myin asuntoni 2023 ja muutin vuokralle, viime vuoden korko tuli tänään tilille 8500e
Jäi siitä 1000e vielä asumisesta itse maksettavaa.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kuitenkin omistanut asunnon aiemmin ja nyt hyödyt siitä, kun olet sijoittanut todennäköisesti vivuttamasi eurot uuteen kohteeseen. Eli omistusasuminen onkin ollut kannattavaa jossain vaiheessa elämääsi.
2023 asuntojen hinnat ei olleet kovinkaan korkealle arvostettu. Sain asunnosta saman mitä silloin kun ostin, eli voittoa 0. Tosin asiaa voi ajatella niin, että olen maksanut tuosta asunnosta todella vähän korkoja aikoinaan.
Juu ja silloin kun asuntolainan korko oli alhaalla, niin säästötilien korot oli todella alhaiset. Eli hyödyit asunnon omistamisesta taloudellisesti.
Saan vuokratuloa 10500 euroa nettona vuodessa. Olen saanut jo 9 vuoden ajan. 100 000 euroa voittoa ei huono sijoitus ja se asunto maksettu jo.
Vierailija kirjoitti:
Saan vuokratuloa 10500 euroa nettona vuodessa. Olen saanut jo 9 vuoden ajan. 100 000 euroa voittoa ei huono sijoitus ja se asunto maksettu jo.
Ohhoh..eikä kuluja laisinkaan ja verotkin maksettuna.
Minä saan vuokratulot 4500 euroa vuodessa ja maksan verot,yhtiovastiikkeet ja taloyhtiön ja kampan kulut ja remontit..
10 vuoden aikana tulos on suurin piirteen plus miinus nolla
Mulla yksin velaton 300 000 euron arvoinen omakotitalo ja 40 000 euron säästöt. Laitan joka kuukausi 500 euroa palkastani sijoituksiin jatkossa nyt kun taloon ei enää mene kuin pakollinen. Varaudun remppoihin toki myös (vaikka 20 000 niihin).
Hölömö, aina kannattaa.