Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muskareitten lukukausimaksut

Vierailija
28.02.2007 |

Olen tässä viime päivinä koittanut etsiskellä muksuille muskaria, mutta hintataso netistä löytämissäni on jotain käsittämätöntä - 90-150e/lukuKAUSI! Onko tämä hinnoittelu sama joka puolella maata? Entä te, joiden lapset on tämän hintaisessa muskarissa, onko opetus todella niin antoisaa yms, että tällainen summa kannattaa maksaa?

Onko kellään kokemuksia itse perustetuista muskariryhmistä (opettaja okl:ssa opiskeleva tms)? Tai muita ideoita? Kyllä meidän opiskelijaperheessä järjestöjen muskarit taitavat jäädä väliin...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos jatkavat soitinvalmennuksessa, summa tuplaantuu.

Ei siis mitään vähävaraisten touhua, valitettavasti. Mutta ainakin meille on siunaantunut aivan ihana opettaja ja lapset tykkäävät kovasti. Pedagogiikka on kohdallaan ja sitten tosiaan jatko musiikkiopistossa on helpompaa, kun paikka on tuttu.

Vierailija
2/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä toisella lapsella on huono ope. Mutta muuten on oltu tyytyväisiä. Kallistahan tuo on. Niin ja esikoisemme kävi 3 vuotta pelkkää muskaria ja pääsi 5v instrumenttiopetukseen, nyt muskari " tulee kaupan päälle" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäpätevä opetus on asia erikseen. Seurakuntien muskareissa ei ole pääsääntöisesti musiikinopettajia, mutta toisaalta vauvojen ja taaperoiden vanhempien laulattamiseen ei nyt vielä kummoisia taitoja tarvitakaan. Isommat lapset panisin kuitenkin ammattilaisten opetukseen, jos vaan suinkin rahaa riittää.

Vierailija
4/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopion seudulla..

Vierailija
5/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse muskariope ja ihan mielenkiinnosta olen käynyt muutamissa muskareissa. Vauva ja taaperomuskareissa meininki on usein " sekupahan lauleskellaan" ja opettaja ei ole tietoinen musikaalisuuden kehittämisestä. Musikaalisuus kuitenkin kehittyy voimakkaimmin silloin kun aivojen kehitys muutoinkin on voimakasta eli juuri silloin pienenä. Kallein muskari oli todella hyvä, ohjaaja oli kokenut muskariope. Hintaerot ovat kyllä melkoisia.

Vierailija
6/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja asiantunteva ope, lapsi tykkää ja äiti voi muskarin aikana käydä rauhassa kirjastossa ja kaupassa.

Vierailija
7/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän harmittaa,k un ei aika riittänyt viemään lasta sinne. Yh-opiskelijanakin olisin ollut valmis maksamaan siitä. Maija on aivan huippu, palkittu ja uskomattoman upea pedagogi. Harmi vain kun jää jo vuoden kuluttua eläkkeelle.

Vierailija
8/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan sen mielelläni, sillä opettaja on pätevä, ja osaa rakentaa tunnit niin, että vauvat viihtyvät. Musiikkipedagogiikasta en osaa sanoa mitään, kun en sen alan asiantuntija ole, mutta ainakaan tunnit eivät ole mitään läpilaulelua, vaan musiikkia ja tekemistä on laidasta laitaan.

Vierailija
9/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vitosen kerta. On mun mielestä ok, kun opettaja on tosi hyvä.

Vierailija
10/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aivan äimistynyt, kun olin paikalla pitämässä lapsille soitinesittelyä. Viisivuotiaat osasivat laulaa ja näyttää solfamerkeillä ja heillä oli tarkka korva. Lapset todella oppivat, vaikka toki leikittiinkin. Ja ryhmässä oli mukana myös erikoislapsi, joka oli maijan musiikinopetuksen avulla oppinut puhumaan. Ilmapiiri oli uskomaton. Isommilla lapsilla muskariin kuuluu myös maalausta ja tanssia. Niin, ja juuri tuolta muskarista on aina ryhmiä pikku kakkosessa vierailemassa, kun tarvitaan.

Mä niiiiiiiiin haluaisin mun lapsen sinne!

Vierailija
11/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodessa siis kahdesta lapsesta noin 200 euroa. Raha on suuri meidän budjettiimme, köyhiä kun ollaan. Mutta voin taata, että taso muskarissa on ihan huippua! Se riippuu niin paljon ohjaajasta, hänen persoonastaan ja ennen kaikkea innostuksestaan.

Instrumenttipuolella maksua menee jo 160 ekua kahdesti vuodessa. Tuosta me olemme jo luopumassa, ei ole varaa.

Vierailija
12/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on työväenopiston, ja minusta opettaja vaikuttaa asiantuntevalta ja hyvältä, opetus järjestetään musiikkiopiston tiloissa, joten siellä on kaikki soittimet ja muut. En tiedä opettajan taustasta, mutta, vanhempi ja kokeneen oloinen. Nyt tietysti tästä saa kovat naurut, mutta näin meillä, ja hyvin on riittänyt... Lukukausi 15 ¿. Kovin paljon kalliimpaan ei olisi varaakaan...

Vierailija
13/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko paikkakunnalla nuorisoseuran muskaria. Lukukausi 30¿ ja mun muksu tykkää valtavasti.

Vierailija
14/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on konservatorion järjestämää toimintaa, maksu on 60 euroa KUUKAUDESSA. On erittäin laadukasta ja monipuolista! Tunteja kertyy 6 viikossa (kahtena päivänä 3 tuntia kumpanakin). Kallista, mutta tuloksiakin jo näkyy!

Vierailija
15/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on 95e tältä keväältä. Verrattuna saman opiston satujumppaan, jonka hinta on 16e/kevät, en voi kun ihmetellä, mikä siinä muskarissa maksaa.....

Vierailija
16/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pääsee lähes aina tunnille, tulee tuntihinnaksi (30min) 5-8e.

Ei tämä vielä kallista ole, ainakaan kun vertaa siihen, mitä mahdolliset soittotunnit maksavat.

Vierailija
17/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muskarimaksujen maksaminen oli aikoinaan lasten leikkiä

Vierailija
18/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurakunnalla ja ainakin lapset viihtyy siellä hyvin

Vierailija
19/19 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja on ammattitaitoinen ja tavoitteellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä