Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

myin asuntoni 2023 ja muutin vuokralle, viime vuoden korko tuli tänään tilille 8500e

Vierailija
06.01.2025 |

Jäi siitä 1000e vielä asumisesta itse maksettavaa.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä kannata omistusasunto, koko ajan maksat kalliita remontteja jos on vanhempi talo ja uudet asunnot muuten kalliita/ 

Kannattako ok-talo, johon ei koskaan tehdä remontteja? 

jos on taitoja ja aikaa niin voi itse rempata, muuten ei kannata.

Ai sun mielestä se ei ole remontti, jos itse tekee? No, voin vakuuttaa, ettei ole mahdollisen ostajankaan mielestä sinun DIY-remppa minkään väärti. Heh heh. 

Kyllä se on remontti, tätä monikin tekee, ostaa halvalla remonttoivan talon, 2v sitä remontoi ja myy sen sitten pois veropavaasti kun vielä voi. Tulevaisuudessa ei varmasti ole tätä etuutta. Onhan sitä

Niin? Minä kysyinkin, kannattaako ok-talo, johon ei tehdä remppoja. Opettele lukemaan. 

Hölömö, aina kannattaa.

Vierailija
62/65 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kuitenkin omistanut asunnon aiemmin ja nyt hyödyt siitä, kun olet sijoittanut todennäköisesti vivuttamasi eurot uuteen kohteeseen. Eli omistusasuminen onkin ollut kannattavaa jossain vaiheessa elämääsi. 

2023 asuntojen hinnat ei olleet kovinkaan korkealle arvostettu. Sain asunnosta saman mitä silloin kun ostin, eli voittoa 0. Tosin asiaa voi ajatella niin, että olen maksanut tuosta asunnosta todella vähän korkoja aikoinaan.

Juu ja silloin kun asuntolainan korko oli alhaalla, niin säästötilien korot oli todella alhaiset. Eli hyödyit asunnon omistamisesta taloudellisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan vuokratuloa 10500 euroa nettona vuodessa. Olen saanut jo 9 vuoden ajan. 100 000 euroa voittoa ei huono sijoitus ja se asunto maksettu jo.

Vierailija
64/65 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan vuokratuloa 10500 euroa nettona vuodessa. Olen saanut jo 9 vuoden ajan. 100 000 euroa voittoa ei huono sijoitus ja se asunto maksettu jo.

Ohhoh..eikä kuluja laisinkaan ja verotkin maksettuna. 

Minä saan vuokratulot 4500 euroa vuodessa ja maksan verot,yhtiovastiikkeet ja taloyhtiön ja kampan kulut ja remontit..

10 vuoden aikana tulos on suurin piirteen plus miinus nolla

Vierailija
65/65 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksin velaton 300 000 euron arvoinen omakotitalo ja 40 000 euron säästöt. Laitan joka kuukausi 500 euroa palkastani sijoituksiin jatkossa nyt kun taloon ei enää mene kuin pakollinen. Varaudun remppoihin toki myös (vaikka 20 000 niihin).