Huomenna näkee taas pöhöttyneistä naamoista ketkä ovat suunnilleen kaksi viikoa juopotelleet joulupyhät!
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen raitis. Oletko sinä?
Älykkäät juovat enemmän korkea älykkyysosamäärä ennustaa runsaampaa alkoholinkäyttöä keski-iässä
https://www.hs.fi/tiede/art-2000010908624.html
Tuo tieto että älykkäät juovat enemmän on kyllä totta, en ole ap mutta olen omassa työpaikassani huomannut että mitä korkeammin koulutettu henkilö niin sitä enemmän juovat ja korona aika pahensi tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on kun vetää pari viikkoa laillista alkoholia. Muita laillisia päihteitä kun ei ole niin turvotus on niitä pienempiä haittoja. Kesälomilla ehtii vetää niin pitkän putken että lopettamiseen tarvitaan a klinikan pillereitä. Sanonpa vain että eräästä laittomasta päihteestä ei tule niin hirveitä jälki oloja. Eikä se ole kaikkialla laitonta yli 20 euroopan maata sallii käytön.
Turha mainostaa päihteitä. Päihteettömänä eläminen on fiksumpaa.
Kun tarkkoja ollaan niin alkoholi on päihde ja kannabis on huume. Alkoholi vain täyttää ainakin kolme kovan huumeen kriteeriä. Tappaa yliannoksena, koukuttaa myös fyysisesti ja vieroitusoireet voivat olla hengenvaaralliset. Kannabikseen ei kuole millään tunnetulla annoksella. Se ei koukuta fyysisesti niin siitä ei tule voimakkaita vierotusoireita. Alkoholin haitallisuuspisteet ovat 23 ja kannabiksen 8 pistettä. Jotenkin ihmeellisesti kaikin puolin kovempi ja haitallisempi aine on päihde ja vähemmän haitallinen on huume. Tuossa jaottelussa ei ole järkeä saati logiikkaa.
Saat sinä elää päihteettömästi mutta suurin osa ihmisistä käyttää päihteitä. Jos halutaan että päihteistä on mahdollisimman vähän haittoja niin silloin vähiten haitalliset päihteet pitää sallia tai laillistaa. Muuten jatkuu tämä homma missä haitat vain jatkavat kasvamistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkäät juovat enemmän korkea älykkyysosamäärä ennustaa runsaampaa alkoholinkäyttöä keski-iässä
https://www.hs.fi/tiede/art-2000010908624.htmlTuo tieto että älykkäät juovat enemmän on kyllä totta, en ole ap mutta olen omassa työpaikassani huomannut että mitä korkeammin koulutettu henkilö niin sitä enemmän juovat ja korona aika pahensi tilannetta.
Älykkään käyttävät myös huumeita enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/tiede/art-2000010908624.html
Loppuu se ilo jos sairastuu vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuntuu, että on melkein enemmän sääntö kuin poikkeus, että lomaa on pidetty 20.12-6.1.? Miten teidän työpaikat pyörii? Ja onko teillä tarpeeksi töitä, jos tosta vain voi olla poissa 2,5 viikkoa?
Eihän ne pyörikkään kuin vajaateholla.
Apua mä olen tämmönen. Juopoteltu on ja syöty varsinkin joulunaikaan ihan mitä sattuu. Tänä vuonna olen ollut jo kolme kertaa kunnon maistissa vaikka vasta loppiainen. Ei pitänyt mut mikäs teet. Nyt on pakko alottaa ryhtiliike mut tipattomalle en silti rupea. Olen pari vuotta sen tehnyt enkä jaksa nyt sitoutua. Kauankohan kestää ettei naamasta enää näy juopotteluni? Torstaina ajattelin mennä lähityöhän vasta.
Mua turvottaa ihan vain suklaa ja muu mässäily. Sokeri saa ihon punoittamaankin. Naaman perusteella menisin juoposta.
Vierailija kirjoitti:
Etkö yritä peitellä sitä sun naamasta?
En.
Menen rannosti töihin toipumaan lomasta.
Perheelliset perheenisi kolleegani katsovat kateellisena, kun itse eivät ole päässeet juomaan aina ihanien sukujuhlien sijaan.
- darrainen esimies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö yritä peitellä sitä sun naamasta?
En.
Menen rannosti töihin toipumaan lomasta.
Perheelliset perheenisi kolleegani katsovat kateellisena, kun itse eivät ole päässeet juomaan aina ihanien sukujuhlien sijaan.
- darrainen esimies
Huonosti on asiat jos krapulaisesta tyypistä on kateellinen.
Mulla ei naama ole pöhöttynyt mutta joulukiloja tullut varmaan 3 kiloa. Housut kiristää :D en ole ryypännyt, syönyt herkkuja ja tissutellut . Pitää muistaa syödä tänään vähäsuolaista ruokaa
Taisto tulee taas töihin juotuaan joulunpyhät, mutta ei muistanut ettei viinapää ole enää sama kuin 70-luvulla. Tultuaan horjuen töihin, hyvän huomenen toivotus keskeytyy siihen kun yrjö lentää pomon rinnuksille ja siitä puolen miljoonan tuotantokoneen sisuksiin, oikosulku sytyttää tulipalon ja koko laitos palaa maantasalle.
Ylpeänä menen huomenna töihin vaikka naama punoittaa ja hieman tuoksahtaa. Pari viikkoa on vedetty reippassti ja tänään loivaria reippaasti.
Onneks ei tarvii mennä töihin. On meinaan sellainen pöhönaama mulla! Onneks voi jäädä kotiin ottaa vähän ölppää, huh huh!🤗
Vierailija kirjoitti:
Onneks ei tarvii mennä töihin. On meinaan sellainen pöhönaama mulla! Onneks voi jäädä kotiin ottaa vähän ölppää, huh huh!🤗
Niin se on että pitää juoda lisää tai tulee vieroitusoireet. Suomalainen onni on että voi jatkaa juopottelua.
Vierailija kirjoitti:
Ylpeänä menen huomenna töihin vaikka naama punoittaa ja hieman tuoksahtaa. Pari viikkoa on vedetty reippassti ja tänään loivaria reippaasti.
Kun loiventaa reippaasti se menee uudestaan humalan puolelle. Pari viikkoa kun on juonut niin normaali olo on vasta parin promillen paikkeilla.
Oletko kateellinen? Miksi et itse ryypännyt? Eikö puoliso antanut lupaa vai haudotko synkkiä ajatuksia kun moraalisi ei anna myöten tehdä sitä mitä oikeasti haluaisit?
Moraali on hyvin jännä kun kyse on päihteistä. Vähiten haitallinen on laitonta ja vain alkoholi on laillista.
Jos täissä saisi olla juopuneena niin kuinkahan monet joisivat jatkuvasti?
Itse menen töihin vasta ensi maanantaina. On kyllä naama jo nyt aika pöhöttynyt ja kun tässä vielä viikon tissuttelee.