Mies sanoi, ettei ole varaa yhteiseen reissuun, mutta käytti rahaa 300€ legoihin
Olen tässä jonkun aikaa tapaillut erästä miestä ja oli viime vuoden puolella puhetta, että jos tekisimme yhdessä jonkun kivan pikku viikonloppureissun nyt alkuvuodesta. Mies totesi, että hänellä on rahat hieman tiukalla, kun tammi-helmikuussa tulee niin paljon kalliita laskuja. Totesin, että ok, ymmärrän tilanteen.
Nyt sitten selvisi, että hän on viikonlopun aikana ostanut jonkun 300 euron legopaketin. En edes tiennyt hänen harrastavan jotain tuollaisia. Nyt kyllä hieman kiukuttaa ja on alkanut mietityttämään, että onko hän loppujaan ylipäätään kuinka tosissaan minun suhteeni. Miten te ajattelette, ennen kaikkea toiset naiset, jos olisitte tilanteessani?
Kommentit (78)
Haluatte eri asioita. Viisas mies laittoi omat rahansa mihin halusi. En minäkään tuhlaisi reissuihin rahojani. Ostaisin mieluummin hyvää ruokaa ja kivat vaatteet.
Pistä jätkä luiskaan. Minäkin tutustelin tuollaiseen hippiäseen joskus aikani, mutta pistin kiertoon ja myöhemmin otin kunnon miehen joka harrastaa kalastusta ja ahkeraa panemista :)
No jos ne Legot on hänen tärkeä harrastus ja just tuli joku odotettu setti myyntiin.. Ymmärrän tavallaan molempia osapuolia, ap ja tämä mies ei nyt vaan olleet sopiva pari. Itsestä tuntuu hassulle että ylipäätään on suunniteltu yhteistä matkaa vaikka tunnetaan toisensa noin huonosti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat menee ihan hukkaan tullaiseen viikonloppureissuun, kun aivan hyvin voi sitä yhteistä aikaa viettää kotonakin. Järkevämpää ostaa jostain, joka kestää pitempään.
Päinvastoin. Rahat kannattaa käyttää hienoihin elämyksiin, eikä turhaan hormonihäirikkö muovikrääsään. Elämä menee ohi kotona kököttäessä. Kokemuksia sitä kannattaa kerätä. Ei niissä leegoissa ole vanhainkodissa kauheasti muistelemista.
Eikö se ole tärkeintä yhdessä olo eikä joku viikonnloppureissu Suomessa. Ei kuulosta kovin hienolta elämykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tietysti kuvittelee mielessään jotain lasten yksinkertaisia legopalikoita haukkuessaan miestä ostoksestaan, mutta yli 300 euron hinta paljastaa että kyse on aikuisten tekniikkalegosarjasta, ehkä joku auto tai muu laite jossa on runsaasti toimintoja ja varsin haastava koota. Ei mikään yksinkertainen leikkikalu todellakaan, varmaan sarjalla voi olla joku 14v ikärajakin, tai jopa korkeampi, ei lapsille edes tarkoitettu sarja.
No mitäs sitten teet sillä valmiilla 300 euron legoautonkotterolla? Pääseekö sillä ajamaan kauppaan?
Sitä voi pitää esillä tai purkaa ja koota myöhemmin uudelleen. Legot on siitä käteviä.
Vierailija kirjoitti:
Ei saakeli. Aikuinen käyttää 300 euroa johonkin hemmetin leegoihin. Vaihtoon menisi, koska itse haluan reissata ja vituttaisi liikaa, jos toinen käyttäisi rahansa leluihin.
Se olisi sun valinta. Mulle matkat ei ole tärkeät mutta harrastukset on.
Legot kestävät. Toisin kuin parisuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen muodostumisvaiheessa on hyvä käydä keskusteluja muun muassa yhteisen rahankäytön periaatteista. Säästyy monelta harmilta tulevaisuudessa.
