku poika pulauttelee koko ajan ja kyllä se konekin on joka päivä päällä tai sit ku poikani nukkuu parvekkeella en ole ollut kävelemässä hänen kanssa.

Tuntuu että hajoan kohta ja pahasti ...anteeksi purkautumiseni ,mutta on todella toivoton olo, ku en saa mitään tehty ku pioka vie kaiken ajan ja siltikään mikään ei hänellä ole hyvin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota objektiivisempi asenne, anna kiukutella jos kiukuttaa. Nämä on näitä rasittavia aikoja teillä nyt, helpottaa varmasti kohta puolin. Siis jos ei mitää sairautta taustalla, normaalilta kuulostaa. Entä hampaat, maha, pulauttelu ei varmaan sinänsä paha asia? Entäs vyöhyketerapia, jos vatsassa jotain tai muuten vain... Pääasiaa, että koitat itse jaksaa!

Vierailija
2/8 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko antanu vauvallesi kuitenkin tarpeeksi uusia virikkeitä?

4kk:den ikäinen kun tarvitsee koko ajan jotain uutta kivaa, muuten turhautuu helposti.

Kun kerroit että kuitenkin kylässä on hyvällä tuulella, siellä kun on paljon uusia kasvoja joita katsella ja kaikkea muutakin uutta ja jännää.

Ja sitten kannattais selvittää ettei ole mitään sairautta tai allergiaa, jos ruoka ei aina maistu (painoa teidän vauvalla kuitenkin on ihan normaalisti).. esim.maitoallergia, keliakia..

Pulautteluun meillä toi helpotusta Tutteli Omneo jauhe, sekä toinen hyvä on apteekista ostettava Natural Instant jauhe, jota sekoitetaan korvikemaidon sekaan.

Tutteli on tarkoitettu herkkävatsaisille ja on vähän paksumpaa kuin tavallinen korvike (jos käytät korvikkeita jo).

Ja tuo Natural instant on taas maidon sakeuttajaa, joka paksuntaa maitoa niin ettei pulauttelua tulisi.

Ja olisko sulla mahdollista viettää aikaa itekseen, että mies hoitais välillä vauvaa ja itse kävisit jossain, kavereilla, lenkillä, kaupassa yksin??

Sekin auttais taas jaksamaan tätä vauva-arkea.

Toivotaan että kaikki menee parhainpäin.

Zimppu ja poika 9v. tyttö 4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittä ei ole ainakaan haittaa. Se auttaa ihan uskomattomiin asioihin, ainakin meillä esikoisen kohdalla. Nyt viedään kakkonen perjantaina myös, hänellä on ilmavaivoja (ei silti kitise) ja kakkaa usein (ei näytä haittaavan ja kakka on normaalia, viedään silti).

Anna anopin olla. Siinähän kuvittelee että sulla on helppoa. Hoitaisi vaan oman huushollinsa. Tuollaisiahan na saattaa olla..

Vierailija
4/8 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin todeta, että kyllä usein päätä puristaa. Välillä menen ihan lamaan ja annan pojan vain kitistä, kun en kerta kaikkiaan muuhun kykene. Tänäänkin piti oikein miettimällä miettiä uusia leikkejä, kun mikään vanha ei enää tuntunut kelpaavan.

Poika kyllä syö (on täysimetyksellä vielä), mutta viime päivinä tuntuu, ettei ole malttanut keskittyä siihenkään - ennen sentään aina rauhoittui rinnalle. Onneksi meillä nukutaan suht säännölliset päiväunet nykyään, muuten en varmaan jaksaisi, mun öisinkin poika herää vähintään 3 kertaa.

Kantoliina on ollut hyvänä apuna; kun sidon pojan naama menosuuntaan, hän saattaa viihtyä liinassa yli tunninkin, kunhan vaan koko ajan touhuan jotain, kuten laitan ruokaa tai imuroin. Pidän poikaa paljon ilman vaippaa lattialla vuorotellen mahallaan ja selällään, siinä hän viihtyy myös pitkiäkin aikoja. Lisäksi lennätän häntä, tanssimme yhdessä, laulan, " luemme" kirjoja ja Hesarin joka aamu (ja Hesari on sitten ihan päreinä), näytän erilaisia esineitä joihin poika tarttuu - ja tunnustettakoon, että välillä pistän pojan sitterissä telkkarin eteen, että saan edes hetken olla rauhassa.

