Tykkäätkö ruuanlaitosta? Onko sulla joitain ruokia suunnitteilla?
Mä tykkään ruuanlaitosta, mutta en ole mikään gourmet-kokki. Laitan sellaista perusruokaa. Mulla on pakkasessa lihaa palapaistia varten, joten sitä on varmasti tulossa tulevalla viikolla. Muuta en ole vielä suunnitellut. Tällä hetkellä mulla on uunissa paimenen piiras eli brittiläinen kotiruoka shephard's pie. Omassa versiossani on perunamuusin alla jauhelihasta, porkkanasta ja kaalista tehty kastike. Kasvissyöjämiehelleni on tomaattipohjaista pastakastiketta, jossa on linssejä, porkkanaa ja kaalia. Olisin tehnyt paimenen piiraasta kasvisversion, mutta muusia ei ollut tarpeeksi.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Lamminpään lumous ja voikana on lemppari listallani tällä hetkellä.
Piti googlettaa Lamminpään lumous. Onko voikana intialainen butter chicken?
Ap
Rakastan ruuanlaittoa.
Tänään tyhjennetään kaappeja kun huomenna reissu Suomeen. Teen kasvispyttipannua ja kananfileitä yrteillä. Päivällä syötiin kukkakaalikeittoa.
Ps Paimenenpiiraasta saa erityistn hyvää kun tekee kukkakaalimuussin perunan sijaan.
Tykkään, mutta rahatilanne hieman haittaa luovuutta.
Hernesoppaa, pannaria peruskauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti googlettaa Lamminpään lumous. Onko voikana intialainen butter chicken?
Ap
Voikana on butter chicken. Kannattaa kokeilla, on hyvää.
Tykkään kokata ja voin viettää pitkiäkin aikoja hellan ääressä. Ensi viikolla jotakin kivan mausteista ehkä intialaista kun kanaa on pakkasessa.
M50
En tykkää yhtään.
Mutta tykkään syödä erilaisia ruokia, eikä mulla ole varaa käydä ravintoloissa, joten sitten kokeilen välillä erilaisia reseptejä, mutta usein syön hyvin tavanomaisia ruokia. Ja joka päivä teen ruuan.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan ruuanlaittoa.
Tänään tyhjennetään kaappeja kun huomenna reissu Suomeen. Teen kasvispyttipannua ja kananfileitä yrteillä. Päivällä syötiin kukkakaalikeittoa.
Ps Paimenenpiiraasta saa erityistn hyvää kun tekee kukkakaalimuussin perunan sijaan.
Pitää kokeilla kukkakaalimuusilla.
Ap
Hyvänkuuloiset setit. Tässä paellat suunnitteilla, ei mitään gourmeta vaan ihan perusruokaa vaan. Joskus teen vielä kunnolla jäniksestä.
Tavallaan kokkailu on ihan mukavaa kun saa rauhassa tehdä, mutta en kyllä varmaan kovin paljoa kokkaisi jos pärjäisin syömättä. Esim. jälkkäreitä tulee aika harvoin tehtyä.
Lipeäkalaa ja valkokastiketta tulee olemaan huomenna. Tiistaina teen nyhtönautaa Dr Pepperillä.
Vierailija kirjoitti:
Lipeäkalaa ja valkokastiketta tulee olemaan huomenna. Tiistaina teen nyhtönautaa Dr Pepperillä.
Tunnustan, että en ole koskaan edes maistanut lipeäkalaa!
Ap
En pidä. Ei ole suunnitteilla mitään.
Puppalan voitaikinayllätys ja Turskan perskeet lautasella on suunnitteilla.
Tänään tein pitsaa, jokainen sai täyttää miten halusi käytössä olevilla aineksilla.
Yleensä tykkään ruuanlaitosta, välillä se on pakkopullaa, etenkin kun on iso perhe. Ei voi siis vain pestä ja kuoria pari perunaa, vaan satsi on 2kg pottuja kerralla. Kilo porkanaa naposteltavaksi...
Varsinaista ateriasuunnitelmaa en yleensä tee, vaan sellaisen hajatelman, että kun noita perunoita on, voisi tehdä perunamuusia ja sit pakastimessa on jauhelihaa, niin jauhelihakastiketta. Nakkeja ja juureksia, niin voisi tehdä nakkikeiton. Pakastimessa broilerinkoipia, riisin kanssa niitä. Sieniä ja kasviksia, voisi tehdä kasviswokin nuudeleilla jne... joskus ei ole mitään käsitystä mitä tekisin, alan vaan kerätä aineksia ja katson, mitä syntyy...
Olen vasta huomannut, miten hyvää on juuriselleri. Herran jestas! Siitä kun tekee muhennosta tai mitä tahansa. Onpa hieno aromi. Jatkossa tulen käyttämään paljon.
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta huomannut, miten hyvää on juuriselleri. Herran jestas! Siitä kun tekee muhennosta tai mitä tahansa. Onpa hieno aromi. Jatkossa tulen käyttämään paljon.
Mäkin tykkään sekä juuri- että varsiselleristä!
Ap
En tykkää kokkaamisesta. Näillä säillä kyllä tekee mieli pataruokia, ne on siitä hyviä että niitä syö monta päivää. Esim Burgundinpata, Osso Bucco.
Vierailija kirjoitti:
Hernesoppaa, pannaria peruskauraa.
Tänään oikein herkuttelin. Pakastimesta hernesoppaa jauhelihalla. Laitoin reilusti eilistä palapaistia sekaan, jo vot jaksaa nälkäisten kanssa jutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan, että en ole koskaan edes maistanut lipeäkalaa!
Ap
Maistoin lapsena kun äitini aina jouluksi teki. Liotteli avannossa ainakin viikon sitä kuivaa lättänää. Ei maistunut yhtään miltään. Oli vaan löttöstä.