Gallup: Oletko sukurakas? Onko sukusi sinulle läheinen?
Oletko sukurakas ihminen?
Vierailetko heidän luonaan?
Soitteletteko toisillenne?
Vedättekö yhtä köyttä?
Oletteko todellisia ystäviä?
Kommentit (13)
En ole vähääkään sukurakas.
En vieraile heidän luonaan edes jouluna.
On asioita joita ei voi muuttaa
Suku on nähtävissä virallisissa papereissa, kuten kirkonkirjoissa.
Suku on eri asia kuin
YSTÄVÄT
Ap
Olisin sukurakas, jos olisi aihetta olla. Eipä ole aihetta :(
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi sukua jota rakastaa ja joka olisi jotenkin minua lapsesta huomioinut niin voisin ollakin. Muttei ole. Hyvin etäinen s
---
Sama täällä. Lisäksi ne muutamat joille merkitsin jotain, ovat kuolleet.
Muille olen ollut musta lammas ja syntipukki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisin sukurakas, jos olisi aihetta olla. Eipä ole aihetta :(
----
Same.
Ap
Valitettavasti en tunne mun sukulaisia.
Olen hyvinkin sukurakas, ja monet sukulaiset, esim. serkut ovat läheisimpiä ystäviäni. Omat sisarukset, vanhemmat, isovanhemmat, tädit, sedät, serkut jne ovat paljon tekemisissä keskenään ja minäkin pidän yhteyttä aktiivisesti.
Tähän tietysti vaikuttaa se, että on ollut hyvä ja onnellinen lapsuus ja perheenjäsenillä hyvät välit eikä mitään riitoja taustallaan.
Lisäksi on myös lukuisia muualta elämän varrella saatuja hyviä ja rakkaita ystäviä, mutta yhteiset lapsuudenkokemukset tekevät kyllä lujan siteen, joka yhdistää vielä pian mummoikäisenä.
8/8
Itsellänikin on ollut hyvä lapsuus, ei pahoja ristiriitoja. Esim. ainoalla sisaruksellani on hyvät suhteet sukuunsa, minulla ei.
Tulin lopulta tulokseen, että narsistinen suku tarvitsee aina itselleen syntipukin
Tämä on rumasti sanottu, mutta näin olen asian loogisesti päätellyt.
Ikävä kyllä, nämä asiat saattavat tulla joka jouluna pintaan.
Ap
Toivottavasti en enää ikinä näe yhtään sukulaista.
Osa on ihan ok ihmisiä, mutta suurin osa jotain uskovaisia ei mitään neutraaleja evlut vaan Jehovan todistajia, adventisteja jne. Sitten ne alkoholistit. Joo kiitos ei, tuntuu että minun vanhemmat ja sisarukset on ainoita täyspäisiä
Meillä suhteellisen iso suku äidin puolelta. Olen säännöllisesti yhteydessä vain kolmeen serkkuun 28sta.
Ei kiinnosta pätkääkään. En noin ylipäätään ole ihmisrakas, eikä mikään verisukulaisuus tee asiaan poikkeusta.
Jos olisi sukua jota rakastaa ja joka olisi jotenkin minua lapsesta huomioinut niin voisin ollakin. Muttei ole. Hyvin etäinen suku.