Pulauttelu ja kiukuttelu voi tosiaan liittyä myös allergiaan - meillä poika on allerginen ainakin maidolle, ja ilmeisesti vielä jollekin muulle, kun oireet eivät ole hellittäneet maidottoman ja viljattoman dieettini myötä. Lisäksi on mm. levottomia öitä ja ilmavaivoja.

Mutta siis isot vertaistukihalit, jos niistä on mitään apua! Itse odotan vaan, että kevät tulee ja pääsemme ulos ihmettelemään kasveja ja ötököitä, ja että poika oppii istumaan/liikkumaan itse, ja viihtyy edes vähän paremmin yksikseen, vaikka vahtimassa varmasti saa olla koko ajan. Ainakin vaikuttaa siltä, että poika on fiksu, kiinnostunut uusista asioista ja oppii nopeasti (vaikka välillä omasta mielestään liian hitaasti, ja siksi kiukuttaa).

Vierailija
5/8 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen olo välillä esikoisen kanssa. Nyt kun on pikkukakkonen niin voi että kun on helppoa. Itteni kanssa siis. Kun meillä on neljänä päivänä viikossa perhekerhoa, muskaria yms. ohjelmaa ja lisäksi kyläillään äitien kanssa jolla on samanikäisiä lapsia. Se jos mikä on terapiaa ja vauva menee ihan siinä sivussa. En tarkoita, että vauvalle pitäisi järjestää joka päivä jotain menoa, mutta siis kun itselläni ja esikolla on ohjelmaa ja seuraa, niin päivät vaan vilahtavat ohi. Jos vauvalla on kitinäpäivä niin isken kantoliinaan ja siltikin tehdään ne samat jutut kuin muutenkin. Joku ei ehkä jaksais tätä samaa tahtia, mutta itse olen sellainen että tulen hulluksi jos joutuisin olemaan paljon kotosalla ja kohta 3v tyttö on vilkas ja vaatii myös puuhaa ja kavereiden seuraa.

Kova pulauttelu voi olla tietysti merkki jostain joka aiheuttaa ikävää oloa vauvalle, mutta jospa lähdette välillä kotoa " karkuun" vaikka kauppakeskukseen tai jonnekin pyörimään niin vauvakin unohtaa kiukuta ainakin vähän aikaa kun ihmettelee kaikkea.

Syömisestä ei kannata tehdä ongelmaa. Syö jos syö tai ei sitten syö. Meidän 3,5kk on tissimaidolla ja tänään on esimerkiksi syönyt klo 9, 16 ja 17. Nyt on vielä tiedossa tankkaus tai pari, yöllä syö pari kertaa. Siis vauvamme syö harvemmin kuin 3-vuotiaamme tai minä! Pakko uskoa, että on normaalia, sillä on kasvanut kumminkin hyvin. Ja tarjoan kyllä evästä, mutta ei kelpaa, eli pahahan sitten on väkisin syöttää jos vauvalle ei kelpaa...

Vierailija
6/8 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia neuvoista ja on " mukavaa" kuulla että on muitakin samanlaisia tapauksia. Olen kyllä antanut virikkeitä pojalle ja paljon. Kaikki asiat on katseltu ja tänään mekin luimme postia ja huh kun näki kun poika oikein purkasi kiukkua ruttaamalla lehtiä. mietin tuota maitoallergiaa ja ei ole ensimmäinen kerta kun olen epäillyt sitä. mitä minun kannattais tehdä että saan selvyyden siihen??? kun tuolta neuvolasta ei tule mitään apuja. entä onko jollain vinkkejä miten saisin pojan nukkumaan pitempiä päikkäreitä kuin 30-45 min. on ulkona nukutettu ja sisällä. Poika saattaa olla hereillä 2 tai 4 tuntia ja silti ei nuku sen enempää. entä mitä teen neuvola tädin kanssa kun tulee käynti kohta puolin ja saan taas kuulla kunniani kun poika ei syö tarpeeksi tai jotain muuta???

Vierailija
7/8 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten saattaa yllättäen parina päivänä vetää kolme tuntia putkeen. Nukkuu parhaiten parvekkeella, ja saan yleensä jatkettua päiväunia ekan unisyklin jälkeen, kun vaan ekasta öninästä ryntään parvekkeelle ja vispaan vaunuja sen verran, että poika pääsee takaisin syvään uneen. Tai annan pojan nukkua parvekkeella noin puoli tuntia, ja sitten lähdetään ulos vaunujen kanssa - silloin saattaa vetää kolmen ja puolenkin tunnin unet, jos pysytään suht koht liikkeessä. Tosi tarkkaa on, ettei ole liikaa vaatetta päällä.

Sisällä ei mitään toivoa, että nukkuisi yli tunnin päikkäreitä. Mutta ei tuostakaan kannata huolissaan olla, vaikka ymmärrän hyvin, että pidemmät unet olisi oman jaksamisen kannalta paremmat. Ja se on raivostuttavaa, kun ei ikinä etukäteen voi tietää, nukkuuko poika tänään pitkät vai lyhyet päikkärit - ei voi alkaa tekemään oikein mitään isompaa hommaa kotona.

Maitoallergiaa kannattaa lähteä selvittelemään siten, että ensin kaikki kiinteät ja korvikkeet pois vauvalta ja itseltäsi (jos siis imetät) ruokavaliosta maito sekä kananmuna, joka on yleisin pikkulasten allergian aiheuttaja. Siis kaikki maitotuotteet pois ja kaikki muu, mikä vähänkin sisältää maitoa, kuten suklaa, monet valmisruuat jne. jne. Tuotteiden tulee olla täysin maidottomia, laktoosittomat ei siis riitä. Pari viikkoa jos jaksat pitää tuota dieettiä, pitäisi jotakin muutosta näkyä.

Meillä tosin tuo ensimmäinen välttämisdieetti ei auttanut, olin lopulta (ja olen edelleen) yli kuukauden ilman maitotuotteita, kananmunaa ja kotimaisia viljoja. Silti oireet eivät täysin lakanneet, mutta kun otin maidon takaisin, ne pahenivat niin paljon, ettei asiasta ole epäilystä.

Jos et enää imetä, en oikein tiedä, miten asiassa tulee edetä. Joka tapauksessa kehotan ottamaan yhteyttä yksityiseen allergologiin joko neuvolan kautta tai ilman. Kallista lystiä tosin, meillä on onneksi vakuutus. Olimme maitoaltistuksessa vastaanotolla, missä mitään oireita ei tullut. Kotona oireet tulivat vasta kolmantena päivänä - pulauttelua, pahanhajuisia ilmavaivoja, iltahuutoja, levottomia öitä, peppuvaon ja nivusten punoitusta. Lääkäri kirjoitti kuvailuni perusteella lausunnon, jolla voimme hakea Kelasta korvausta erikoiskorvikkeille, ne ovat muuten tolkuttoman hintaisia. Kohta aloitamme kiinteät ja puolen vuoden jälkeen ajattelin ruveta pikkuhiljaa vierottamaan vauvaa, niin pääsen itse pois dieetiltä.

Meillä ei tuo allergia kuitenkaan yksin selitä pojan luonnetta selvästikään. Ehkä sen verran kuitenkin, että jos vauvalla on usein vatsa- tms. kipuja ja paha olo, hän kaipaa hirveästi tekemistä unohtaakseen tuon pahan olon, ja toisaalta hermo menee nopeammin, vauva ehkä jotenkin pelkää olla itsekseen ilman mitään tekemistä.

Tällä palstalla on myös " ylivilkkaiden" vauvojen pino, sieltä itse löysin mielenkiintoista lukemista; aktiivikirjoittajien vauvat ovat tosin yleisesti ottaen vähän vanhempia kuin meidän.

Kamala romaani tästä viestistä tuli, toivottavasti jaksoit lukea! :D

Onko vauvasi muuten syntynyt 11.10.? Se on meidän pojan syntymäpäivä. :D

Vierailija
8/8 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, meidän poika on syntynyt 11.10.2006....olen kuullutkin että nuo erikoiskorvikkeet ovat TODELLA kallita. Täytyy alkaa omin päin pistämään asioita eteenpäin ja alkaa tosissaan selvittää mikä pojalla on. Oltiin ulkona pojan kanssa tänään 1h ja 20min. ja kun tultiin sisälle ni poika nukkui vielä ni ajattelin, että laitan sen parvekkeel jatkamaan. Sain itseltäni takin pois ni parvekkeella olitiin jo hereillä eikä heiluttamiset auttanu. Mä jo luulin että tänään olisi ollut ennätys päivä päikkäreissä : ) mut hyvä et nukkui tuonki verran se oli jo luksusta.

Jaksamisia sinnekin päin!!!