Vaikka kumpikin osapuoli vastaisi yksin omista kuluistaan, on silti tärkeää, että yhdessä sovitut asiat pitävät. Jos niin ei tapahdu, alkuun hyväkin suhde voi muuttua riitaisaksi.
Ap ja hänen kumppaninsa ovat nyt samassa tilanteessa kuin pariskunta, jota pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein muisteli.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli tämä pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja k
Luulen, että legot ovst tässä vain tekosyy. Miestä ei kiinnostanut viikonloppu ap:n lapsuudenmaisemissa jotain kissanlihakeiton valmistuspaikkoja ihailemassa ja hän keksi hädissään nuo legot selitykseksi. Minua ainakin iljettää jo pelkkä ajatus kissanlihakeitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se legopaketti on se kallis "lasku". Ja ilmeisesti välttämätön.
Välttämätön aikuiselle miehelle.. Huutonaurua xD
No onko se matka yhtään sen välttämättömämpi aikuiselle naiselle? Kukin rentoutuu tavallaan.
Luulin että legot on hampaat. Se olisi ollut ihan normaalia ja välttämätöntä.
Mutta aikuinen mies, joka leikkii legoilla ja jättää hampaatkin hoitamatta?
Vierailija kirjoitti:
Ei oo todellista.. no, hän priorisoi legojaan yli yhteisen matkan. Kannattaa miettiä, haluaako olla tällaisessa tilanteessa jatkossakin.
Mä ainakin ostan mieluummin legoja kuin matkustan. Eri ihmiset tykkäävät eri asioista.
-nainen
Kylläpäs suomiakkoja kiukuttaa, kun miehellä on harrastus, joka menee muijan edelle. :-D
Vierailija kirjoitti:
Mies, jonka mielestä muovipalikat on fiksu investointi mutta lemmenloma naisen kanssa ei, pitäisi kuohita. Tai ehkä hänellä ei olekaan palleja? Hän on ns. Kilttimies?
Miksi olet sen kanssa.
Muovipalikat voi myydä myöhemmin käytettyinä, matkaa ei. Eli taloudellisesti katsoen legot ovat järkevämpi valinta kuin kertakäyttöinen matka.
Luulen, että legot ovst tässä vain tekosyy. Miestä ei kiinnostanut viikonloppu ap:n lapsuudenmaisemissa jotain kissanlihakeiton valmistuspaikkoja ihailemassa ja hän keksi hädissään nuo legot selitykseksi. Minua ainakin iljettää jo pelkkä ajatus kissanlihakeitosta.
Olet lukenut kommentit huolimattomasti. Kyse oli ap:n MUMMON lapsuudenmaisemista, ei ap:n.
Minua ei saa mihinkään halpalomille. 300 euroa riittää nipin napin johonkin Tallinnaan.
Esim. tällä tubettajalla (Big Car / Little Car) on muutama tuollainen tekniikkalegoauto taustalla hyllyssä videoillaan:
Vierailija kirjoitti:
Olet lukenut kommentit huolimattomasti. Kyse oli ap:n MUMMON lapsuudenmaisemista, ei ap:n.
Millainen mies ei halua lähteä tiirailemaan Irmeli-mummon synnyinmaisemia?!?!
Jätkä jää kotiin rakentelemaan legoja sen sijaan että lähtisi uuden misulituttavuuden kanssa viikonloppureissulle panemaan. Ei tsiisus 😂
Jos on uskotellut, että laskut ovat jotain pakollisia, juoksevia kuluja, niin ymmärrän harmisi. Mutta, jos on vain yleismaallisesti sanonut, että on kalliita laskuja, niin ehkä lego-paketti oli vain yksi niistä laskuista. Tässä ongelma ei varmaan ole se, että on priorisoinut legot yli ulkomaan matkan vaan se, miten se on kommunikoitu. En itsekään tykkäisi siitä, jos uskotellaan rahojen menevän muuhun kuin oikeasti menee. Raha-asioista (kuten monista muistakin asioista) pitää puhua suoraan.