Paljonko saatte eläkettä?
Saavutan tänä vuonna alimman eläkeiän eli 64 v 6 kk ja se voisin jäädään eläkkeelle.Mietinnässä on että riittääkö kertynyt eläke elämiseen , olen koko iän kyllä ollut töissä, työvuosia yli 40, mutta alle 23 v ei kertynyt.Ei kyllä jaksaisi enään työelämää..Paljonko sinulla on eläke ja pärjääkö sillä?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Sain perj päätöksen työeläkkeen päälle maksettavasta Kelan eläkkeestä, yhteensä noin 1200e, minä pärjään kun asumiskulut ovat edulliset. Eläketurvasta voi kysyä mistä näkisit eläkeotteesi, paljon kertymä on nyt..
Mun nettoeläke on just 1200. Kertymä jäi pieneksi, koska hoidin lapseni kolme vuotiaiksi kotona ja opiskelin pariin otteeseen ja kertymä alkoi vasta 23 v. Silloin ei nuo vapaat kartuttaneet eläkettä.
Miehellä on vähän suurempi eläke ja olemme laskeneet, että pärjäisin jopa yksin hätätilanteessa. En kyllä osta ikinä mitään turhaa ja teemme itse lähes kaikki ruuat. Onneksi lapsilla on hyvät ammatit eivätkä enää ole tarvinneet apuamme.
Tk-eläkettä saan 1974 € brutto ja netto on sitten 1634 €. Ikää kohta 46 v.
Bruttoelåke 1982 euroa, netto 1616 euroa. Työvuosia 40/rahoitusala, "alemmalla oksalla" ei tiskissä istuttu.
Oma asunto, hoitovastike 350 euroa ja kakki taloyhtiön rempat tehty edellisen omistajan toimesta.
1140 e ruotsista ja 800e suomesta
Netto
Vierailija kirjoitti:
No sähän voit selvittää eläkkeesi sentilleen itse parissa minuutissa. Ei sun kuluja voi tietää muut kuin sinä. Eli käy katsomassa eläketiliotteesti, sitten lasket kulusi ja sitten mietit riittääkö tai voiko jostain tinkiä. Huomioi sitten, että monessa paikassa on eläkeläisalennuksia.
Olen nyt ollut 3 vuotta eläkkeellä ja ainut saamani eläkeläisalennus on pari euroa halvempi uimahallilippu. Ja kerran Kanarialla eläinpuiston pääsymaksuun 2 euron eläkeläisalennus. Jos ei harrasta uintia, niin on aika turha laskea eläkeläisalennusten varaan.
Vierailija kirjoitti:
3355€ näppiin
Onneksi olkoon. Alle prosentilla eläkeläisistä on vielä sinunkin eläkettä parempi eläke. Kuulut eliittiin !
Viimeisen korotuksen jälkeen 6.302 e/kk ja kohtuullisesti pärjään kyllä.
Ap, miksi et aloituksessa kertonut paljon sinun kertynyt eläke on? Kai sentään olet katsonut paljonko 1 kuukausi yli alimman eläkeiän töissä nostaa eläkettäsi? Minulla yksi kuukausi nostaa eläkettä noin 14 euroa sen 0,4%:n säännön perusteella. Eli yksi vuosi lisää nostaa eläkettä 170 euroa.Tuon päälle tulee vielä normaali eläkertymän vuoden aikana tienatusta palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi et aloituksessa kertonut paljon sinun kertynyt eläke on? Kai sentään olet katsonut paljonko 1 kuukausi yli alimman eläkeiän töissä nostaa eläkettäsi? Minulla yksi kuukausi nostaa eläkettä noin 14 euroa sen 0,4%:n säännön perusteella. Eli yksi vuosi lisää nostaa eläkettä 170 euroa.Tuon päälle tulee vielä normaali eläkertymän vuoden aikana tienatusta palkasta.
Se on niitä tolloja jotka vain utelee muilta.
Olen juuri samassa tilanteessa, jäin vuoden alusta eläkkeelle. Eläkkeeni on mielestäni hyvä mutta mieheni eläke on minun eläkkeeseeni verrattuna kaksinkertainen. Kyllä pärjätään.
Nämä ovat aivan naurettavia aloituksia. Ensinnäkin, mitä se kenellekään kuuluu ja toiseksi, luuletteko, että jokainen laittaa rehellisesti oman eläkkeensä tänne.
2.200 netto. 43 vuotta töitä naisvaltaisella alalla, palkka ei ollut hyvä eikä huono.
Sain perj päätöksen työeläkkeen päälle maksettavasta Kelan eläkkeestä, yhteensä noin 1200e, minä pärjään kun asumiskulut ovat edulliset. Eläketurvasta voi kysyä mistä näkisit eläkeotteesi, paljon kertymä on nyt..